Kirjoittaja Aihe: Counter-Strike 1.6 fps 20?  (Luettu 3751 kertaa)

Fuzz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Counter-Strike 1.6 fps 20?
« : 26.02.07 - klo:20.27 »
Eli tuossa pari päivää sitten asentelin tämän ubuntun. Winen ja muut härpäkkeet myös lisukkeena ja Steamin onnistuneesti ja CS:än. Lisäilin itse peliin myös CPL-configit (fps nousee ja pyörii vähän paremmin kuin normi 'konffeilla'). Winukalla minulla sitten oli tuo fps 60 luokkaa, mutta nyt samalla asetuksilla ja säädöillä tällä ubuntulla fps olikin tippunut johonkin 10-20. Seuraavana päivänä kun kokeilin taas pelata, en edes pystynyt menemään omalle serverille vaan Steam jäi lataamaan jotain. Mikä vikana?

Matias^

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Vs: Counter-Strike 1.6 fps 20?
« Vastaus #1 : 28.02.07 - klo:17.47 »
Eli tuossa pari päivää sitten asentelin tämän ubuntun. Winen ja muut härpäkkeet myös lisukkeena ja Steamin onnistuneesti ja CS:än. Lisäilin itse peliin myös CPL-configit (fps nousee ja pyörii vähän paremmin kuin normi 'konffeilla'). Winukalla minulla sitten oli tuo fps 60 luokkaa, mutta nyt samalla asetuksilla ja säädöillä tällä ubuntulla fps olikin tippunut johonkin 10-20. Seuraavana päivänä kun kokeilin taas pelata, en edes pystynyt menemään omalle serverille vaan Steam jäi lataamaan jotain. Mikä vikana?

Mikä näytönohjain sinulla on? Ja olethan varma että 3d-kiihdytys on päällä?

3d-kiihdytyksen näkee onko se päällä vai ei konsolissa komennolla:

Koodia: [Valitse]
glxinfo | grep direct
tuloksena tulee:
direct rendering: Yes/No

Jos siinä on Yes, 3d-kiihdytys on päällä.
-I- Toshiba Tecra 8100, Intel Mobile PIII 700 MHz, 256 Mt
 *MYYNNISSÄ* YV:llä viestiä jos kiinnostaa

Buc

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Counter-Strike 1.6 fps 20?
« Vastaus #2 : 13.12.08 - klo:12.32 »
Mulla on vähän samoja ongelmia, että tuo fps ei tahdo nousta yli 30:n. Windowsissa fps oli 100 ja nyt kokeilin tuota wineä ubuntulla ja peli toimii muuten ihan hyvin, mutta tuo fps ei vaan tahdo nousta ylemmäs. Jos jollain on ollut samoja ongelmia kuin minulla ja haluaa auttaa niin otan kyllä avun avosylin vastaan! :)

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Counter-Strike 1.6 fps 20?
« Vastaus #3 : 13.12.08 - klo:13.31 »
Mulla on vähän samoja ongelmia, että tuo fps ei tahdo nousta yli 30:n. Windowsissa fps oli 100 ja nyt kokeilin tuota wineä ubuntulla ja peli toimii muuten ihan hyvin, mutta tuo fps ei vaan tahdo nousta ylemmäs. Jos jollain on ollut samoja ongelmia kuin minulla ja haluaa auttaa niin otan kyllä avun avosylin vastaan! :)

Kuten Matias jo totesi, kerro näytönohjaimesi ja syötä päätteeseen
Koodia: [Valitse]
glxinfo | grep direct ja tarkasta kohta direct rendering.
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Counter-Strike 1.6 fps 20?
« Vastaus #4 : 13.12.08 - klo:13.32 »
Onhan opengl käytössä?
CS:stä (1.6) Options > Video > Renderer OpenGL
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Buc

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Counter-Strike 1.6 fps 20?
« Vastaus #5 : 13.12.08 - klo:18.01 »
Toi direct rendering on päällä ja pelistä on säädetty opengl päälle. Näytönohjain on radeon9800pro.