Kirjoittaja Aihe: Kubuntun jumittaminen virtuaalikonetta käytettäessä  (Luettu 1206 kertaa)

Loimu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Minulla on ollut Kubuntussa toimivasti Virtual Box ja siinä WinXP jo yli vuoden. Toissapäivänä systeemi sanoi kuitenkin itsensä irti.

Kun käynnistän virtuaalikoneen, sekä Kubuntu että XP menevät todella hitaiksi ja kovalevy(?) ruksuttaa. Olen tarkistanut molemmista käynnissä olevat prosessit, eikä siellä ole mitään CPU:n ja muistin käytössä, mikä selittäisi jumimisen. Viittaisi kait kovalevypuolelle? Kun tapan Virtual Boxin, Kubuntun nopeus palaa ennalleen. Tämä ongelma on ilmennyt ihan yllättäen. En ole tehnyt mitään päivityksiä pariin kuukauteen (Faisty Fawnin tukikin loppui jo syksyllä) ja toissapäivänä ainoa "erikoisempi" asia mitä ennen jumittamisen alkamista tein oli Trash-kansioiden tyhjentäminen (siellä oli muutama giga valokuvia joita tuhosin).

Yritin sellaista temppua, että poistin XP:n, tein uuden virtuaalikovalevyn jolle aloin asentaa XP:tä uudelleen. Mutta jo asennusvaiheessa tuli sama jumitus, joka meni lopulta niin pahaksi että jouduin keskeyttämään asennuksen kun virtuaalikone ei yön ruksutettuaan enää vastannut mihinkään.

Onkohan mun kovalevy sanomassa itseään irti, vai voiko se olla jotenkin frakmentoitunut? Onko ainoa lääke formatoida kovalevy ja aloittaa koko baletti alusta, jos haluan saada virtuaalikoneen toimimaan? Tai voisiko ongelma johtua näytönohjaimesta?

Loimu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Kubuntun jumittaminen virtuaalikonetta käytettäessä
« Vastaus #1 : 23.02.09 - klo:09.53 »
Ongelma "ratkesi"; uusin vähän tietokonetta ja asensin tuoreen käyttiksen.  :)