Kirjoittaja Aihe: Ohjelmien asennus ja käyttöönotto  (Luettu 1207 kertaa)

vesku10

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Ohjelmien asennus ja käyttöönotto
« : 12.03.09 - klo:22.34 »
Elikkäs ongelma seuraava. Asensin Ubuntun tähän läppäriin Visvan rinnalle, tarkoituksena vihdoinkin tutustua Linux:iin. Asennus sinällään onnistui ihan ok ja nettiongelmaan sain apua tältä foorumilta. Nyt kuitenkin sormet syyhyää muuhunkin kuin perus surffaukseen. Olen lueskellut ja selaillut tätä foorumia ja kaikkea muuta mahdollista ja tuolta pakettihallinasta aina lataillut kaikkea mielekkäältä kuulostavaa. Mikään ei kumminkaan toimi, tai ehkä ennemmin niin että en saa mitään oikein toimimaan kunnolla.

Esimerkiksi työpöytä ympäristö. Olen ladannut kaikki hirmu hyvältä kuulostavat ja hyvältä näyttävät sydeemit ja ohjelmat ovat ehkä asentuneetkin koska ne tuolta järjestelmä osasta löytyvät mutta mutta. Kuinkas kaikki über mahtavat työpöytä ympäristöt saa sitten käyttöön? Monta kertaa olen yrittänyt, epäonnistunut, opiskellut lisää, taas yrittänyt, jälleen epäonnistunut jne. jne. Samaa rataa jo muutaman viikon verran. Nyt tarvitsisin helpohkot ohjeet kuinka Paavo Perus-surffari saa tämän perus Ubuntun työpöytä ympäristön hiukeaan kuosiin ja sitä kautta muunkin perheen kiinnostumaan Linux:n käyttämisestä.

Kun saisin tämän työpöytä jutskan toimimaan niin sitä kautta ehkä itseopiskelemalla jo sitten taas hiukan eteenpäin muissakin ohjelmissa siihen asti kun taas apua tarvitsen.  ::)

Eetu_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 261
    • Profiili
Vs: Ohjelmien asennus ja käyttöönotto
« Vastaus #1 : 12.03.09 - klo:22.38 »
Eri työpöytäympäristöihin pääset kirjautumisikkunasta, valitsemalla istunnoksi asentamasi työpöytäsysteemin.

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Vs: Ohjelmien asennus ja käyttöönotto
« Vastaus #2 : 12.03.09 - klo:22.49 »
Tarkoitatko Compizia? järjestelmä -> asetukset -> ulkoasu -> visuaaliset tehosteet ja sinne ruksi haluamaasi kohtaan.

Linux user # 406601