Ubuntun käyttö > Ubuntu tietokoneissa

Aloittelija asialla

(1/2) > >>

chrisu:
No niin. Olen tässä säädellyt tätä Ubuntu 5.10:aa itselleni sopivaksi ja nyt sitten on muutama kiva toiminta hävinnyt. Eli desktoppina on tämä Xfce 4.2(.2?).
Ensimmäiseksi huomasin että tuo kätevä toiminta, oikea-klikkaus työpöydällä joka tuo ohjelma-listan esiin, on hävinnyt. Eli ei tapahdu mitään kun paina oikealla painikkeella tyhjän työpöydän päällä.

Toinen on että en pysty vaihtamaan työpöydän taustakuvaa, vaikka valitsen jonkun siitä listasta. Siinä on vaan joku tumman ruskea tausta, vaikka mitä yritän.

Ja viimeisenä olisi että firestarter on hävinnyt tuosta ohjelma-listasta. Enkä löydä sitä mistään. En ole poistanu sitä, se on varma.


En osaa oikeen sanoa että mitä kaikkea olen säätänyt, kun on tullut kokeiltu vähän kaikkea mutta olen yrittäny olla varovainen että välttyisin tällaisista asioista, Mutta en näköjään tarpeeksi. :)

villele:
Itse kerran tuli vähän säädettyä, kun yritin päivitellä Ubuntua. No sain sen lopulta semmoiseen kuntoon että olin itsekin vähän sekaisin. Totesin että paras ratkaisu tuohon onkelmaan oli Ubuntun puhdas uudelleen asennus, ja päivitys ilman omia sähläämisiä. Nyt kaikki toimii taas mallikkaasti.

chrisu:
Jep eli asensin kaiken uudestaan, Xubuntu-desktop-ohjeen (joka löyty HOW TO-aluella) mukaan, ja kaikki toimii niinkuin pitää. Eli nämä ongelmat on ohi.

Mutta nyt tässä Xubuntussa ei ole sitä kätevää ohjelmaa, joka oli Gnomessa, jolla lisään kovalevyjä. Mulla olisi valmiiksi osioitu levy mutta pitäis vain saada vähän ohjeita miten lisään sen.


edit: ja tämä ohjelma millä avata näitä .tar.bz4-tiedostoja (toivottavasti tiedostonimi meni oikeen) on myös hakusessa

Kupuntu:

--- Lainaus käyttäjältä: chrisu - 14.03.06 - klo:22.56 ---Jep eli asensin kaiken uudestaan, Xubuntu-desktop-ohjeen (joka löyty HOW TO-aluella) mukaan, ja kaikki toimii niinkuin pitää. Eli nämä ongelmat on ohi.

Mutta nyt tässä Xubuntussa ei ole sitä kätevää ohjelmaa, joka oli Gnomessa, jolla lisään kovalevyjä. Mulla olisi valmiiksi osioitu levy mutta pitäis vain saada vähän ohjeita miten lisään sen.


edit: ja tämä ohjelma millä avata näitä .tar.bz4-tiedostoja (toivottavasti tiedostonimi meni oikeen) on myös hakusessa

--- Lainaus päättyy ---
Asenna paketit file-roller (Pakkausohjelma) ja gparted (Levyjen muokkain). Gpartedilla siis osioidaan kiintolevy, joten varo mitä teet. Ja noita siis kait tarkoiti?

chrisu:

--- Lainaus käyttäjältä: Kupuntu - 15.03.06 - klo:14.48 ---Asenna paketit file-roller (Pakkausohjelma) ja gparted (Levyjen muokkain). Gpartedilla siis osioidaan kiintolevy, joten varo mitä teet. Ja noita siis kait tarkoiti?
--- Lainaus päättyy ---
Osittain kyllä. Gpartedia en etsiny koska se kovalevy on jo osioitu silloin kun minulla oli perus-ubuntu asennettu. Mutta nyt minun pitäisi saada vaan tämän kovalevyn mountaamaan automaattisesti.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta