Kirjoittaja Aihe: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa [RATKAISTU]  (Luettu 4454 kertaa)

piit81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Mulla on ZyXEL prestige 660H-61 adsl 2+ modeemi. No 8 megasena toimi hyvin. Tilasin soneralta 24 megasen yhtyden. Ois ongelmana ,että en saa sitä adsl 2+ asetusta  päälle. Eli pitäis jotain asetuksia muuttaa modeemissa. Mut en osaa. Voisko joku jeesata mua ,plees  ???

« Viimeksi muokattu: 16.10.08 - klo:23.17 kirjoittanut piit81 »

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa
« Vastaus #1 : 09.10.08 - klo:17.42 »
Mulla on ZyXEL prestige 660H-61 adsl 2+ modeemi. No 8 megasena toimi hyvin. Tilasin soneralta 24 megasen yhtyden. Ois ongelmana ,että en saa sitä adsl 2+ asetusta  päälle. Eli pitäis jotain asetuksia muuttaa modeemissa. Mut en osaa. Voisko joku jeesata mua ,plees  ???



Useissa laitteissa kyseinen toiminto tunnistuu automaattisesti.
Oletko varma ettei näin ole käynyt?

Ostikointiin voisi myös hiukkasen kiinnittää huomiota, tämä ei ole afterdawnin sivusto.
[Laite, ongelma]. Helpottaa lukemista ja avittaa vastaajia.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

piit81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa
« Vastaus #2 : 09.10.08 - klo:18.10 »
Mulla on ZyXEL prestige 660H-61 adsl 2+ modeemi. No 8 megasena toimi hyvin. Tilasin soneralta 24 megasen yhtyden. Ois ongelmana ,että en saa sitä adsl 2+ asetusta  päälle. Eli pitäis jotain asetuksia muuttaa modeemissa. Mut en osaa. Voisko joku jeesata mua ,plees  ???



Useissa laitteissa kyseinen toiminto tunnistuu automaattisesti.
Oletko varma ettei näin ole käynyt?

Ostikointiin voisi myös hiukkasen kiinnittää huomiota, tämä ei ole afterdawnin sivusto.
[Laite, ongelma]. Helpottaa lukemista ja avittaa vastaajia.

Joo olen. testasin nopeutta. Olen koettanut webconfigista ,enkä saa mitään tehtyy oikein. Soitin tukeenkin ,ni siellä sanottiin ,että he eivät voi auttaa.
ps. koetan muistaa ton otsikkohomman.

petteriIII

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 663
    • Profiili
Vs: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa
« Vastaus #3 : 09.10.08 - klo:19.52 »
Missä asut ? Joissain paikoissa Helsinkiäkin maksiminopeus saattaa jäädä 8M tuntumaan eivätkä toimittajat yleensä kerro, ettei 8M:sta kannata yrittää nopeammaksi.

piit81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa
« Vastaus #4 : 09.10.08 - klo:22.16 »

Useissa laitteissa kyseinen toiminto tunnistuu automaattisesti.


Joissakin laitteissa automatiikka ei toimi monestakin syystä. Modeemissa voi olla vika, dsl-keskittimessä konffausvika tai kyseessä on yhteensopivuusvika.


http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t477087

Eli telnetillä purkkiin sisään ja komentotulkille tarinoidaan seuraava komento.
wan adsl opencmd adsl2+

Varmaan tyhmä kysymys ,mut mikä on telnet ? ,sit vielä toinen ,mikä on komentotulkki ?

Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Vs: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa
« Vastaus #5 : 09.10.08 - klo:22.44 »

Useissa laitteissa kyseinen toiminto tunnistuu automaattisesti.


