Kirjoittaja Aihe: Ati & Tv-out & Videot  (Luettu 2698 kertaa)

JoniR

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
    • Peugeot 206
Ati & Tv-out & Videot
« : 30.10.08 - klo:15.31 »
Hei,
Olen viritellyt tässä vanhasta koneesta linux pohjaista htpc konetta olohuoneeseen.
Järjestelmä toimii OK ja televisiossa näkyy kyva, mutta kun tuli aika katsoa dvb tallenteita / muita videoita hymy hyytyi ja pahasti.
Videot eivät näy sitten millään kunnolla.

Näytönohjaimena on Ati Radeon 9200. Ajurina käytössä Generic VESA.
Atin suljetuilla tai avoimilla ajureilla en ole onnistunut saamaan kuvaa tv:hen.
Pääsääntöisesti olen yrittänyt käyttää Mplayeriä, mutta myös Xinellä olen kokeillut.

Mitä video outputia minun kannattaisi käyttää?
Xv asetuksella videot eivät näy ollenkaan. Pitäisikö käyttää apuna tuota GATOS projektia, mutta miten?
gl2 ja X11 asetuksilla video näkyy, mutta pätkii kauheasti.

Olen yrittänyt ohjeita lukea miten saisin tuen VESA outputille, mutta ei ole onnistunut.

-Joni

Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Ati & Tv-out & Videot
« Vastaus #1 : 02.11.08 - klo:18.50 »
Tämä on aihe, josta on kyselty usein, itsekin odottanut ohjeita, muttei tunnu löytyvän.. Itselläni myös ATI:n 9xxx näytönohjain, en muista nyt tarkkaa mallia mutta kaipailen myös ohjeita, jotta saan lopettaa Wistan käytön...

teetee

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: Ati & Tv-out & Videot
« Vastaus #2 : 10.11.08 - klo:19.04 »
Itseäni myös kiinnostaisi saada tv-outti toimintaan (Radeon X550). Joskus aikojen alussa se toimikin jonkin aikaa, ainakin jotenkin. Tuli koneelta kuvaa telkkaan. Nykyään ei tule minkäänlaista kuvaa.

Xrandr väittää
Koodia: [Valitse]
S-video disconnected (normal left inverted right x axis y axis)
   800x600        85.0
No piuha on kiinni telkassa ja kortissa, mutta pitäisikö se laittaa jostain "päälle"? Vai toimiiko atin näyttiksen tv-outti xrandrin kanssa lainkaan?

Ja tuosta Gatosista:
Lainaus
It's important that you are aware of the fact that, when TV output is active, the monitor is driven at the same vertical refresh frequency as that of the TV output. This means 50 or 60 Hz according to the standard you're using.

Eli Gatosia käyttämällä monitorin hertsimäärä tulee tvn kanssa samaksi (ja pal-tv taitaa olla 50 hz. Eikä monitorini näyttäisi sitä tukevan), eli ei ehkä kannata käyttää... vai?

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Ati & Tv-out & Videot
« Vastaus #3 : 11.11.08 - klo:17.54 »
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=13362.0

tuolla ohjeella olen itse joskus käyttänyt tv-out:a en tiedä onko tuosta sinulle iloa.

itselläni ati radeon 9000