Kirjoittaja Aihe: Verkko-ongelmia esim. Nexuiz,Tremulous ja Alien Arena [RATKAISTU]  (Luettu 1715 kertaa)

twrHarri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
RATKAISTU 1.1.2009, kommenttini alla.

Moi,

Osaiskohan kukaan auttaa sellaisen erikoisen ongelman kanssa, että jostain käsittämättömästä syystä nuo (ilmeisesti) Quake-pohjaiset Tremulous, Alien Arena ja Nexuiz eivät enää löydä lainkaan server listiä. Verkko toimii ihan normaalisti, eikä mitään palomuuria ole päällä.

Nuo toimivat joskus aiemmin hienosti, mutta nyt server list palautuu tyhjänä - kaikissa edellämainituissa. Sen sijaan vaikkapa Scorched 3D:n verkkopeli-ominaisuudessa ei ole mitään vikaa.

Eräs epäilyni liittyy siihen, että kvm-virtuaalikoneiden tarvitsema eth0-br0-bridge häiritsee jotenkin tuota "peliengine"-tyyppiä.

Näyttäisi siltä, että pelit saavat kyllä server listin, mutta pingit eivät mene läpi, esim.

Tremulousin konsolilta:
Koodia: [Valitse]
Requesting servers from the master...
CL_ServersResponsePacket
45 servers parsed (total 45)
CL_ServersResponsePacket
195 servers parsed (total 240)
0 servers listed in browser with 0 players.
240 servers not listed due to packet loss or pings higher than 800

Ja Nexuizin konsolilta

Koodia: [Valitse]
querying master.corservers.com...
pinging broadcast...
69.143.100.63:27900: servers
pinging 203.26.94.4...
pinging 91.121.12.190...
pinging 91.121.12.190...
pinging 91.121.12.190...
pinging 91.121.12.190...
pinging 78.110.167.122...
pinging 98.218.43.221...
pinging 98.218.43.221...
..

Koska verkkoyhteyksissä ei tosiaan ole mitään vikaa, voivatko pelit jotekin ohittaa muun käyttöjärjestelmän verkkoasetuksia?

Jos otan tuosta Nezuizin listasta jonkin IP:n ja pingaan sitä suoraan, vastaus tulee heti:
(Esim tuo alin ip)
Koodia: [Valitse]
PING 98.218.43.221 (98.218.43.221) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 98.218.43.221: icmp_seq=1 ttl=44 time=205 ms
64 bytes from 98.218.43.221: icmp_seq=2 ttl=44 time=170 ms

Nyt olisi hyvät ideat tarpeen.  ??? ???

EDIT 1.1.2009:


Tutkin itse lisää ongelmaa lisää - ja ratkaisu olikin triviaalimpi kun uskoinkaan: Lähiverkon jakamiseen käyttämässäni DLinkin kytkimessä on myös sisäänrakennettu palomuuri, joka oli ilmeisesti mennyt päälle, kun joskus kuukautta aiemmin päivitin sen sisäisen ohjelmistoversion. Näin ollen se oletusasetuksilla esti tuon pelimoottorityypin käyttämät portit.

Pelien verkkoyhteydet alkoivat heti toimia, kun nappasin palomuuriominaisuudet pois päältä. Huom. Ulkoverkon ja lähiverkon välillä ON vielä toinen palomuuri :)  (Sanon tamän siksi, ettei kukaan nyt saisi saa väärää kuvaa, että napsin onnellisesti palomuurini pois päältä tuosta vaan ;) )

Helppo juttu, nyt kun ongelma selvisi!

« Viimeksi muokattu: 01.01.09 - klo:21.01 kirjoittanut twrHarri »