Kirjoittaja Aihe: Asus eeepc 904 ja Wc3  (Luettu 2256 kertaa)

Penpen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Asus eeepc 904 ja Wc3
« : 27.11.08 - klo:11.49 »
Elikkäs Ongelmana on se, ettei Warcraft 3 oikein pyöri edellä mainitulla minikannettavalla. Ongelma johtuu intelin integroidusta grafiikka kortista.

Hardware Drivers osiossa ei ole yhtään mitään ajureita asennettuna.

Käytän Ubuntu eee distroa ja ilmeisesti kyseiseen järjestelmään ei ole saatavilla kyseisiä grafiikka ajureita.

Laitteessa on Mobile Intel chipset.

Pystyisikö joku viisaampi ja kokeneempi käyttäjä neuvomaan minua tässä asiassa, että kuinka saisin asennettua ajurit?
Jos se on edes mahdollista.

Kiitos jo etukäteen.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Asus eeepc 904 ja Wc3
« Vastaus #1 : 27.11.08 - klo:12.29 »
Sanoisin, että ei kai tuohon mitään erikoisempia ajureita olekaan. En tosin tiedä varmaksi sanoa  ??? Millä tavalla tuo ei pyöri? Onko ruudunpäivitys hidasta, välkkyykö ruutu vai mitä?

serola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Asus eeepc 904 ja Wc3
« Vastaus #2 : 27.11.08 - klo:13.00 »
Sanoisin, ja sanonkin, että miniläppäri ei ole mikään pelikone, joten siltä ei voi vaatia liikoja.

Mutta apuakin toki löytynee esimerkiksi eeeuser.com foorumilta: http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=49741

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Asus eeepc 904 ja Wc3
« Vastaus #3 : 27.11.08 - klo:13.01 »
Mitään erityisiä ajureita ei ole saatavilla Intelin integroiduille korteille. Ne pyörivät Ubuntun mukana tulleilla avoimilla ajureilla.

Pullonkaulana on itse tietokoneen kokoonpano. Itselläni on ASUS EEE PC 901 jossa on asennettu Arch Linux ja työpöytänä Xfce. Eli melko kevyt kokoonpano siis. Mutta FPS on Warcraft III:ssa (kuuluu minun must- peleihin :D) on MINIMIRESOLUUTIOLLA (640x480) ja MINIMIGRAFIIKOILLA (kaikki Low) 30-40 kun katsot rauhalliseen paikkaan. Kun olen pelannut kaverin kanssa lanissa jotain random modeja, niin FPS käväsee siellä 1 ja 2 välillä kun ruudulla tapahtuu kaikenlaista pöppelistä. Se on diashowta, DotAa sillä ei pelata.

Huomasin muuten, että sain FPS:ssä nostettua hieman kun siirryin Gnomesta Xfce:hen. Ubuntu EEE puolestaan saattaa itsessään olla raskaampi kokonaisuus käyttiksenä kuin minun Arch+Xfce, joka puolestaan imasee itsessään hieman FPS:ää.

Ja olethan muistanut laittaa pelin käynnistyskomennon perään -opengl? Se vaikuttaa huomattavasti etenkin tässä kokoonpanossa. Jos koetat ajaa sitä DirectX- tilassa niin FPS on alkuvalikossakin max.5.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Asus eeepc 904 ja Wc3
« Vastaus #4 : 27.11.08 - klo:16.53 »
Sanoisin, ja sanonkin, että miniläppäri ei ole mikään pelikone, joten siltä ei voi vaatia liikoja.

Voipa vaatia, mutta sitten se vaatija on aika hölmö. Sori jos loukkasin jotakuta. Tarkoitin vain sitä että voihan siltä vaatia liikaakin, mutta pitäisi ymmärtää missä sen rajat ovat. Mini on mini.

Mitään erityisiä ajureita ei ole saatavilla Intelin integroiduille korteille. Ne pyörivät Ubuntun mukana tulleilla avoimilla ajureilla.

Intel kehittää sille vain avoimia ajureita, joten ne ovat parhaat saatavilla olevat ajurit. (se ovatko suljetut vai avoimet ajurit jonkin kortin kohdalla ne parhaat riippuu siitä mitä tarvitset)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.