Kirjoittaja Aihe: Sambaserveri, windows ja mediatoistin  (Luettu 2110 kertaa)

LyhjeHylje

• Käyttäjä
    • Profiili
Sambaserveri, windows ja mediatoistin
« : 22.10.08 - klo:22.38 »
Olen jo useamman päivän ajan koittanut konffata ubuntu koneestani samba serveriä joka linksysin reititimen kautta jakaisi sisältönsä windows xp koneelle ja dvicon tvix 6500 mediatoistimelle.
Kaikki meni aluksi hyvin ja toisella ubuntu koneella pääsinkin samba jakoon kiinni mutta nuo kaksi muuta vekotinta eivät löydä mitään.
Olen lukenut sen tuhannen eri ohjetta ja loupulta kokeilin jopa tällaista "kaikki näkyville" -konffia:
Koodia: [Valitse]
[global]
        workgroup = mshome
;        server string = Storage Drive
        security = user
encrypt passwords = yes
smb passwd file = /etc/smbpasswd
;        preferred master = yes
;        dns proxy = yes
; wins server = yes
        create mask = 0644
        directory mask = 0755
        guest ok = yes

[tvixhd1]
path = /home/antti/tvixhd1
available = Yes
read only = no
; guest ok = Yes
; public = Yes
; browseable = Yes
valid users = antti user tvixhd1
; allow hosts = 192.168.1.0 192.168.1.1 192.168.1.2 192.168.1.3 192.168.1.4 192.168.1.5

Mutta ei niin mitään. Olen tehnyt samba koneelle juuri saman käyttäjätilin samalla salasanalla kuin windowsissakin ja lisännyt ne sambaankin, räplännyt windowsin verkkoasetuksia yms yms.

Olisiko jollain antaa pomminvarmaa konffia jolla saisin edes tuon windows lootan löytämään jaon?

Tunkkaamo

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Tunkkaamo
Vs: Sambaserveri, windows ja mediatoistin
« Vastaus #1 : 26.10.08 - klo:20.32 »
Olen jo useamman päivän ajan koittanut konffata ubuntu koneestani samba serveriä joka linksysin reititimen kautta jakaisi sisältönsä windows xp koneelle ja dvicon tvix 6500 mediatoistimelle.
Kaikki meni aluksi hyvin ja toisella ubuntu koneella pääsinkin samba jakoon kiinni mutta nuo kaksi muuta vekotinta eivät löydä mitään.
Olen lukenut sen tuhannen eri ohjetta ja loupulta kokeilin jopa tällaista "kaikki näkyville" -konffia:

Olisiko jollain antaa pomminvarmaa konffia jolla saisin edes tuon windows lootan löytämään jaon?

Itselläni toimii näin simppelillä ilman ongelmia, koodia /etc/samba/smb.conf tiedostoon loppuun.

comment=Media
path=/home/user/music/
public=yes
writable=no

Ei muuta!
Wintoosassa aukeaa vaikka run boxiin kirjoittamalla : \\koneenip\Media\
Koodi lainattu Linux Format lehdestä, siellä oli vähän aikaa sitten hyvä artikkeli kotiservuista.

T.
Tunkkaamo

« Viimeksi muokattu: 26.10.08 - klo:20.53 kirjoittanut Tunkkaamo »
T.
Tunkkaamo