Kirjoittaja Aihe: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi  (Luettu 7394 kertaa)

weapea

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #20 : 19.01.09 - klo:18.39 »
jo nyt on piru kun mikrobitti niin kehuu ubuntua, ja laittelee näitä ubuntuja dvd:llä mukanaan.. eikä ne sitte toimikaa.!  ei ole mun vika. sitäpaitti nyt mikrobitin sivuilta saa ubuntu 8.10.. mutta sen saa vain asennettua windowsin kautta joka on niin täynnä viruksia, etttei edes videon editointi onnistu saati netissä käynti, ja f-secure kertoo, ettei pysty kattomaan mitä viruksia piilee yli 500 tiedostossa mun koneella, ja joka kerta kun ajan 6 tuntia kestävän f-securen uudelleen, se löytää 1-2 uutta virusta, vaikkei kone ollu sinä välissä ees nettitöpseli kiinni seinässä..
siks mä vaihdoin linuxiin, että pääsis tekeen töitä eikä pelleilemään.
fsecurekin ihan p. suomalaiset osaa tehä näköjään yhtään mitään oikein. koittakaa nyt te edes korjata asia!

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #21 : 19.01.09 - klo:22.10 »
Tuolta sivun ylänurkasta tuo uusin versio löytyy. Mikrobitissä on luultavasti käsitelty vain Wubi asennusta. En ole koskaan kuullutkaan levystä jolta voisi tehdä vain tuollaisen asennuksen. Tuon uudemman version varmaan saat poltettua nykyisestä Ubuntu asennuksestasi jos sinulla vain on polttava asema koneessasi.

http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #22 : 20.01.09 - klo:14.57 »
koittakaa nyt te edes korjata asia!

Provosoimalla et ainakaan saa yhtään mitään positiivista. Ihmiset, jotka neuvoo täällä toisia ilmaiseksi harrastuksesta ja auttamisen ilosta, ei todellakaan jaksa kuunnella tuollaista.
Lopeta kitinä ja mene mac-kauppaan. Otat koneen laatikosta ja pistät piuhat kii niin se toimii. Olen kokeillut.

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #23 : 20.01.09 - klo:20.20 »
Lainaus
E: Joidenkin hakemistotiedostojen nouto ei onnistunut, ne on ohitettu tai käytetty vanhoja.

https://help.ubuntu.com/community/FeistyUpgrades Ohjeet Feistyyn eli sulle seuraavaan päivittämiseen
https://help.ubuntu.com/community/FeistyUpgrades Ohjeet siitä sitten etiäpäin, ihan sivun alalaidassa

edit. Vetäse vähän henkeä ja pistä puhdas asennus 8.04.1 tai 8.10. Varmista että tiedostojärjestelmä jolle asennat EI OLE NTFS!!! Muille mesoamalla ja erityispalvelua vaatimalla varmistat ettet sitä ainakaan positiivisessa mielessä saa. Ja kyllä se taitaa olla sun vika että sulla ei Ubuntu toimi. Taisit hieman hätäillä ja maltti jäi kyydistä.
« Viimeksi muokattu: 20.01.09 - klo:20.29 kirjoittanut masa »
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

harrykaa

  • Vieras
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #24 : 21.01.09 - klo:09.42 »
edit. Vetäse vähän henkeä ja pistä puhdas asennus 8.04.1 tai 8.10.

Tähän lisää infoa:

Hardy Heronista pitäisi huomenna ilmestyä jo toinen koottu päivitysversio 8.04.2

https://wiki.ubuntu.com/JauntyReleaseSchedule

weapea

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #25 : 21.01.09 - klo:11.54 »
välillä on pakko räjähtää kun perunatuttaa niin paljon, vaikka on perunaa vieressä..


//edit, gdm. Kielenkäyttö!! istu hetkeksi ja hengitä pari kertaa syvään ennen kuin kirjoitat viestin.
Paremmin saa asiaan selvyyttä ja kukaan ei loukkaannu.
« Viimeksi muokattu: 21.01.09 - klo:12.00 kirjoittanut gdm »

weapea

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #26 : 22.01.09 - klo:19.27 »
kerneli oli 2,6 17-10
nyt asensin uuden 8.10 upuntun, mutta herjaa näin; kokeilen millä tahansa 4 jästä kovosta käynnistystä,
1 sanoo: error 17 (linux)
toinen sanoo: error 2 (linux se uusin)
ja kolmas sanoo: ei mitään, koska ei ollenkaan tuu mitään näyttöön.
4 jännessä on tää win 2000 joka ei kunnolla toimi..=viiruksia ja kananuha.
siis ubuntu on asennettu suoraan 500.1 gb levylle, osioimatta, niin että linux vie koko levyn.
kokeilin cd:ltä, niin löysin jopa kaikki kovalevyt ja tiedostotkin niissä toimi, joka oli hyvä ensiasetelma. mutta nyt ei muutaku erroria toisen perään.
en tie miks toi 1 kovo sanoo kans et linux ja errori, kun en mää oo siihen mitää linuxii asentanu. sielä pitäsi olla windoewssi..

