Kirjoittaja Aihe: voisinko saada apua ? miukum. kadoksissa  (Luettu 3018 kertaa)

juliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
voisinko saada apua ? miukum. kadoksissa
« : 04.02.09 - klo:00.37 »
ctrl+alt+2 ei toimi . olen käynyt laittamassa järj. asetukset , näppäimistö kieleksi suomi mikä kyllä olikin jo valmiina . muuta en itse  osaa tehdä . on aika hölmöä ja turhaakin sammuttaa kone käynnistää wintoosa ja lukea ja kirjoittaa maileja . pliis jeesatkaa aloittelijaa , aloitin eilen illalla ja olen onnistunut asentamaan lähes kaikki haluamani härpäkkeet lukuun ottamatta clearwether juttua . mutta ensin pitäisi saada miukumauku esille ! näppis on logitgh cordles 3200 . T,juliuz :'(

Storck

  • Vieras
Vs: voisinko saada apua ? miukum. kadoksissa
« Vastaus #1 : 04.02.09 - klo:01.13 »
altgr+2 on oikea valinta. Kokeile sitä

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: voisinko saada apua ? miukum. kadoksissa
« Vastaus #2 : 04.02.09 - klo:01.19 »
ctrl+alt+2 ei toimi . olen käynyt laittamassa järj. asetukset , näppäimistö kieleksi suomi mikä kyllä olikin jo valmiina . muuta en itse  osaa tehdä . on aika hölmöä ja turhaakin sammuttaa kone käynnistää wintoosa ja lukea ja kirjoittaa maileja . pliis jeesatkaa aloittelijaa , aloitin eilen illalla ja olen onnistunut asentamaan lähes kaikki haluamani härpäkkeet lukuun ottamatta clearwether juttua . mutta ensin pitäisi saada miukumauku esille ! näppis on logitgh cordles 3200 . T,juliuz :'(

Kyynelet seis! Outoa on ettei miuku (Alt Gr + ylärivi 2) toimi, mutta aina voit kopioida sen täältä @ @ @ @ @ :) Voit vaikkapa tehdä työpöydälle tekstitiedoston, jossa on kaikki erikoiset merkit, joita tarvitset. Sitten vaan liität ne minne haluat.

juliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: voisinko saada apua ? miukum. kadoksissa
« Vastaus #3 : 04.02.09 - klo:01.58 »
kiitos !! yritin wintoosan yhdistelmällä . ja kun oikein sahajauhot vintillä pölisee niin ei tahdo kaikkea ymmärtää . KIITOS siihen saakka kun taas järki jättää . T.juliuz ;D

Storck

  • Vieras
Vs: voisinko saada apua ? miukum. kadoksissa
« Vastaus #4 : 04.02.09 - klo:08.15 »
kiitos !! yritin wintoosan yhdistelmällä . ja kun oikein sahajauhot vintillä pölisee niin ei tahdo kaikkea ymmärtää . KIITOS siihen saakka kun taas järki jättää . T.juliuz ;D

vitoosassa toimii sama AltGr+2  :o

juliuz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: voisinko saada apua ? miukum. kadoksissa
« Vastaus #5 : 04.02.09 - klo:11.30 »
aijaa , olen käyttänyt (aikanaan saamieni ) ohjeiden mukaan ctrl+alt+2 enkä muusta ole tiennytkään . nyt kokeilin ja näin on .miksiköhän kaikki ovat neuvoneet 3 näp. yhdistelmän ? kiitos kaikille vastanneille !!! vielä puuttuu apu flashin asentamiseksi , sekun ei asennu , siellä latauspaikassa on on linux ja laatikossa 3 ehdotusta , targ gz/rpm/deb ubuntu 8.04 , kaikki olen yxitellen imuroinut ja yrittänyt asentaa mutta ei onnistu . kun painan asenna nappia  niin mitään ei tapahdu ? olisko tähän tällaiselle iäkkäämmälle lapselle (60) selkeä ohje ? T.juliuz

juyli

  • Vieras
Vs: voisinko saada apua ? miukum. kadoksissa
« Vastaus #6 : 04.02.09 - klo:11.39 »
... vielä puuttuu apu flashin asentamiseksi

Asenna flash-plugin-nonfree paketinhallinnan työkaluilla:
http://packages.ubuntu.com/hardy/flashplugin-nonfree

Kannattaa paneutua Ubuntu-tutuksi Wikiin:
http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi

rnx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: voisinko saada apua ? miukum. kadoksissa
« Vastaus #7 : 04.02.09 - klo:11.44 »
aijaa , olen käyttänyt (aikanaan saamieni ) ohjeiden mukaan ctrl+alt+2 enkä muusta ole tiennytkään . nyt kokeilin ja näin on .miksiköhän kaikki ovat neuvoneet 3 näp. yhdistelmän ?

Kyllä at-merkki on tuotettu alusta alkaen näppäinyhdistelmällä AltGr + 2. Ehkäpä kyseesä on neuvojiesi osaamattomuus. :D
Tosin joissakin systeemeissä pystyy korvaamaan AltGr:n näppäinparilla Gtrl+Alt.

Storck

  • Vieras
Vs: voisinko saada apua ? miukum. kadoksissa
« Vastaus #8 : 04.02.09 - klo:13.00 »

Tosin joissakin systeemeissä pystyy korvaamaan AltGr:n näppäinparilla Gtrl+Alt.

Liekö juuri tuosta syystä, alkuperäiset (lue: kivikautiset) näppikset ei sisältänyt ns. erikoisnäppäimiä kuin pari hassua. Luulisin näin olevan.