Eikös 9.04 käytä x-server 1.6? Siinä on tunnettu bugi intelin ajureilla mitä korjataan. Arch foorumeilla käydään keskustelus tästä ongelmasta mitä olen seuraillut:
http://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?id=66612&p=5Itsellä tämä uusi x-serveri toimii hyvin Arch:ssa mutta minulla onkin Nvidian kortti.
Pitää muistaa, että ei Ubuntu ole mikään iso yritys mikä tekee kaiken mitä näette käyttöjärjestelmässänne. Esimerkiksi tässäkin tapauksessa Ubuntulla ei ole mitään tekemistä ongelman kanssa. X-serverin tekee yks porukka, toinen Intelin ajurit, kolmas porukka tekee kernelit yms. Ubuntu kerää vaan kasaan näitä projekteja, tosin myös jonkin verran tekee myös omia "lisäyksiä". Kannattaa varmaan kokeilla muitakin distroja, jos tämä ei toimi. Esim. Debianin uutta on kehuttu kovasti!
Muutenkin minua harmittaa tällainen asenne, että miksi ei toimi se ja se... Vapaaehtoistyönä kehittäjät tekevät korjauksia minkä ehtivät ja minusta on aivan uskomatonta, että laitteet toimivat näinkin hyvin kuin nyt toimivat! Parasta mitä itse voi tehdä on etsiä ratkaisua ja tehdä bugiraportti kehittäjille ongelmista eikä haukkua Linux-yhteisöä!
Toki ymmärrän, että harmittaa jos ei laitteet toimi. Toivottavasti asia korjaantuu uusien päivitysten myötä!