Ubuntun käyttö > Laitealue

Kohtuuhintainen nVidian näyttis

(1/4) > >>

Speque:
On hieman alkanut risomaan tuo vanha ATIn kortti, ja kun rahavaroissakin olisi hitusen väljää, ajattelin harkita nVidian näyttökorttiin panostamista. Mikähän olisi hyvä (ei tarvitse olla mikään megamylly) ja kohtuuhintainen (esim. 100-200 e) kortti, joka pelittäisi ongelmitta Ubuntun ja tietenkin aikanaan XGL:n kanssa (vielä en ole Dapperiin uskaltanut siirtyä)?

tuke81:
AGP vai PCI-E? Kato noita "tompan testejä", ja eti mbnetin hinta vertailusta vastaavaa hyvää korttia. Esim. testeissä ollut ihan hyvin pärjännyt 6600 gt 128mb muistia on halvimmillaan 132€(AGP) Toinen on tietenkin http://huuto.net josta voi löytää ihan käypiä korttia vielä halvemmalla  ;)

teprrr:
Itse olen mietiskellyt kesällä hommaavani 6600:n tai 6600GT:n, mutta saa nähdä kumpi tulee otettua. Eikai noissa niin hirveitä eroja ole?

tuke81:

--- Lainaus käyttäjältä: teprrr - 10.03.06 - klo:00.41 ---Itse olen mietiskellyt kesällä hommaavani 6600:n tai 6600GT:n, mutta saa nähdä kumpi tulee otettua. Eikai noissa niin hirveitä eroja ole?

--- Lainaus päättyy ---

Nojaa sama core niissä kylläkin on, mutta GT on aika paljon nopeampi kuin tavallinen. Mutta mikäs siinä kerta sama core on, senkus asennat nvclockin ja vejät kellot kaakkoon(tosin kannattaa muistaa lisätä jäähytystä). Itte tuunannu ylikellotuksen toimimaan peleissä ja muuten vetämään normaali kellolla, tuo nvclock on siihen ihan hyvä vehje. Mutta jos et aio pelailla etkä pahemmin käyttää mitään raskaita 3d-sovelluksia niin tavallinen 6600 on ihan hyvä ostos.

teprrr:

--- Lainaus käyttäjältä: tuke81 - 10.03.06 - klo:01.21 ---Mutta jos et aio pelailla etkä pahemmin käyttää mitään raskaita 3d-sovelluksia niin tavallinen 6600 on ihan hyvä ostos.

--- Lainaus päättyy ---
Jooh, kyllä se GT-versio varmaan lähtee mukaan, jos hinta on kesällä sopiva eikä tule mitään parempaa vaihtoehtoa. Peleistä vain Quake2:ta ja Enemy-Territoryä tulee pelailtua, joten ei sitä niin älyttömästi ainakaan tällä hetkellä tarvita.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta