Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu  (Luettu 21810 kertaa)

peran

  • Vieras
Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #20 : 30.10.08 - klo:23.01 »
Tosin kannattaneen laittaa yöksi jurraamaan kone, jotta aamulla on sitten uusi järjestelmä, sillä vaikuttaa Ubuntun palvelimissa olevan ruuhkaa.

Ainakin itsellä 8 megan yhteydellä valuu dataa 20 kt/s - 200 kt/s l. todella hitaasti.

Megan nopeudella lataus n. 2,5 tuntia!

Toi on kyllä epäreilua, mä alotin tietojen valuttamisen jo 19.00 ja vieläkin lupaa tunnin valuttamista olevan jäljellä. Siis 8 megan yhteydellä. :P
« Viimeksi muokattu: 30.10.08 - klo:23.17 kirjoittanut peran »

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #21 : 30.10.08 - klo:23.03 »
Sanoisin Ville, että aptitude on jouhevampi ja helpompi poistaa, jos menee jtn mönkään. Makuasia. Mulla valui 700-800kt/s. Ei kyllä ollutkaan kuin 6 päivitystä.
« Viimeksi muokattu: 30.10.08 - klo:23.06 kirjoittanut shelby »
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #22 : 30.10.08 - klo:23.23 »
Toi on kyllä epäreilua, mä alotin tietojen valuttamisen jo 19.00 ja vieläkin lupaa tunnin valuttamista olevan jäljellä. Siis 8 megan yhteydellä. :P

Heh... "Hyvää yötä!"

Kannatti siis ilmeisesti päivittää (tarkoitan siis päivitystä hardy > intrepid, ladattavaa oli n. 700MB) juuri ennen virallista julkaisua  ;D

Dataa tippui suunnilleen työpaikan kaistan leveydeltä.

Sanoisin Ville, että aptitude on jouhevampi ja helpompi poistaa, jos menee jtn mönkään. Makuasia. Mulla valui 700-800kt/s. Ei kyllä ollutkaan kuin 6 päivitystä.

Juu, niinhän sanotaan ja olen sitäkin kokeillut. Ja yhtä hyvin tai paremmin on toiminut joissain ongelmallisissa tapauksissa.

Jostain syystä se apt-get vaan tulee sormista itsestään. Ja siis päivitin hardystä intrepidiin. Epäilen olisiko aptitudekaan selvinnyt siitä kysymättä mitään? Muistaakseni "jopa" graafisesti päivittäminen jakeluversiosta toiseen kysyy välillä jotain.

EDIT: Yökyöpelin typoja...
« Viimeksi muokattu: 30.10.08 - klo:23.26 kirjoittanut Ville Pöntinen »

Storck

  • Vieras
Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #23 : 31.10.08 - klo:01.03 »
Uskaltaako "täydelliseksi" hiottua ja muokattua systeemiä vielä upgradettaa tuohon Intrepidiin vai onko jotain bugeja joiden korjausta kannattaa venailla? Kauheasti kiinnostaa jo päivittää jo pelkästään sen takia että 7.04:sta saakka sen tehnyt heti kun voinut. Nyt kun on tottunut hyvään systeemin joka näyttää omaan silmään nätiltä niin ei enää uskalla niin uhkarohkeasti päivittää.

Uskaltaa, minulla oli pari päivää 32-bittinen ja nyt kun julkaistiin virallisesti niin asensin 64-bittisen ja melko loistavasti pelittää ja pelitti kumpikin. Ei bugeja ole näkynyt (siis en ole kaivamalla kaivanutkaan..).

Uskaltaa. Ainakin jos puhtaan asennuksen teet, sitä käytän itse aina.

peran

  • Vieras
Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #24 : 31.10.08 - klo:01.13 »
Nop, vihdoinkin myös minulla meni päivitys läpi. Lähinnä vastasin kysymyksiin oletuksilla.

Pieni miinus, on että asentamisen aikana kyseleepi asetustiedostojen korvaamisesta, eikä kerää kaikkia kysymyksiä yhteen joko asennuksen alkuun tai loppuun. No siinä on vielä pieni kehittämisen paikka.

Lataamiseen meni vaivaiset 5 tuntia, ja asentamiseen ja siivoamiseen. Noin tunteroinen.

Yllättävän kivuttomasti kuitenkin asennus meni. Ei kaatunut kertaakaan, ja koneessa näyttäisi kaikki toimivan, jopa abcde-ripperi toimii, ja resepti-ohjelma toimii, vaikkei aiemmin toiminutkaan. Valitettavasti vain on englannin kielinen. Suomenkielinen versio on ilmeisesti beta-asteella.  ;D

Koivu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
  • 9.04
    • Profiili
Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #25 : 31.10.08 - klo:03.36 »
Täälläkin meni 5h + 1h. Nyt on up'n'running!

