Kirjoittaja Aihe: Cloud 1.0  (Luettu 1845 kertaa)

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Cloud 1.0
« : 14.02.09 - klo:00.12 »
Olin metsästämässä jotain uutta pikku distroa läppärille testattavaksi ja törmäsin tähän. Tätäkö on tulevaisuus?
http://www.thinkgos.com/cloud/index.html
"Linux, made in Finland"

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Cloud 1.0
« Vastaus #1 : 14.02.09 - klo:08.37 »
Tuontyylisesti tehtyjä käyttöliittymiä saisi ihan oikeasti olla olemassa vanhimmille ja tietotekniikankehityksestä vieraantuneille ihmisille. Jotenkin tuntuu, että kaikissa yksinkertaisuuteen tähtäävissä projekteissa on kuitekin sitten ammuttu itseä polvilumpioon jossain vaiheessa tyylillä "ehkä nämä ominaisuudet pitäisi olla vakiona ihan varmuuden vuoksi".

Oikeastaan paras "GUI for idiots" järjestelmä tähän mennessä mitä olen nähnyt on tuo EEE:n Xandrosin Easy Mode. Tosin sen käyttämät ohjelmat on asia erikseen.

Onhan tuo cloud ideana aika erikoinen. Ei todellakaan minun juttu, mutta sehän vain on hyvä, että uusia rohkeita ideoita löytyy.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Cloud 1.0
« Vastaus #2 : 14.02.09 - klo:11.01 »
Ajattelin vaan, että jos integraatio jatkuu tähän suuntaan mikä on tulevaisuus. Selain-hakukone-käyttöjärjestelmä rosolli ei miellytä ajatuksena!

Muutama päivä sitten olin kirjautunut Google tililleni mennäkseni tarkastamaan gmail-postia ja huomasin kohdan "Verkkohistoria". Klikkasin sen auki ja voihan pippuri! Siellä oli listattuna nettisivut, jossa olin ollut, kaikki lataamani taustakuvat jne päivämäärineen, kellonaikoineen. Mihin minä näitä tietoja tarvitsen? En mihinkään! Muita kai kiinnostaa mitä nettikauppaa käyn vilkaisemassa tai mistä liikun verkossa. Verenpaine koholla etsin "Lopeta kirjanpito" kohdan ja nollasin koko homman. Piirrossarjaa "Pasila" lainatakseni: "Ei hyvä tämä".
"Linux, made in Finland"

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Cloud 1.0
« Vastaus #3 : 14.02.09 - klo:16.56 »
Mikäs selain tuossa on? Näyttäisi vähän Chromelta, mutta sen täytynee pyöriä linuxin päällä (jos ei ole joku uusi tai BSD tai vastaava ;)) eli varmaan kohta saadaan Chrome linuxillekin. :)

Piirrossarjaa "Pasila" lainatakseni: "Ei hyvä tämä".

Noin minäkin tuumin viimeisimmästä jaksosta. ;)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.