Kirjoittaja Aihe: Virtualboksista...  (Luettu 1638 kertaa)

Paako

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Virtualboksista...
« : 16.02.09 - klo:18.04 »
Miten olette saaneet tuon toimimaan Ubuntun päällä, jos siihen pitäis asentaa XP. Voiko siiihen virtuaali xp:hen sitte asentaa ihan normaalisti ohjelmia. Nyt joudun pitämään pientä osioo erikseen winkkarille, että saan cadsin toimimaan. Winessä cadsi asentuu ja käynnistyy ja melkein toimii, mutta työkalujen kuvakkeet on nappuloista hukassa, se vähän hankaloittaa käyttöä. Lisättäköön, että yritin haulla etsiä, mutta oli hiukan vanhoja tarinoita.

kestosippi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
    • Profiili
Vs: Virtualboksista...
« Vastaus #1 : 16.02.09 - klo:18.46 »
Miten olette saaneet tuon toimimaan Ubuntun päällä, jos siihen pitäis asentaa XP. Voiko siiihen virtuaali xp:hen sitte asentaa ihan normaalisti ohjelmia. Nyt joudun pitämään pientä osioo erikseen winkkarille, että saan cadsin toimimaan. Winessä cadsi asentuu ja käynnistyy ja melkein toimii, mutta työkalujen kuvakkeet on nappuloista hukassa, se vähän hankaloittaa käyttöä. Lisättäköön, että yritin haulla etsiä, mutta oli hiukan vanhoja tarinoita.
Itse en saanut XP-winkkua asennetuksi toimivana Virtualboxiin, mutta Windows2000 toimii hyvin. On muutenkin pienempi.
Siihen asennellaan ohjelmia ihan kuin Windowsiin ikään.

Mutta mikä on toi "cadsi"? Onko se joku CAD-ohjelma. Jos on, niin kokeile Ubuntun ohjelmissa olevaa QCad-ohjelmaa.

http://wiki.ubuntu-fi.org/VirtualBox
« Viimeksi muokattu: 16.02.09 - klo:18.51 kirjoittanut kestosippi »

Loimu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Virtualboksista...
« Vastaus #2 : 16.02.09 - klo:18.55 »
Mulla on Kubuntu Faisty Fawnissa Virtual Box ja siihen asennettu Windows XP. Asennuksessa ei aikanaan ollut ongelmia ja on toiminut hyvin (toissapäiväiseen asti). Olen käyttänyt XP:ssä muutamia semmoisia Windows-ohjelmia joita on Linuxiin vaikea asentaa.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Virtualboksista...
« Vastaus #3 : 16.02.09 - klo:19.09 »
Wikissä olevan asennusohjeen pitäisi olla täysin ajantasainen.

Itse vieraskäyttis asennetaan sitten niin, että VirtualBoxin annetaan käyttää isännän CD-asemaa, pannaan sinne asennuslevy ja käynnistetään virtuaalikone.
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11