Joissakin laitteissa automatiikka ei toimi monestakin syystä. Modeemissa voi olla vika, dsl-keskittimessä konffausvika tai kyseessä on yhteensopivuusvika.


http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t477087

Eli telnetillä purkkiin sisään ja komentotulkille tarinoidaan seuraava komento.
wan adsl opencmd adsl2+

Varmaan tyhmä kysymys ,mut mikä on telnet ? ,sit vielä toinen ,mikä on komentotulkki ?
Telnet on tcp-pohjainen pääteohjelma, jolla siis voidaan etäkäyttää järjestelmiä joissa on telnet-palvelin. Komentotulkki on apuohjelma, jonka tarkoitus on käyttäjän antamista komennoista yrittää tulkita suoritettavaa ohjelmaa tai toimintoa ja sen argumentteja sekä lähde ja kohdetiedostoja.
Ei niistä sen enempää.

Sovellukset -> Apuohjelmat -> Pääte
päätteeseen kirjoitat
Koodia: [Valitse]
telnet 192.168.1.1Annat purkin salasanan (oletuksena 1234)
Sieltä system maintenance (24) ja command interpreter mode (8 )
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa
« Vastaus #6 : 09.10.08 - klo:22.46 »

Useissa laitteissa kyseinen toiminto tunnistuu automaattisesti.


Joissakin laitteissa automatiikka ei toimi monestakin syystä. Modeemissa voi olla vika, dsl-keskittimessä konffausvika tai kyseessä on yhteensopivuusvika.


http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t477087

Eli telnetillä purkkiin sisään ja komentotulkille tarinoidaan seuraava komento.
wan adsl opencmd adsl2+

Varmaan tyhmä kysymys ,mut mikä on telnet ? ,sit vielä toinen ,mikä on komentotulkki ?

Ensin tee seuraava toimenpide, adsl purkin takana on resetointi painike, resetoi purkki tehdasasetuksiin, onnistuu yleensä paperiliittimellä tai vastaavalla, käynnistä kone uudelleen ja testaa yhteysnopeutesi imuttamalla jotain  vaikka ubuntun lataussivulta.

Toimiiko tämän jälkeen.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

piit81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa
« Vastaus #7 : 09.10.08 - klo:23.31 »

Useissa laitteissa kyseinen toiminto tunnistuu automaattisesti.


Joissakin laitteissa automatiikka ei toimi monestakin syystä. Modeemissa voi olla vika, dsl-keskittimessä konffausvika tai kyseessä on yhteensopivuusvika.


http://keskustelu.plaza.fi/muropaketti/bbs/t477087

Eli telnetillä purkkiin sisään ja komentotulkille tarinoidaan seuraava komento.
wan adsl opencmd adsl2+

Varmaan tyhmä kysymys ,mut mikä on telnet ? ,sit vielä toinen ,mikä on komentotulkki ?

Ensin tee seuraava toimenpide, adsl purkin takana on resetointi painike, resetoi purkki tehdasasetuksiin, onnistuu yleensä paperiliittimellä tai vastaavalla, käynnistä kone uudelleen ja testaa yhteysnopeutesi imuttamalla jotain  vaikka ubuntun lataussivulta.

Toimiiko tämän jälkeen.

Terveisin jori52

Latasin päivityksiä ,ni paras nopeus oli 868 kB/s. Mutta webconfiguratorista kun katoin ,ni anto tällasen

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1088 kbps
Downstream Speed: 8128 kbps


salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa
« Vastaus #8 : 09.10.08 - klo:23.59 »
Latasin päivityksiä ,ni paras nopeus oli 868 kB/s. Mutta webconfiguratorista kun katoin ,ni anto tällasen

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 1088 kbps
Downstream Speed: 8128 kbps

Eikö tuosta voisi päätellä suoraan, että sinulla on 8 megabittinen yhteys, jonka latausnopeus oli 868 kiloTAVUA/s, mikä näyttää aivan oikealta.

Ensimmäisessä viestissäsi kerroit tilanneesi 24 megasen yhteyden, eli ehkä Sonera ei ole sitä vielä kytkenyt käyttöön tai asut liian kaukana sen toimimiseksi. Minun 24 Mb/s Elisan yhteys on käytännössä 16000 - 17000 kb/s, joka näkyy latausikkunassa isoilla tiedostoilla hyvästä lähteestä nopeutena n. 2,1 MB/s.

