Kirjoittaja Aihe: Valvontakamera järjestelmä ubuntu serverille...  (Luettu 4614 kertaa)

Linuxippi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Elikkä nyt olisi sellainen homma, että on koiranpentu, jota varten pitäisi saada valvontakamera, että näkee mitä se tekee päivällä. Talossa on palvelin, jossa on ubuntu server 8.04. Lisäksi minulla on Trustin web kamera, joka toimi suoraan ubuntussa, kun viimeksi testasin. Softaksi ajattelin motionia, koska se toimii ilmeisesti tekstipohjaisissa linuxeissa. Elikkä kuvan pitäisi näkyä internettiin.

Testailin asentaa motionina:
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install motionNoh ongelma on sellainen, että en saa koko hommaa toimimaan! Aluksi kamera meni normaalisti päälle, kun kirjoitti:
Koodia: [Valitse]
motionNytten kamera ei enään mene päällekkään (merkkivalo ei syty kameraan) ja motion komento antaa tälläistä:
Koodia: [Valitse]
[0] Processing thread 0 - config file /etc/motion/motion.conf
[0] Motion 3.2.9 Started
[0] ffmpeg LIBAVCODEC_BUILD 3352064 LIBAVFORMAT_BUILD 3344896
[0] Motion running in setup mode.
[0] Thread 1 is from /etc/motion/motion.conf
[0] Thread 1 is device: /dev/video0 input 8
[1] Thread 1 started
[1] Failed to open video device /dev/video0: No such device
[1] Capture error calling vid_start
[1] Thread finishing...
Kuva ei siis ole missään vaiheessa näkynyt 192.168.1.33:8080/8081/8001, vaan osoite ilmoittaa "sivua ei löydy (sisäverkossa siis testasin).

Sekavaa, mutta osoisiko joku auttaa.

Linuxippi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Valvontakamera järjestelmä ubuntu serverille...
« Vastaus #1 : 22.09.08 - klo:08.34 »
Nytpä koko homma toimii ja kuva näkyy nettiin, mutta sellainen ongelma, että motioni "kaatuilee" välillä, eikä kuva näy nettiin ennen kuin motionin käynistää uudelleen.

valtsu68

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
  • Aloitteleva peruskäyttäjä
    • Profiili
Vs: Valvontakamera järjestelmä ubuntu serverille...
« Vastaus #2 : 22.09.08 - klo:10.07 »
Nytpä koko homma toimii...

Mahtavaa, että sait toimimaan. Sinulla on varmaan aikaisempaakin kokemusta vastaavista järjestelmistä?

Minäkin olen tuollaisesta kiinnostunut, mutta en ole tähän aikaisemmin kirjoittanut, koska en olisi osannut auttaa millään tavalla. (Enkä uskonut tuon onnistuvan, koska siitä oli Foorumilla juttua muuallakin ja tenkkapoo oli tullut sielläkin).

Miten on, aiotko jakaa osaamisesi meille muille kiinnostuneille?

Linuxippi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Valvontakamera järjestelmä ubuntu serverille...
« Vastaus #3 : 25.09.08 - klo:16.22 »
No en ole ikinä kameravalvonta laitteisiin perehtynyt. Ja vika oli nyt vain huonosti konffatussa tiedostossa... Ainahan mä autan jos osaan ;D

Ps, kuvaa saa ihailla takapihalta osoitteessa http://scaleo.dy.fi:8081 :D Tosin auringonvalo paistaa sen verran kirkkaasti, ettei oikee näy...

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Valvontakamera järjestelmä ubuntu serverille...
« Vastaus #4 : 25.09.08 - klo:17.48 »
No en ole ikinä kameravalvonta laitteisiin perehtynyt. Ja vika oli nyt vain huonosti konffatussa tiedostossa... Ainahan mä autan jos osaan ;D

Ps, kuvaa saa ihailla takapihalta osoitteessa http://scaleo.dy.fi:8081 :D Tosin auringonvalo paistaa sen verran kirkkaasti, ettei oikee näy...
Ei toimi. Connection refused...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Linuxippi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: Valvontakamera järjestelmä ubuntu serverille...
« Vastaus #5 : 25.09.08 - klo:18.09 »
No en ole ikinä kameravalvonta laitteisiin perehtynyt. Ja vika oli nyt vain huonosti konffatussa tiedostossa... Ainahan mä autan jos osaan ;D

Ps, kuvaa saa ihailla takapihalta osoitteessa http://scaleo.dy.fi:8081 :D Tosin auringonvalo paistaa sen verran kirkkaasti, ettei oikee näy...
Ei toimi. Connection refused...
Juu tiiän. Mä tossa reboottasin serverin ja nyt on jotai häikkää.