Kirjoittaja Aihe: Mbnet testasi läppäreiden Ubuntu-yhteensopivuuden  (Luettu 6273 kertaa)

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Mbnet testasi läppäreiden Ubuntu-yhteensopivuuden
« Vastaus #20 : 25.09.08 - klo:15.32 »
Pöytäkoneita siirrellessä aikanaan joskus työkohteesta toiseen tuli meillä silloisessa työyhteisössä käyttöön termi
"raahable" ;D
Kyllä ainakin siltä lihasharjoitus pohjalta 17", miksei 19-20" on vielä kannettava(portable) Ne ekat kannettavatkin painoivat noin 15 kiloa :)

Makuasiahan tämä on, mitä kukin kannettavalta laitteeltaan haluaa ja tarvitsee :D Minä haluan ison näytön.

T:&%¤#@§ pienifonttisen 5140i:n omistaja

Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Mbnet testasi läppäreiden Ubuntu-yhteensopivuuden
« Vastaus #21 : 25.09.08 - klo:23.23 »
Aivan mutta onko kyseessä enään kannettava jos näyttö on yli 16" ?
tätä ajoin juuri takaa... Pitäisi tulla jokin uusi koneluokka kannettavan ja pöytäkoneen väliin... :) Raahattava? ;)

Vaikka kannettavan monitori olisi jopa 17" (IMHO suurin jota voi vielä käyttää... vrt, 18"< )
Silti huomattavasti helpompi siirrettävä kuin pöytäkone...

mutta en jaksa uskoa että edes 17" tai sitä isompaa ostetaan silloin kun tarvitaan oikeasti kannettavaa... kyllä ne on lähinnä pöytäkoneita tai niiden korvikkeita.
Itse olen raahannut n 5-vuotta mukana tätä FS:n 15" "kannettavaa", tai parin kerran jälkeen ei huvikseen enää viitsinyt raahata... :) kyllä tämä tähän pyödälle jää jos ei ole aivan ehdoton pakko ottaa mukaan. onhan tämä tälläinen lisä telamiina täyspakkaukseen jos reissuun lähtee... ;)