Kirjoittaja Aihe: Ongelmia Wlan-yhteydessä; Broadcom / ZyXEL Prestige  (Luettu 2103 kertaa)

caspar2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Hei, olen yrittänyt hakea sivuilta apua ongelmaani, mutta turhaan. Kokoonpano on seuraava: Fujitsu Amilo A 6150, Broadcom BCM 4318 AirForce One 54g. Wireless LAN Controller (rev.02) ja ZyXEL Prestige 660H /HW-D1 ADSL-modeeemi. Järjästelmä toimii hyvin XP:ssä, mutta jostain syystä en saa sitä toimimaan 8.10:ssä. Fujitsu vaatii kylläkin Windowspuolellakin erillisen näppisajurin, jotta W-Lan näppäin toimisi. Olen ajanut Ubuntussa Broadcomin ajurin ja määritellyt verkkokokoonpanon eli antanut verkkonimen +WPA Personell avaimen. Ei vain nouse verkkoon. Mitä mahdan tehdä väärin? Samoin PS3:ssa (7.10) piuhalla nousee, mutta ei langattomasti.
terv. caspar  :-\

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Ongelmia Wlan-yhteydessä; Broadcom / ZyXEL Prestige
« Vastaus #1 : 04.01.09 - klo:10.51 »
Hei, olen yrittänyt hakea sivuilta apua ongelmaani, mutta turhaan. Kokoonpano on seuraava: Fujitsu Amilo A 6150, Broadcom BCM 4318 AirForce One 54g. Wireless LAN Controller (rev.02) ja ZyXEL Prestige 660H /HW-D1 ADSL-modeeemi. Järjästelmä toimii hyvin XP:ssä, mutta jostain syystä en saa sitä toimimaan 8.10:ssä. Fujitsu vaatii kylläkin Windowspuolellakin erillisen näppisajurin, jotta W-Lan näppäin toimisi. Olen ajanut Ubuntussa Broadcomin ajurin ja määritellyt verkkokokoonpanon eli antanut verkkonimen +WPA Personell avaimen. Ei vain nouse verkkoon. Mitä mahdan tehdä väärin? Samoin PS3:ssa (7.10) piuhalla nousee, mutta ei langattomasti.
terv. caspar  :-\

Kokeileppa pelkällä web salauksella, ja älä piilota ssid:iä eli verkon nimeä, toimiiko.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Ongelmia Wlan-yhteydessä; Broadcom / ZyXEL Prestige
« Vastaus #2 : 04.01.09 - klo:22.18 »
Googlaamalla löytyy koneesi tyyppiä vastaavat ohjeet TuxMobil sivujen kautta, mutta ne ovat Ubuntu 6.10:lle. Vanhaa tietoa siis. Ohjeissa neuvotaan laittamaan hotkeys eli pikanäppäimet kuntoon, jolloin WLAN kytkinkin toimii. Broadcomin ajurit oletkin jo saanut ajettua. Laitan kuitenkin oheen linkin jos haluat tutustua aiheeseen:
http://damagedspline.blogspot.com/2007/02/fsc-amilo-a1650g-ubuntu-edgy-32bit-how.html
terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

caspar2

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Ongelmia Wlan-yhteydessä; Broadcom / ZyXEL Prestige
« Vastaus #3 : 05.01.09 - klo:02.38 »
Kiitoksia Jori ja Timo. Testaillaan. Olisiko se kuitenkaan pelkästään Fujitsun Hotkeystä kiinni, kun samanmoinen ilmiö on PS3:een uitetussa Ubuntussa.
trv. caspar :o