Kirjoittaja Aihe: neuvokaa gaim messengerin käyttöönotossa  (Luettu 2087 kertaa)

Gaylord Swensson

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
neuvokaa gaim messengerin käyttöönotossa
« : 03.03.06 - klo:10.55 »
Kaikki neuvot/ohjeet liittyen gaimiin ja sen käyttöönottoon ovat tervetulleita.Olen uusi linukka käyttäjä,joten tulen olemaan utelias jatkossakin.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Re: neuvokaa gaim messengerin käyttöönotossa
« Vastaus #1 : 03.03.06 - klo:11.17 »
Villisti oletan että olet sen jo asentanut(itseltä löyty ainakin paketinhallinnasta) ? Olet myös tehnyt jo valmiin messenger accountin(tilin) esim windowsissa ?  Tässä jotain ohjeita suomenkieliseen Gaimiin

-Itse lähdin ihan siitä että ohjelma käyntiin ja napsautin aluksi Käyttäjätilit nappia
-Protokollaksi valitsin "msn" eli tällä päästään siihen (haluttuun?) messengeriin. Voit myös tehdä esim Yahoo/irc tilejä
-Näyttönimi kuullostaa tyhmältä suomennokselta tässä kohtaa mutta siihen tulee siis se osoite jolle olet rekisteröinyt        messenger tilin
-"salasana" on...salasanasi
-Aliakseen se nimi jonka haluat muille näytettävän

Sitten vaan tallennat jolloin Käyttäjätilit listaan tulee juuri lisäämäsi käyttäjä. Sitten vain sulje nappia jolloin saman käyttäjän pitäisi tulla itse gaimin "pääikkunaan". Tässä vaiheessa painoin vaan Kirjaudu Sisään ja muokkasin asetuksia omiin tarpeisiin.

Kysy jos on epäselvää

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: neuvokaa gaim messengerin käyttöönotossa
« Vastaus #2 : 03.03.06 - klo:16.34 »
Tämä lienee väärällä alueella...
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

rähmä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 113
    • Profiili
Re: neuvokaa gaim messengerin käyttöönotossa
« Vastaus #3 : 06.03.06 - klo:21.39 »

Koita Kmess:ä