Kirjoittaja Aihe: Ubuntu ja firestarter mahdoton yhdistelmä?  (Luettu 9088 kertaa)

Scorper

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Ubuntu ja firestarter mahdoton yhdistelmä?
« : 15.06.05 - klo:18.48 »
Eli konsolissa rupeaa rullaamaan erroria "Error reading /proc/net/ip_conntrack: No such file or directory" ja firestarter valittaa että "Device eth0 is not ready".

Käyttiksenä ubuntu hoary ja kerneli on 2.6.10-5-386.

Eli mikäs prkl tässä mättää ja miten tuon voisi korjata??

omppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Re: Ubuntu ja firestarter mahdoton yhdistelmä?
« Vastaus #1 : 16.06.05 - klo:08.51 »
Moro!

 :o ???Itse olen kans aika uus tapaus linuxin parissa. Asentelin itse firestarterin komennolla "sudo apt-get install firestarter", tietenkin olin ensin laittanut verkkoasetuksista siten että verkkokortti lähtee käynnistyksen yhteytdessä päälle.

Kato verkkoasetuksista että sulla lähtee käynnistyksen yhteydessä verkkokortti päälle(eth0), ongelma vois tai ainakin yks niistä voi poistua tällä tavoin.

Sami
Ubuntu user  # 27470

Tm_T

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 35
    • Profiili
    • Ubuntu Suomi
Re: Ubuntu ja firestarter mahdoton yhdistelmä?
« Vastaus #2 : 21.06.05 - klo:02.10 »
no joop, kyllä se ihan nätisti asentuu/toimii, ainakin täällä ;)
Kulkee myös nimellä Jussi Kekkonen, on Ubuntu Suomen yhteyshenkilö, Ubuntu, Kubuntu- ja KDE aktiivi, omituinen höpöttäjä.

chibo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Ubuntu ja firestarter mahdoton yhdistelmä?
« Vastaus #3 : 29.06.05 - klo:19.04 »
Kuinka Firestarterin saa koneen käynnistymisen yhteydessä käynnistymään automaattisesti? Tällä hetkellä se yrittää käynnistyä, mutta valittaa, että vaatii rootin käyttäjäksi.

lettas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Re: Ubuntu ja firestarter mahdoton yhdistelmä?
« Vastaus #4 : 02.07.05 - klo:23.48 »
Käsittääkseni se on vain ohjelma ubuntun/linuxin iptables-sovelluksen säätämiseen. Joten kun asennat www.ubuntuguide.org- ohjeen mukaan firestarterin ja availet tarvittavat portit, ei sitä tarvitse erikseen laittaa käynnistymään.

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Re: Ubuntu ja firestarter mahdoton yhdistelmä?
« Vastaus #5 : 03.07.05 - klo:19.58 »
Kumma juttu. Ja heti perään, etten ole mikään asiantuntija, vaan pelkkä käyttäjä Mä hain Firestarterin apt:lla ja installoin sen normaalisti. Sen jälkeen jokaisessa bootissa tulee ilmoitus: Starting Firestarter-firewall.....done, siis ei ok kuin muissa. Käynnistyy konsolista sudolla ja ei ole vielä plokannut yhtään mitään kun on toi rautamuurikin välissä.

t. Basse