PS. Soneran  toimittamissa Zyxell 660* -purkeissa on ollut kyllä omituisuuksia - siskolla ei Osuuspankin sivu toiminut millään konstilla (8 M yhteys), vaikka päivitin neuvotun firmwarenkin pariin kertaan. Vanha Telewell puolestaan toimi heittämällä.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa
« Vastaus #9 : 10.10.08 - klo:12.18 »
Aikoinaan minäkin tilasin Soneralta 24/2 nopeuden. Soneran päässä näytti, että pitäisi pukata 24:sta, mulla näytti 3:lla eri modeemilla kokeiltuna samaa 8/1 nopeutta, mikä oli ennenkin. Sonera kävi katsoon kaapelit omasta keskuksestaan meille, liian vanhat kuparikaapelit. Eli syy oli heillä ja sopimus purettiin. Aikoivat hamassa tulevaisuudessa vaihtaa valokaapelit, ilman kustannuksia mulle.
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa
« Vastaus #10 : 10.10.08 - klo:13.11 »
Aikoinaan minäkin tilasin Soneralta 24/2 nopeuden. Soneran päässä näytti, että pitäisi pukata 24:sta, mulla näytti 3:lla eri modeemilla kokeiltuna samaa 8/1 nopeutta, mikä oli ennenkin. Sonera kävi katsoon kaapelit omasta keskuksestaan meille, liian vanhat kuparikaapelit. Eli syy oli heillä ja sopimus purettiin. Aikoivat hamassa tulevaisuudessa vaihtaa valokaapelit, ilman kustannuksia mulle.
täällä päin on paikallisella puhelinyhtiöllä käytäntö, että he vetävät valokuidun tontin rajalle kaikilla ok -talo tonteilla, ja halutessaan uutta taloa rakentava/muutaman vuoden vanhassa talossa asuva voi pyytää asentajat vetämään kaapelin perille asti ilman eri korvausta, tosin tilaaja itse kustantaa kuidun vetämisestä aiheutuvat kulut.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

piit81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 30
    • Profiili
Vs: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa
« Vastaus #11 : 14.10.08 - klo:18.06 »
Aikoinaan minäkin tilasin Soneralta 24/2 nopeuden. Soneran päässä näytti, että pitäisi pukata 24:sta, mulla näytti 3:lla eri modeemilla kokeiltuna samaa 8/1 nopeutta, mikä oli ennenkin. Sonera kävi katsoon kaapelit omasta keskuksestaan meille, liian vanhat kuparikaapelit. Eli syy oli heillä ja sopimus purettiin. Aikoivat hamassa tulevaisuudessa vaihtaa valokaapelit, ilman kustannuksia mulle.
täällä päin on paikallisella puhelinyhtiöllä käytäntö, että he vetävät valokuidun tontin rajalle kaikilla ok -talo tonteilla, ja halutessaan uutta taloa rakentava/muutaman vuoden vanhassa talossa asuva voi pyytää asentajat vetämään kaapelin perille asti ilman eri korvausta, tosin tilaaja itse kustantaa kuidun vetämisestä aiheutuvat kulut.

No nyt toimii !

Latasin zyxlin sivuilta uuden firmwaren. Sit telnetissä käytin komentoa - wan adsl opencmd adsl2+. Ni rupes toimiin. Eli sain
ADSL 2+ asetuksen päälle. Vaiks onki vanha motukka ,ni toimii. Kiitti kaikille ,ketkä on mua neuvoneet :-)

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: tarvii jelppiä adsl 2+ päälle laitossa
« Vastaus #12 : 14.10.08 - klo:18.25 »
Lisäisitkö vielä ekan viestin otsikoksi [RATKAISTU] ettei ihmiset turhaa rynnistä tänne enää apua tarjoamaan :)
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.