Hyvä uudistus tuo Guest session ominaisuus. Yksi miinuspuoli siinäkin on. Ulkoinen kiintolevy joka on koneessa aina kiinni ei näköjään kuulu Guest-sessionin piiriin. Muuten näyttäisi piilottavan kaiken oikein mallikkaasti.

Onko kenelläkään tietoa, saako jostain muokattua Guest sessionin ominaisuuksia? Esimerkiksi antaa lukuoikeudet johonkin tiettyyn kansioon?

petteriIII

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
    • Profiili
Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #26 : 31.10.08 - klo:07.07 »
Asensinpahan Intrepidin lopullisen version. Langaton asennus sujui melko kivuttomasti.

Enpähän vielä ole kerinnyt liiemmälti testaamaan, mutta yksi yksityiskohta pisti silmään: olen odottanut 'Roskien poistoa' kuin kuuta nousevaa ja tulihan se Intrepidin myötä - mutta tässä lopullisessa versiossa se on poistettu. Ei kuulemma hoitanut roskien poistosta kuin mitättömän osan ja senkin liian agressiivisesti ja ihmiset romuttivat järjestelmiään.
Yhteen asiaan tämä loi kyllä lisää valoa: päivitetty järjestelmä on hieman erilainen kuin CD:ltä asennettu.

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #27 : 31.10.08 - klo:07.23 »
Vai on "Roskien poistaja" lopullisessa versioissa poistettu? Täällä tapahtuneet mokat ovat täysin omia mokia, pitäisi osata katsoa listaa ja jättää ruksit poistettavien kohteiden kohdalle eikä sokeasti painaa "Siivoa" nappia.  :D Onko kukaan ehtinyt kokeilla jakeluversion "USB Creator" ohjelmaa? Joko se pelittää? terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

petteriIII

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
    • Profiili
Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #28 : 31.10.08 - klo:09.49 »
Onko kukaan ehtinyt kokeilla jakeluversion "USB Creator" ohjelmaa? Joko se pelittää? terveisin Timo

En kylläkään asentanut sillä vielä, mutta muuten tuntuisi toimivan.  ;D

moonstone

  • Vieras
Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #29 : 31.10.08 - klo:10.21 »
Onko kukaan ehtinyt kokeilla jakeluversion "USB Creator" ohjelmaa? Joko se pelittää? terveisin Timo

En kylläkään asentanut sillä vielä, mutta muuten tuntuisi toimivan.  ;D

Asensin Ibexin usbin avulla, jonka tein tuolla "USB-creator" sovelluksella. Hienosti toimi.

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #30 : 31.10.08 - klo:11.06 »
Hurraa!

Wlan toimii asentamalla linux-backports-modules-intrepid paketin, buuttaus ja salasana ja siinä se!

Kyseessä siis Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter (rev 01)

Kokeilu jatkuu...

elmeri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #31 : 31.10.08 - klo:13.36 »
Tuli eilen illalla päivitettyä ibexiin, kesti n.5 tuntia eli taisi olla palvelimella ruuhkaa. Päivitys korjasi yllättäen Sub:in netti tv:n, joka ennen päivitystä herjasi (no video).

Petelius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #32 : 31.10.08 - klo:16.08 »
Muuten, tuli huomattua että enää mokkula ongelmaa ei ainakaan pitäisi DNA:n Huawei E220 laitteessa olla, ainakin itse juuri olen sen kanssa yhteydessä ja eipä tarvinnut oikeastaan mitään tehdä, löytyi heti automaattiset asetuksetkin. :)

DuckAvenger

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #33 : 31.10.08 - klo:18.24 »
Juu ei toimi läppärin oma wlan vaikka itkisi. Edelleen pitää käyttää tuota 2e USB-wlanmötikkää. PRKL.

Tommi S.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #34 : 31.10.08 - klo:21.17 »
Asensin juuri tänään iltapäivällä tämän uuden version yhteen koneeseen Win XP:n rinnalle, ja asennusvaiheessa oli levyosioinnin kanssa hieman ongelmia. Kun ensin käytti Live-CD:tä, tutki kovalevyn sisältöä, ja sen jälkeen klikkasi Asenna-kuvaketta, asennus ei mennyt levyosioinnista eteenpäin. Osiointiruutu oli kokonaan tyhjä, eikä Eteenpäin-nappulasta päässyt eteenpäin, eikä Taaksepäin-nappulasta taaksepäin. Tämä johtui ehkä siitä että Windows-osiot olivat mountattuina, sillä osiointiruutu alkoi toimia kun käynnisti koneen uudelleen eikä seikkaillut Live-CD:n kanssa missään, vaan aloitti asennuksen saman tien.