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #27 : 22.01.09 - klo:20.59 »
Jos yksi mainitsemistasi Windows osioiduista kiintolevyistä ei näy, niin luultavasti kone on sammutettu väkisin jossain vaiheessa käyttöä tms. näet kyllä silloin virheilmoituksestakin, että kyseinen asema pitää käyttää Windows asennuksessa ja ajaa Windowsin oma checkdisk tuolle asemalle. Sen jälkeen se toimii normaalisti linuxissakin, on myös mahdollista liittää väkisin tuo asema, mutta suosittelen Windowsissa tarkastusta.

Tuota niin et ole maininnut, että revitkö asemia irti ennen kuin teet asennuksen? En ole nimittäin _koskaan_ törmännyt tuollaisiin ongelmiin _jos_ en ole irroittanut asemia. Grub menee helposti ihan sekaisin jos teet noin ennen asennusta. Yksi vaihtoehto voi olla, että yrität käynnistää Grubia edelliseltä asennukseltasi (=kiintolevyltä) jos olet asentanut nyt eri asemaan Ubuntun.

Avaa kone livecd:llä ja teet seuraavien ohjeiden mukaan
http://wiki.ubuntu-fi.org/Grub-kaynnistyslataaja

weapea

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #28 : 24.01.09 - klo:12.54 »
nyt loppu. halvemmaks tulee kaikille, että käyn kaupassa.. mäkkis mini alle 500 e ! jees. kattoo sitte kun kakrut osa kävellä, että miten toi linus toimisi.. (=n 3 v päästä)

kiitoksena kotisivujeni osoite
http://koti.mbnet.fi/weapea/
http://koti.mbnet.fi/manaaja/
« Viimeksi muokattu: 25.01.09 - klo:12.00 kirjoittanut weapea »

weapea

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #29 : 25.01.09 - klo:22.55 »
pyh siinä mäkissä ollu vga-ulostinta. mä rupee mitää näyttöö ostaa sen takii ku entinenki toimii.

kiitokset kaikille avusta! nyt toimii jotenkin kutenkin kuitenkin tää linus..

piti asentaa uudestaa ja uudestaan, ja lopulta vaihdoin koneen biosin heti asennuksen jälkeen starttaamaan eri-kovolta, ku mihin asensin ubuntun.. ja alko pelittään. ihme kyllä...siel mist se ny starttaa oo mitää ollenkaa!

on tää ihme vekotin.. onks tässä video-editointia ? sen mä just tarttisin!

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #30 : 25.01.09 - klo:23.11 »
piti asentaa uudestaa ja uudestaan, ja lopulta vaihdoin koneen biosin heti asennuksen jälkeen starttaamaan eri-kovolta, ku mihin asensin ubuntun.. ja alko pelittään. ihme kyllä...siel mist se ny starttaa oo mitää ollenkaa!
Eli kuten jo pariin kertaan mainittua. Se grub oli asennettuna sittenkin väärään paikkaan ;)
Lainaus
on tää ihme vekotin.. onks tässä video-editointia ? sen mä just tarttisin!
Sieltä vain "Sovellukset -> lisää/poista" valikosta tutkimaan lukuisia vaihtoehtoja. En itse harrastele videoeditointia, mutta esim. Kino on ilmeisesti ainakin yksi suosittu vaihtoehto.

weapea

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #31 : 26.01.09 - klo:06.19 »
mä mistää hieromisista tiedä, mut on tää vaa säätämistä!
siis yhtään mikään ei voi olla niinku ennen.. vaikka vois ihan hyvinki! :'(
esim et saa youtubeem tietoa, ei käy ihan mikä tahansa videopääte.. pitää kattoo ohjetta ku ehtii..

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: kovalevyt hävisivät ubuntu selvisi
« Vastaus #32 : 26.01.09 - klo:11.07 »
pyh siinä mäkissä ollu vga-ulostinta. mä rupee mitää näyttöö ostaa sen takii ku entinenki toimii.

DVI-VGA -adapteri. Omppustoren hinta 20 e. Muualla varmasti halvempaa.
Mutta aina parempi jos Linuxisi toimii.