Kirjoittaja Aihe: Pulseaudio: moduuli ei lataudu  (Luettu 2259 kertaa)

Kari Argillander

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 437
  • Kubuntu - Hardy
    • Profiili
Pulseaudio: moduuli ei lataudu
« : 19.01.09 - klo:23.15 »
Eli minulla on Kubuntu käytössä ja tarvisi tehdä toisesta koneesta ääni serveri. Läppärissä kaikki toimii niinkuin pitää, mutta pöytäkoneesta ei ääni serveriä saa. Huomasin, että kun läppärissä sallii koneen olevan serverinä latautuu pulseen seuraavat moduulit:
module-native-tcp
module-esound-tcp
module-zeroconf-publish

Pöytäkoneeseen näitä ei lataudu ollenkaan. Eli olen saanut selville, että tuo ohjelma jossa määrätään koneen olevan sound serveri pitäisi tämä lataus tehdä, mutta eipä näytä tekevän.

Koodia: [Valitse]
aptitude search pulseNäyttää molemmissa koneissa aivan samalta samoin kun hakee hakusanoilla tcp, avahi, zeroconf, esound

Eli miten nuo moduulit saisi asentumaan?
Kaikkea täällä sanomaani saa käyttää public domain lisenssillä. Lainauksia ei saa käyttää ellei lainauksen lähde sitä salli. Tiedostoja ei saa käyttää ellei sitä erikseen sallita.

Kari Argillander

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 437
  • Kubuntu - Hardy
    • Profiili
Vs: Pulseaudio: moduuli ei lataudu
« Vastaus #1 : 20.01.09 - klo:00.30 »
Ratkaisin ongelman pakottamalla moduulit päälle heti käynnistyksessä. Tämä onnistuu muokkaamalla tiedostoa /etc/pulse/default.pa  Outoa silti miksei suoraan onnistunut.
Kaikkea täällä sanomaani saa käyttää public domain lisenssillä. Lainauksia ei saa käyttää ellei lainauksen lähde sitä salli. Tiedostoja ei saa käyttää ellei sitä erikseen sallita.

Blackheart

  • Vieras
Vs: Pulseaudio: moduuli ei lataudu
« Vastaus #2 : 20.01.09 - klo:04.18 »
Sitten varmaan voit lisätä alkuviestin otsikkoon, että (Ratkaistu).

Älä pahastu mutta olen aina katsonut että sä oot Kari Alligaattori :) Nyt kun katsoin tarkemmin tuota Argil... niin se on Alligaattori. Kari Aliigaattori ja lohikäärmeen kuva.

Mutta hyvä että selvis ongelma, noin "itekseen".