Kirjoittaja Aihe: Palautetta forumille  (Luettu 10678 kertaa)

Naali

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Palautetta forumille
« : 15.03.06 - klo:11.59 »
Olen nyt touhunnut Ubuntun parissa parisen viikkoa ja vaikeata on ollut. Ongelmia toisensa jälkeen. Onneksi vain samat ongelmat ovat olleet monilla muillakin windows-käännynnäisillä. Kaikkiin ongelmiin on apu löytynyt haku-nappulan tai Howto-alueen avulla. Itse ei ole tarvinnut kysyä kertaakaan apua joten ajattelin vain kiittää avustanne.

Täytyy tunnustaa että paluuta windowsiin ei enää ole, tämä oli rakkautta ensisilmäyksellä Ubuntuun. Ainoastaan Photoshop'ia ja Corel Painter'iä on ikävä.  :-[ Olen aloittanut tutustumisen Gimp'iin ja vaikuttaa ettei se vedä vertoja em ohjelmille mutta katsotaan jahka siihen ehtii uppoutumaan. Peleistä jos saan Baldur's Gatet toimimaan niin muuta en kaipaakaan.

Pitkä matka vielä tän linuxin kanssa mutta tiedän että se on vain ajan kysymys koska apuahan löytyy. Kiitos teille jotka jaksavat kerta toisensa jälkeen jelppiä meitä aloittelijoita.   ;D

nortti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Re: Palautetta forumille
« Vastaus #1 : 15.03.06 - klo:12.20 »
oletko koittanut tota kritaa se on minusta kivampi kuin toi gimp kuvankäsittelyohjelma.

Speque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
  • Ubuntu Hardy Heron
    • Profiili
Re: Palautetta forumille
« Vastaus #2 : 15.03.06 - klo:12.53 »
Jos olet valmis maksamaan kuvankäsittelyohjelmastasi jotain pientä, kannattaa ehkä kokeilla Pixeliä. Kyseinen ohjelma kehittyy hyvää vauhtia ja alkaa jo olla varsin monipuolinen vekotin.

http://www.kanzelsberger.com/pixel/?page_id=12

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Palautetta forumille
« Vastaus #3 : 15.03.06 - klo:14.55 »
Tai sitten se maksullinen CrossOverOffice. Itellä on ja toimii. Kokeillut lähinnä foobaar2000:ta
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

Naali

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 11
    • Profiili
Re: Palautetta forumille
« Vastaus #4 : 16.03.06 - klo:15.30 »
Kiitos softavinkeistä. Kristaa olen jo hieman ehtinyt tyypätä, tosin pintapuolisesti. Ihan ok:lta vaikuttaa, joskin hidas. Pixeliä en vielä ole asentanut. Tarvitsen juuri pääasiassa maalaus-softaa. Täytyy laittaa toi CrossOver Office korvan taakse jos näistä ilmaissoftista ei ole mun käytössä mihinkään.

basse

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 67
    • Profiili
Re: Palautetta forumille
« Vastaus #5 : 16.03.06 - klo:18.05 »
Tässä tälläinen kantapään kautta ohje. Jos käytät photaria päivittäin työksesi, kuten minä, ei ole mitään järkevää syytä luopua siitä. Työelämä on nykyisin mitä on. Mutta jos käyttösi ei ole puhtaan professionaalia, löydät ainakin kolme toimiva softaa linuxiin. En niitä käy tässä mainostamaan kun olen vain kokeillut niitä.

 Niin ja ethän sinä vaan kuluta itseäsi loppuun tekemällä töitä kotona? Sorruin siihen juuri itse.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Palautetta forumille
« Vastaus #6 : 16.03.06 - klo:19.46 »
Täytyy tunnustaa että paluuta windowsiin ei enää ole, tämä oli rakkautta ensisilmäyksellä Ubuntuun. Ainoastaan Photoshop'ia ja Corel Painter'iä on ikävä.  :-[ Olen aloittanut tutustumisen Gimp'iin ja vaikuttaa ettei se vedä vertoja em ohjelmille mutta katsotaan jahka siihen ehtii uppoutumaan.

itsekin suhtauduin joskus gimpiin aika varauksella, koska sen käyttöliittymä tuntui niin vieraalta kaikkien kokeilemieni ja käyttämieni kuvankäsittelysoftien jälkeen. lopulta kävi kuitenkin ilmi, että kyse oli vain siitä, etten osannut käyttää sitä. nyt gimp vaikuttaa erinomaiselta.

valtaosa tapauksista joissa gimpistä "ei pidetä" on kysymys siitä, että sitä ei osata käyttää eikä viitsitä opetella. tokin joukossa on niitäkin jotka tietävät mistä puhuvat, mutta onneksi harvemmin.

Peleistä jos saan Baldur's Gatet toimimaan niin muuta en kaipaakaan.

newerwinter nights toimisi natiivisti jos se kelpaa ;)
Janne

uggeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 351
    • Profiili
Re: Palautetta forumille
« Vastaus #7 : 16.03.06 - klo:20.43 »
Itse huomasin myös, että säätämällä gimpin työkaluikkunaa, ei gimp enää niin paljoa photarista eroa näin peruskäyttäjän kannalta. Gimpin peruskäyttöön on myös hyvää ohjeistusta wikibooksissa. Tietenkään kokenut kuvankäsittelijä noista ei niin hyödy, mutta alkuun opastaa hyvin ja oppii siinä samalla omaksumaan gimpin tavan asioihin. Toki noita vastaavia ohjeita muitakin, laitanpa aikani kuluksi tähän muutaman jos vaikka joku hyötyisi.

Opas GIMP:n käyttöön niin aloittelijoille kuin vähän kokeneemmillekin.
GIMP For Schools Project
Liikkuva userbar gimpillä (ym.)
GIMPguru.org
sekä jo ylhäällä mainittu wikibooksin opas.

Siinä nyt jotain josta voi saada käsitystä gimpin käytöstä, ainakin itseäni ovat auttaneet. Itse otsikkoon liittyen, eipä voi muutakuin liittyä kiitoskuoroon. Paljon tulee luettua tätä jo mielenkiinnonkin vuoksi kun täällä on tietoa niin paljon tarjolla ja itsellä paaaljon opittavaa. Eli kiitos foorumin tietoniekoille ja yritetään ottaa oppia. :)

Linux: Be root
Windows: Reboot

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Palautetta forumille
« Vastaus #8 : 17.03.06 - klo:02.22 »
Jos olet valmis maksamaan kuvankäsittelyohjelmastasi jotain pientä, kannattaa ehkä kokeilla Pixeliä. Kyseinen ohjelma kehittyy hyvää vauhtia ja alkaa jo olla varsin monipuolinen vekotin.

http://www.kanzelsberger.com/pixel/?page_id=12
Minä muuten ostin myös tuon Pixelin. Nyt vain odotellaan kieli pitkällä, että vakaa versio ilmestyisi vihdoin!  ;)
Tämä beta tahtoo olla vielä niin epävakaa, ettei tätä voisi käyttää kunnolla.
« Viimeksi muokattu: 21.03.06 - klo:00.21 kirjoittanut Epeli »