Kirjoittaja Aihe: VMWare Toolsin asennus virtuaaliubuntuun  (Luettu 2744 kertaa)

hayes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
VMWare Toolsin asennus virtuaaliubuntuun
« : 12.11.08 - klo:14.06 »
Heips,

Olen asentanut Vistaan (työpaikalla tarvitaan) wmwareen ubuntu 8.04:n. Aennus ja muu sälä meni hienosti, mutta vmware toolsin asennus pätkii. Olen purkanut asennuspaketin muotoa tar.gz ubuntun työpöydälle tekemääni kansioon. Menen kansioon komentoikkunassa ja annan asennuskomennon vmware-install.pl. Ubuntuu väittää, ettei tunne komentoa. Minne tuo vmware-asennuspaketti sitten pitäisi purkaa, jotta homma onnistuisi??

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: VMWare Toolsin asennus virtuaaliubuntuun
« Vastaus #1 : 12.11.08 - klo:16.03 »
Menen kansioon komentoikkunassa ja annan asennuskomennon vmware-install.pl. Ubuntuu väittää, ettei tunne komentoa.

Onko oikeudet riittävät (chmod 755 vmware-install.pl)?
Se varmaan pitää aja paikallisesti (./vmware-install.pl)?
Onko perl asennettu?

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

n00b

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 106
    • Profiili
Vs: VMWare Toolsin asennus virtuaaliubuntuun
« Vastaus #2 : 24.12.08 - klo:19.45 »
Heips,

Olen asentanut Vistaan (työpaikalla tarvitaan) wmwareen ubuntu 8.04:n. Aennus ja muu sälä meni hienosti, mutta vmware toolsin asennus pätkii. Olen purkanut asennuspaketin muotoa tar.gz ubuntun työpöydälle tekemääni kansioon. Menen kansioon komentoikkunassa ja annan asennuskomennon vmware-install.pl. Ubuntuu väittää, ettei tunne komentoa. Minne tuo vmware-asennuspaketti sitten pitäisi purkaa, jotta homma onnistuisi??
Teet niin, että avaa pääte, sit se kansion purat vaikka työpöydälle, sitten avaat kansion, kun löydät semmosen tiedoston ku vmware-tools.pl vai vmware-install.pl:kö se oli nii avaa pääte, kirjota sinne sudo ja 1 kerta väli vedät sen vmware-install.pl ja enter ja ku tulee kaikkia kysymyksiä nii näkyy lopussa myös [jotain] niin kirjotat sen mitä siinä ["tässä on se teksti"] on. Ja sitten se kysyy aika monta kertaa niin teet vaa nii ku se sanoo ja se on siinä.
ubuntu on maailman paskin käyttis

snowfake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: VMWare Toolsin asennus virtuaaliubuntuun
« Vastaus #3 : 31.12.08 - klo:11.23 »
Heips,

Olen asentanut Vistaan (työpaikalla tarvitaan) wmwareen ubuntu 8.04:n. Aennus ja muu sälä meni hienosti, mutta vmware toolsin asennus pätkii. Olen purkanut asennuspaketin muotoa tar.gz ubuntun työpöydälle tekemääni kansioon. Menen kansioon komentoikkunassa ja annan asennuskomennon vmware-install.pl. Ubuntuu väittää, ettei tunne komentoa. Minne tuo vmware-asennuspaketti sitten pitäisi purkaa, jotta homma onnistuisi??
Teet niin, että avaa pääte, sit se kansion purat vaikka työpöydälle, sitten avaat kansion, kun löydät semmosen tiedoston ku vmware-tools.pl vai vmware-install.pl:kö se oli nii avaa pääte, kirjota sinne sudo ja 1 kerta väli vedät sen vmware-install.pl ja enter ja ku tulee kaikkia kysymyksiä nii näkyy lopussa myös [jotain] niin kirjotat sen mitä siinä ["tässä on se teksti"] on. Ja sitten se kysyy aika monta kertaa niin teet vaa nii ku se sanoo ja se on siinä.

Ei niitä hakasulkeiden sisällä olevia tekstejä tarvitse kirjoittaa. Yleisestikin hakasulkeiden sisällä oleva teksti tarkoittaa oletusarvoja, joten tässä tapauksessa voi painaa hyvin enteriä.

Jotta vmware toolsit voi asentaa, tarvitsee ensin asentaa pari pakettia:
(kirjoita terminaliin)

Koodia: [Valitse]
sudo aptitude install build-essential linux-headers-generic
tämän jälkeen pura ja käynnistä vmware-toolsien asennus:

Koodia: [Valitse]
cp /media/cdrom/VMwareTools-*.tar.gz /tmp/
cd /tmp/
tar xf VMwareTools-*.tar.gz
cd vmware-tools-distrib/
sudo ./vmware-install.pl

voit vastata kaikkiin kysymyksiin oletuksia käyttäen, eli enteriä painamalla.