Kirjoittaja Aihe: KDE POIS! HUS! LÄHDE!  (Luettu 9498 kertaa)

Azekriel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
KDE POIS! HUS! LÄHDE!
« : 03.09.05 - klo:21.29 »
Hei, olen pari päivää nyt käyttänyt Kubuntua, ja asensin sitten Gnome:n myös. Nyt kumminkin pidän GNOME:sta enemmän ja haluaisinkin KDE pois, turhaan tilaa viemästä. Pelkkää Ubuntua en jaksaisi lataa, koska olen kuullut että KDE on mahdollista poistaa.

Ninnnu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
  • LinuCaster
    • Profiili
Re: KDE POIS! HUS! LÄHDE!
« Vastaus #1 : 03.09.05 - klo:21.38 »
Hei, olen pari päivää nyt käyttänyt Kubuntua, ja asensin sitten Gnome:n myös. Nyt kumminkin pidän GNOME:sta enemmän ja haluaisinkin KDE pois, turhaan tilaa viemästä. Pelkkää Ubuntua en jaksaisi lataa, koska olen kuullut että KDE on mahdollista poistaa.
apt-get remove kde? mutta toisaalta helpommalla pääsisit komennolla apt-get install ubuntu-desktop... toi poistaa Kubuntun alta, käsittääkseni. En ole testannut mutta...

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Re: KDE POIS! HUS! LÄHDE!
« Vastaus #2 : 03.09.05 - klo:22.28 »
Moi. Jos poistat vaikka synapticilla kdelibs:n, niin sen pitäisi poistaa suurinpiirtein koko KDE:n. Joskus poistelin Debianista nimittäin samalla tarkoituksella KDE:tä (Debianissa sekä Gnome että KDE asentuvat oletuksena jos valitsee työpöytäohjelmast asennuksessa).

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: KDE POIS! HUS! LÄHDE!
« Vastaus #3 : 03.09.05 - klo:22.59 »
mutta toisaalta helpommalla pääsisit komennolla apt-get install ubuntu-desktop... toi poistaa Kubuntun alta, käsittääkseni. En ole testannut mutta...

ei poista vaan asentaa rinnalle. tosin jos kyse on vaan lataamisesta, niin kubuntu-cd:ltä voisi asentaa server-asennuksen jolla pääse komentoriville ja sieltä voi asentaa sitten sen ubuntu-desktopin ja lopputulos on aika lähellä jos ei ihan identtinenkin ubuntu-asennuksen kanssa.
Janne

Azekriel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Re: KDE POIS! HUS! LÄHDE!
« Vastaus #4 : 03.09.05 - klo:23.32 »
Janne, asensin tuon  Ubuntu-desktop:in KDE:n konsolista jonka jälkeen siirtyisin Gnome:n puolelle ja Synaptic:illa poistin kaikki KDE Desktop Enroviment kohdassa olevat asennetut tiedostot. Hyvin toimii!

Azekriel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Re: KDE POIS! HUS! LÄHDE!
« Vastaus #5 : 04.09.05 - klo:11.22 »
Tässä ilmeni viellä toinenkin ongelma. KDE:n poiston jäljiltä Sovellukset valikkoon jääneet turhat ohjelmien ikonit. Näitä nyt viellä kun jotenkin saisi pois.

Miitti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Re: KDE POIS! HUS! LÄHDE!
« Vastaus #6 : 04.09.05 - klo:12.36 »
Tässä ilmeni viellä toinenkin ongelma. KDE:n poiston jäljiltä Sovellukset valikkoon jääneet turhat ohjelmien ikonit. Näitä nyt viellä kun jotenkin saisi pois.

Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install smeg
Koodia: [Valitse]
killall gnome-panel
Sitten pitäisi löytyä sieltä samasta valikosta missä on pääte ja root terminal. (En nyt muista nimeä kun olen windows-puolella)
« Viimeksi muokattu: 04.09.05 - klo:12.39 kirjoittanut Miitti »