Kirjoittaja Aihe: Intrepid Ibex 8.10 ja Networkmanager ja salaus  (Luettu 1687 kertaa)

tomjooonas

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Intrepid Ibex 8.10 ja Networkmanager ja salaus
« : 12.11.08 - klo:14.18 »
Minulla on ongelmia ko. järjestelmän wlan verkon salauksen kanssa. Salaamattomana yhteydet toimii, mutta salauksella ei yhdistä ja jos yhdistää niin ei netti toimi. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia ja mikä avuksi.

Tukiasemana wippies homebox ja/tai wifibox

Langattomat verkkokortit

TP-link TL-WN650G Atheros AR5212/AR5213
BCM4312 802.12a/b/g

Olen vaihtanut Ibexin takaisin Hardyyn, jossa kaikki toimii niinkuin pitääkin, mutta asian esille tuomiseksi tästä kirjoitan. Ja varmaan muillakin on vastaavia ongelmia

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Intrepid Ibex 8.10 ja Networkmanager ja salaus
« Vastaus #1 : 28.11.08 - klo:15.19 »
Ibexissä on tainnut olla tuolla Broadcomin kortilla muillakin ongelmia. Niistä löytyy aika paljon esimerkkejä haulla. Jos Hardy toimii ja Ibexissä ei ole mitään sellaista, minkä ehdottomasti tarvitset, niin voinet jatkaa silläkin?

konrad

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Intrepid Ibex 8.10 ja Networkmanager ja salaus
« Vastaus #2 : 28.11.08 - klo:17.21 »
Kokeile poistaa NetworkManager ja tee asetukset suoraan /etc/network/interfaces -tiedostoon.

realpet

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 167
    • Profiili
Vs: Intrepid Ibex 8.10 ja Networkmanager ja salaus
« Vastaus #3 : 04.12.08 - klo:09.17 »
Mulla on myös Ibex/WLAN-ongelma. WLAN-palikkana A-Link WL54USB (http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=14183) ja setup seuraava:
- WLAN WEP-salauksella
- Kone 1, Hardy, NIS-master ja NFS server
- Kone 2, Ibex, NIS client ja yrittää mountata kotihakemistot Kone 1:ltä

Skenaario 1: Kone 2, NetworkManager
Kone 2 pääsee kyllä WLAN:iin mutta vasta siinä vaiheessa kun kirjaudun sisään tarkoittaen sitä että se on auttamattomasti myöhässä (kotihakemistojen mounttaus)

Skenaario 2: Kone 2, NetworkManager poistettu
Ilman NetworkManageria, puukottamalla suoraan /etc/network/interfaces:iin wlan0 kone jää boottivaiheessa 'Configuring network interfaces'-kohtaan kunnes maailmasta loppuu sähkö.

Skenaario 3: Kone 2, NetworkManager poistettu
eth0 myös interfaces:issa konfiguroituna, WLAN-palikka irti bootin aikana. Kone nousee ylös, mounttaa hakemistot ja jos sen jälkeen laittaa WLAN-palikan kiinni ja nostaa sen ylös niin se pääsee accesspointtiin kiinni.

Eli miten ihmeessä saan tuon Kone 2:n konfiguroitua niin, että se "#%¤#%¤& WEPWLAN nousee bootissa ylös niin että mun NIS ja NFS-mountit toimivat?

- Petri