Lisäksi osiointiruudussa näkyvät kaksi palkkia, jotka näyttivät mitä osioita kovalevyllä on, aiheuttivat epävarmuutta, sillä jos valitsi "käytä suurinta vapaata tilaa"-vaihtoehdon, niin palkki näytti että koko kovalevy tyhjennettäisiin ja luotaisiin vain yksi iso osio. En uskaltanut kokeilla mitä olisi tapahtunut, vaan valitsin "osioi itse", ja tein osiot käsin. "Osioi itse"-valintakin sai tosin palkin näyttämään samaa yhtä isoa osiota, mutta kun painoi Eteenpäin niin pääsi osiointiruutuun.

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #35 : 31.10.08 - klo:22.18 »
Anteeksi että puutun juttuun, josta mulla ei oo vielä kokemusta. Odotan pahimpien ruuhkien selviämistä ja kokeilen sitten.

Mutt onko tosiaan niin, ett esim wlan-yhteyksien toimiminen on joku uusi ja suuri riemastuksen aihe?
Mun oma käyttökone töissä ja tää kotona ovatten kumpikin narun päässä verkon jatkeena, mutt toi - mikä lie Xandros - tossa EeePc:ssä ja olisko joku maaemo-Debian tossa Nokialaisessa, vaikka molemmat on tollasia pieniä 'rääpäleitä', niin kyll on aina löytäneet ihan automatic langattomat yhteydet joka puolella. Ei niiden kanssa oo ollu mitään ongelmia siinä(kään).

Mutt onks Ubuntussa ollu tähän asti?
Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #36 : 01.11.08 - klo:02.50 »
just

Ilkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #37 : 01.11.08 - klo:07.10 »
Tervehdys kaikille.

Minulla ollut käyössä jo melkein kaksi kuukautta (testi) ja suht hyvin toiminut kokoajan. On semmonen paha tapa, että testailen joutessani eri systeemien toimivuuksia. Ainut lisähärpäke mikä ei (vielä) toimi on Logitech quickcam E2500 web kamera. Muuten toimii normaalisti ja kone on tuo alempana mainittu läppäri.
Hp pavilion Dv-7 1003eo, 4Gt ddr2 800 muistia, Ati mobility radeon hd3450  256mt omaa muistia ja käyttää tarvittaessa 1,7 Gt. 1kpl sata2 kovalevyjä,ja 1kpl sata kovalevy. lisänäyttönä LG Flatron w2242p 22" full hd. Ubuntu ultimate 2.7  ja Windows 7 Ultimate

Sotamato

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 349
  • Ubuntu 8.10
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #38 : 01.11.08 - klo:10.01 »
Tosin kannattaneen laittaa yöksi jurraamaan kone, jotta aamulla on sitten uusi järjestelmä, sillä vaikuttaa Ubuntun palvelimissa olevan ruuhkaa.

Ainakin itsellä 8 megan yhteydellä valuu dataa 20 kt/s - 200 kt/s l. todella hitaasti.

Megan nopeudella lataus n. 2,5 tuntia!

Toi on kyllä epäreilua, mä alotin tietojen valuttamisen jo 19.00 ja vieläkin lupaa tunnin valuttamista olevan jäljellä. Siis 8 megan yhteydellä. :P
Minulla oli samanlaisia ongelmia jo silloin, kun päivittelin ii:hin sen ollessa vielä kehitysversio. Noin kello 16.30 laittelin päivitystä menemään ja lataukset olivat valmiit vasta kello 21.30. Asennus meni sitten niin myöhään, että oli pakko laittaa kone kiinni kesken asennuksen ja mennä unten maille. Tämä mylly nimittäin on melko äänekäs.

Vanhempien koneiden omistajien kannattaa huomioida, että Nvidian 71 ja 96 ajurit ovat edelleen hajalla.
Ubuntu 8.10

Znake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Ubuntu 8.10: Intrepid Ibex julkaistu
« Vastaus #39 : 01.11.08 - klo:10.15 »
Asentelin tuossa kahelle koneelle eilen (alotin klo 16 ja lopetin klo 21:30, yhteys 8/1) ja näköjään ainoa varsinainen vastaan tullut ongelma on, ettei hiiren "lisänapit" toimi. Samaa ongelmaa googlen kautta löytyi muillakin. Syynä siis se, että HAL ottanut hallintaansa hiiren ja näppiksen. Toisilla ilmeisesti minuakin suurempia ongelmia toiminnan kanssa. Ite en kyllä osaa/viitti ruveta mitään .gdi tiedostoja tekemään vaikka ovatkin XML:ää, joka ei loppujen lopuks ole kovin vaikeeta.