Kirjoittaja Aihe: Digital Paint II Painball + Ubuntu = Miten saan toimimaan? [VOI POISTAA,RATKAISU  (Luettu 1931 kertaa)

samAnen

• Käyttäjä
    • Profiili
Noniin, edellisessä aiheessani tuli ehkä lörpöteltyä ummet ja lammet wintoosan käytöstäni, että voin varmaan mennä suoraan aiheeseen :

Kuten otsikkokin kertoo, en saanut toimimaan Digital Paint II Paintball- nimistä peliä ubuntulla.
(Linkki pelin kotisivuille : http://digitalpaint.planetquake.gamespy.com/news.php )
Windowsilla kyseistä peliä tuli mätättyä aika lailla ja taidotkin oli aika huipullaan, mutta nyt on sitten varmaan päässyt ruostumaan kun ei windowsilla enään mahdollista pelata ja en saa toimimaan ubuntulla (Wine on, kokeilin ladata sekä Windows että Linux versioita, ei toiminut). Oudointa on, että kun olin ladannut pelin, se käynnistyi, kesken kun katsoin youtubesta videota ko. pelistä, ja oli toimivinaan. Pääsin jopa pelaamaan, mutta hetken päästä avautui uusi ikkuna samasta pelistä ja suljin molemmat. Menin ylävalikon ''sovellukset'' napista kohtaan ''wine'', sieltä taas kohtaan ''ohjelmat'', jälleen kohtaan ''games'', sitten ''Paintball2'' ja painoin ''Paintball2'' pikakuvaketta. Liitteenä olevassa kuvassa on kuvankaappaus virheilmoituksesta.
Pahinta kai tässä on se, että en pääse pelaamaan, ja olen [FIN]-klaanin perustaja ja ainoa ylläpitäjä.

Toivoisin nyt että jollain konstilla saisin toimimaan :)

samAnen

EDIT:Noniin... Taas hätäilin tullessani vinkumaan tänne, että jokin juttu ei toimi. Kyllähän se toimii, mutta ensimmäinen käynnistys kesti vain kauemmin kuin normaalisti. Kun kerroin että kun olin ladannut kyseisen pelin, niin se käynnistyi kesken youtube-videon. En muistanut mainita että kävin välissä koittamassa, että toimiiko peli (Windows versio). Tuplaklikkasin paintball2 kuvaketta kansiosta, johon sen latasin, en winen kautta. Muistan että joku mainitsi, ettei winen valikon sovellusten kautta ohjelmat yleensä toimi... Niin, kun tuplaklikkasin sitä, huomasin että kone rupesi raksuttamaan mutta mitään ei tapahtunut. Ajattelin ettei tämä sitten toimi, siirsin roskakoriin ja jatkoin videoiden katselua. Mutta se toimikin, ikkunat ilmestyivät vain vähän jäljessä, joten pahoitteluni, olin taas aivan liian hätäinen...

Tiedän että yllä oleva tiivis kappale tekstiä ei ole helposti ymmärrettävää tekstiä, mutta eipä sitä tarvitse niin paljon ymmärtääkkään. Ymmärtää nyt tarvitsee vain, että ubuntuni hidasteli ja minä taas hätäilin. Aiheen voi poistaa, ellei moderaattorit ajattele aiheelliseksi jättää tämä lojumaan tänne... Eihän tässä nyt mitään ''hyvää'' ja varsinaista ongelmaakaan ollut, hyvää oli se että tämä saattaa opettaa jotakuta, että jos aloitteliana jokin jutska ei toimi kunnolla, niin ensimmäisenä ei pidä tulla valittamaan ubuntu suomen keskustelualueille... Leiki vaikka IT-insinööriä ja koita ratkaista ongelma - parempi päätös.

Niin, alla oleva kuvankaappaus on siis WINEN virheilmoitus, kun yritin sen valikoiden kautta käynnistää pelin.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 20.11.08 - klo:17.55 kirjoittanut samAnen »
Everyday is a special holiday. With Coke.