No jos levytilaa on vähän niin onhan se tietysti turhaa sälää. Itselläni on noita kovalevyjä tuossa itsekootussa vehkeessä kaikkiaan viisi, joita käyttelen aika anarkisesti eli siten, että koneen sivulevyt ovat ties missä kun otin ne joskus kauan sitten pois ja käytän kerrallaan yhtä kovalevyä. Muista pidän virtajohdon pois päältä kun käytän yhtä (tai on mulla yksi yhdistelmä missä toisella kovalevyllä on win2000 ilman nettiyhteyttä ja toisella kovolla muutama eri linux (UbuntuStudio, PCLinux, Debian jne). Olen vissiinkiin linuxversioiden kokeilufriikki kun noita eri linuxeja taitaa olla tällä hetkellä käytettävissä runsaat 10 eri distroa. Vaihtelen niissä paitsi kovalevyn sisällä uudelleenkäynnistämällä niin myös levyltä toiselle vaihtamalla päällä olevaa virtapiuhaa eri kovojen välillä. Ihan vaan ajan kuluksi - eläkeläisellä kun on tuota aikaa 24/7. Ja aika kuluu ihan kivasti - toivottavasti dementiakin pysyy vähän tuonnempana.....
Mutta omien kokemusteni mukaan - en huomaa, että siitä olisi ainakaan minun laitteistoilla lhaittaa vaikka samalla ubuntulla on kaikki mahdolliset ubuntutyöpöydät asennettuina. Varmaankin, jos on kovin vanhat ja pienitehoiset laittee niin ei kannata ängetä liikaa tavaraa jotta hommat luistaisi luistavasti....
Hyvää Joulua kaikille!