Kirjoittaja Aihe: Linux valvonta käytössä  (Luettu 4387 kertaa)

rähmä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Linux valvonta käytössä
« : 22.03.06 - klo:01.07 »
http://kotisivu.dnainternet.net/vuorris/zoneminder/

Saiskohan ton pelittään ubuntussakin?






« Viimeksi muokattu: 22.03.06 - klo:23.51 kirjoittanut rähmä »

naxu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Linux valvonta käytössä
« Vastaus #1 : 28.03.06 - klo:14.34 »

Toimii hyvin ubuntussa. :)

Asennus onnistui sorsista kääntämällä ohjeiden mukaisesti.
Shared memory asetusta piti käsin kasvattaa, mutta siihenkin löytyy FAQ:sta ohje.

Tuohon on olemassa myös .deb paketti, mutta en saanut sitä toimimaan. Ongelmia oli mm. tietokannan luontiskriptien kanssa.


rähmä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Re: Linux valvonta käytössä
« Vastaus #2 : 28.03.06 - klo:18.22 »
Kiitos
Alanpas koittaan mitä saan aikaseks,
varmaan ihan siisti.
Voi sitten seurailla ympäröivää luontoa ja ...

 ::)

JPK1990

  • Vieras
Re: Linux valvonta käytössä
« Vastaus #3 : 28.03.06 - klo:21.10 »
Aika makee ohjelma, hyvä että tommosia on linuxille. Osa mun kavereista ei tiedä mikä linux on  :D

tohtoriS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Re: Linux valvonta käytössä
« Vastaus #4 : 29.03.06 - klo:09.04 »
Motion lienee myös kokeilemisen arvoinen ohjelma, varsinkin kun asennus onnistuu helposti suoraan ubuntun omista repoista. Itse olen tuota testaillut ja hyvin on toiminut. Hieman yksinkertaisempi ominaisuuksiltaan tuo ehkä on tuohon toiseen verrattuna.

Tuolla kotisivu:
http://www.lavrsen.dk/twiki/bin/view/Motion/WebHome

Ja linkkejä sitä käyttäviin kameroihin:
http://www.lavrsen.dk/twiki/bin/view/Motion/LinksToMotionWebcams

Juha127

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 132
    • Profiili
    • Gimp Suomi
Re: Linux valvonta käytössä
« Vastaus #5 : 07.04.06 - klo:18.56 »
Mitenkä motionin config tiedostoa pitää muuttaa ettei ulkoa otettu kuva olisi lähes valkoinen? Vai onnistuuko?

tohtoriS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Re: Linux valvonta käytössä
« Vastaus #6 : 07.04.06 - klo:23.05 »
Lainaus
Mitenkä motionin config tiedostoa pitää muuttaa ettei ulkoa otettu kuva olisi lähes valkoinen? Vai onnistuuko?

Itellä oli samaa ongelmaa enkä sillä pienellä kokeilulla saanut sitä kyllä oikein pelittään. Kuvahan selvästikkin ylivalottuu huomattavasti ja jostain syystä se ei osaa sitä automaattisesti säätää. Ainut miten ite sain tuon toimiin oli eka kääntää kamera sisälle huoneeseen päin ja siitä pikkuhiljaa ulospäin kääntäen kamera sai valotuksensa kohdalleen ja kuva näkyi siitä eteenpäin normaalisti. Enempää en jaksanut tuota sillä hetkellä säätää. Olet varmaankin kokeillut niillä eri kirkkauden säätö optioilla? Ite taisin jotain asetuksia yrittää muutella, mutta apua en kyllä sillä hetkellä löytänyt..

B-275

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Re: Linux valvonta käytössä
« Vastaus #7 : 07.09.06 - klo:21.22 »
Heitän taas mulle tyypillisen kysymyksen, johon on vaikea löytää vastausta. Mulla on kahdessa koneessa motion. Ns. hyvässä koneessani motion toimii moitteettomasti, mutta testikoneessa (333 pentti, 496 megaa muistia) samoilla asetuksilla ohjelma ei lähde pelittää jokaisella käynnistyskerralla. Siis toimii välillä asetuksia muuttamatta. Molemmissa ubuntu käyttiksenä. Liittyisköhän jotenkin koneen tehoon? Tallennan siis pelkkiä avi-tiedostoja. Pelkillä Jpegeillä vanhempikin kone toimii hyvin, mutta kuvia tulee niin tolkuttomasti, että tiedostonhallinta on tuskaa.

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Re: Linux valvonta käytössä
« Vastaus #8 : 08.09.06 - klo:11.06 »
Mitenkä motionin config tiedostoa pitää muuttaa ettei ulkoa otettu kuva olisi lähes valkoinen? Vai onnistuuko?

Voisit kokeilla auto_brightness-asetuksen kytkemistä päälle.