Kirjoittaja Aihe: Update-notifier+Kubuntu  (Luettu 4363 kertaa)

Rock

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Update-notifier+Kubuntu
« : 13.03.06 - klo:16.17 »
Eikö Kubuntussa ole update-nofifieria kuten Ubuntussa on? Jos ei, niin onko Kubuntuun olemassa?
Real men don''t use backups, they post their stuff on a public ftp server and let the rest of the world make copies.
-Linus Torvalds

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Re: Update-notifier+Kubuntu
« Vastaus #1 : 13.03.06 - klo:19.58 »
eipä valitettavasti taida olla. Toivottavasti seuraavassa versiossa on...

Rock

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: Update-notifier+Kubuntu
« Vastaus #2 : 13.03.06 - klo:20.47 »
Harmillista ku ei oo tuota update-notifieria. :(
Real men don''t use backups, they post their stuff on a public ftp server and let the rest of the world make copies.
-Linus Torvalds

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Re: Update-notifier+Kubuntu
« Vastaus #3 : 13.03.06 - klo:21.23 »
Joo, se on kyllä iso puute Kubuntussa. Itsekin siirryn KDE:sta Gnomeen ja yksi syy oli juuri tuo päivitysilmoitin. Muutenkin tämä perus-Ubuntu on jotenkin paremmin viimestelty kuin Kubuntu.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Update-notifier+Kubuntu
« Vastaus #4 : 13.03.06 - klo:21.44 »
Joo, se on kyllä iso puute Kubuntussa.

minä en näe sitä varsinaisena puutteena, koska ajan joka päivä ensitöikseni updaten ;)
Janne

Rock

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Re: Update-notifier+Kubuntu
« Vastaus #5 : 14.03.06 - klo:16.02 »


No ei tuo ole iso homma  kirjoittaa konsoliin "sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade", kerran päivään.
Real men don''t use backups, they post their stuff on a public ftp server and let the rest of the world make copies.
-Linus Torvalds

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Update-notifier+Kubuntu
« Vastaus #6 : 14.03.06 - klo:17.31 »
No ei tuo ole iso homma  kirjoittaa konsoliin "sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade", kerran päivään.

minä olen tehnyt komennosta aliaksen 'update' joten kirjoitettavaakin on vähemmän :)
Janne

mikkohuo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 562
  • The Ubuntu Counter Project - user number #3339
    • Profiili
Re: Update-notifier+Kubuntu
« Vastaus #7 : 14.03.06 - klo:19.44 »
Eipä toki ole iso homma kirjoitella noita komentoja, mutta kyllä mä olen sitä mieltä, että tämän päivän "kärkidistrossa" pitää tuollaiset hoitua myös ilman komentoriviä. Ubuntun update notifier on näppärä ominaisuus ja sellainen pitäisi ehdottomasti olla myös Kubuntussakin.

essal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 93
    • Profiili
    • essal
Re: Update-notifier+Kubuntu
« Vastaus #8 : 14.03.06 - klo:20.22 »
Eikö Kubuntussa ole update-nofifieria kuten Ubuntussa on? Jos ei, niin onko Kubuntuun olemassa?
Dapperissa on, Adept Notifier.
  ThinkPad R61i + Ubuntu 9.10 / ThinkPad R52 + Debian 5.0 (LXDE)

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Re: Update-notifier+Kubuntu
« Vastaus #9 : 18.03.06 - klo:01.45 »
Joo, se on kyllä iso puute Kubuntussa. Itsekin siirryn KDE:sta Gnomeen ja yksi syy oli juuri tuo päivitysilmoitin. Muutenkin tämä perus-Ubuntu on jotenkin paremmin viimestelty kuin Kubuntu.
Itse en ainakaan koe puutteena, mutta makuja on monia. Mutta kuten jo aiemmin mainittiin, niin Dapperissa on Adept Notifier, joka hoitaa juurikin tämän homman kotia. Ja kyllä, Ubuntu on varmaan paljon viimeistellympi isomman kehittäjäjoukon ja Kubuntun "uutuuden" johdosta, mutta kokoajan ollaan menossa parempaan suuntaan.