Kirjoittaja Aihe: jvm:n kääntäminen  (Luettu 1905 kertaa)

mobyduck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
jvm:n kääntäminen
« : 04.01.09 - klo:13.52 »
Kokeilin Netbeansillä java-mobiilikehittämistä, mutta edes wizardin tekemä helloworld-sovellus ei suostu toimimaan iden ajoympäristössä.  Saan aikaan tällaisen virheen:
wrong ELF class: ELFCLASS32 (Possible cause: architecture word width mismatch)
Tuosta ja googlettamalla päättelin että käyttämäni AMD64 ja tuo jvm eivät oikein tykkää toisistaan.  Epätoivoisena yrityksenä ajattelin kääntää jvm:n itse josko sitten.  Latasin sourcet synapticilla ja siihen tyssäsi, enhän edes löydä niitä koneelta!  Tietäisikö joku mistä niitä kannattaisi etsiä ja miten kääntäminen tapahtuu?

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1837
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: jvm:n kääntäminen
« Vastaus #2 : 04.01.09 - klo:15.10 »
Kokeilin Netbeansillä java-mobiilikehittämistä, mutta edes wizardin tekemä helloworld-sovellus ei suostu toimimaan iden ajoympäristössä.  Saan aikaan tällaisen virheen:
wrong ELF class: ELFCLASS32 (Possible cause: architecture word width mismatch)
Tuosta ja googlettamalla päättelin että käyttämäni AMD64 ja tuo jvm eivät oikein tykkää toisistaan.  Epätoivoisena yrityksenä ajattelin kääntää jvm:n itse josko sitten.  Latasin sourcet synapticilla ja siihen tyssäsi, enhän edes löydä niitä koneelta!  Tietäisikö joku mistä niitä kannattaisi etsiä ja miten kääntäminen tapahtuu?

Helpoimmalla pääsee kun asennata Sun Java SDK:n ja asetat Netbeansin käyttämään sitä, 8.10:llä siis paketti

sun-java6-jdk - Sun Java(TM) Development Kit (JDK) 6

sudo apt-get install sun-java6-jdk

mobyduck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: jvm:n kääntäminen
« Vastaus #3 : 04.01.09 - klo:17.41 »

Helpoimmalla pääsee kun asennata Sun Java SDK:n ja asetat Netbeansin käyttämään sitä, 8.10:llä siis paketti

sun-java6-jdk - Sun Java(TM) Development Kit (JDK) 6

sudo apt-get install sun-java6-jdk


Minulla on Sunin java asennettuna ja Netbeans käyttää sitä.  Mutta joku ei vaan toimi ihan oikein ja olin jostain keskusteluista ymmärtävinäni että jossain awt-moduulissa olisi bugi, joka tulee esille 64-bittisessä laitearkkitehtuurissa.  Ajattelin että josko olisi jotain taikaa kun jvm:n kääntäisi tässä omalla koneella, jotenka hain source-paketinkin, mutta en osaa aavistaakaan mihin se oikein tallentui.  Voi olla että olen väärässä ja tästä ei ole mitään hyötyä, mutta jos kuitenkin kokeilisi.

_Pete_

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1837
  • Fufufuuffuuu
    • Profiili
Vs: jvm:n kääntäminen
« Vastaus #4 : 05.01.09 - klo:10.22 »

Helpoimmalla pääsee kun asennata Sun Java SDK:n ja asetat Netbeansin käyttämään sitä, 8.10:llä siis paketti

sun-java6-jdk - Sun Java(TM) Development Kit (JDK) 6

sudo apt-get install sun-java6-jdk


Minulla on Sunin java asennettuna ja Netbeans käyttää sitä.  Mutta joku ei vaan toimi ihan oikein ja olin jostain keskusteluista ymmärtävinäni että jossain awt-moduulissa olisi bugi, joka tulee esille 64-bittisessä laitearkkitehtuurissa.  Ajattelin että josko olisi jotain taikaa kun jvm:n kääntäisi tässä omalla koneella, jotenka hain source-paketinkin, mutta en osaa aavistaakaan mihin se oikein tallentui.  Voi olla että olen väärässä ja tästä ei ole mitään hyötyä, mutta jos kuitenkin kokeilisi.

Tuo elfclass... virhe jotenkin kuulostaa että netbeans yrittää käyttää ubuntussa valmiina olevaa gnu-javaa...

Kokeile kääntää suoraan komentoriviltä ja varmista että javac jota käytetään on ihan varmasti Sun javac ...