Kirjoittaja Aihe: Käynnistin Winellä ajettavaan ohjelmaan?  (Luettu 2586 kertaa)

False_Karma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Käynnistin Winellä ajettavaan ohjelmaan?
« : 10.11.08 - klo:19.36 »
Eli siis, asensin Winellä Foobar2000:n, hakemistoon /home/*käyttäjä*/Foobar2k, jonka olen Winen asetuksista määrittänyt D:/-asemaksi. Asennus onnistui, Foobar käynnistyi ja toistaa tiedostoja mallikkaasti, mutta en saa sitä käynnistymään muuten kuin kirjoittamalla komentoriville:

cd .home/*käyttäjä*/Foobar2k/Foobar2000
ja
wine foobar2000.exe

Onko siis mahdollista lisätä työpöydälle käynnistin ja jos, niin miten se tehdään? Mikä määritetään komennoksi, yms.

Huom. Olen vielä aloittelija, käytännössä en siis ymmärrä, miten käynnistimeen saisi määriteltyä komennoksi kaksi eri komentoa.
« Viimeksi muokattu: 10.11.08 - klo:19.41 kirjoittanut False_Karma »

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Käynnistin Wine-ohjelmaan?
« Vastaus #1 : 10.11.08 - klo:19.55 »
Tjaah no kirjotas päätteeseen komento
gedit ~/Desktop/Foobar2000.desktop
 Muokkaat tuosta kansiot oikeiksi ja teet tiedostosta ajettavan: chmod +x ~/Desktop/Foobar2000.desktop
Koodia: [Valitse]
[Desktop Entry]
Name=Foobar2000
Exec=env WINEPREFIX="/home/*käyttäjä*/.wine" wine /home/*käyttäjä*/Foobar2k/Foobar2000/foobar.exe
Type=Application
StartupWMClass=Wine
Path=/home/*käyttäjä*/Foobar2k/Foobar2000
Icon=
Ps. Foobarin iconin luultavasti löydät kansiosta /home/*käyttäjä*/.local/share/icons/. Voi lisätä sen tohon ilman extensionia(eli pelkkä nimi ilman tiedostotyyppiä .xpm).
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

False_Karma

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Käynnistin Wine-ohjelmaan?
« Vastaus #2 : 10.11.08 - klo:20.32 »
Tajusinkin juuri miten onnistunut alueenvalinta minulla, ajattelin vain, että olin käyttämässä Foobaria ja että se on mediaplayer. No, eipä sille enää mitään mahda
Tjaah no kirjotas päätteeseen komento