Kirjoittaja Aihe: Dropbox  (Luettu 16392 kertaa)

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Vs: Dropbox
« Vastaus #20 : 22.12.10 - klo:17.29 »
Mulla on kansainvälistä businesta tekeviä asiakkaita jotka käyttävät tuota ja ovat järjestelyyn erinomaisen tyytyväisiä. Turvallisuuteen en sitten ota kantaa. Mutta eiköhän se ole kunnossa jos nyt ei ihan foliohattu tarkastelutasolle mennä.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Dropbox
« Vastaus #21 : 23.12.10 - klo:00.04 »
Mulla on kansainvälistä businesta tekeviä asiakkaita jotka käyttävät tuota ja ovat järjestelyyn erinomaisen tyytyväisiä. Turvallisuuteen en sitten ota kantaa. Mutta eiköhän se ole kunnossa jos nyt ei ihan foliohattu tarkastelutasolle mennä.


Aika useinhan tietoturva ja käytön helppous nähdään toistensa vastakohtana. Itse en laita esim. lasteni kuvia tuonne jakoon kuin kunnon salasanasuojattuina zippeinä juuri sen takia, etten voi kuitenkaan olla täysin varma, minne kaikkialle tiedostot päätyvät. En nyt siis tarkoita mitään Dropboxin ylläpitoa vaan ketä vain, koska kuvat ovat yleensä kaikkien saatavilla.

Storck

  • Vieras
Vs: Dropbox
« Vastaus #22 : 26.12.10 - klo:19.36 »
Jauhetaan vielä:

muistaako/tietääkö joku oliko tässä Dropboxissa vai jossain muussa sellainen ominaisuus että jokin tiedosto on jaettavissa kaverille ilman että kaverin tarvitsee itse ohjelmaa asentaa. Linkin lähetys vaikkapa mesessä ja siihen pääsee käsiksi salasanan syöttämällä..

Dropbox on pyytänyt asentamaan itsensä, se ei ole tarkoitus.

Sami Lehtinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 754
  • Techie
    • Profiili
    • Sami Lehtinen
Vs: Dropbox
« Vastaus #23 : 26.12.10 - klo:19.53 »
tiedosto on jaettavissa kaverille ilman että kaverin tarvitsee itse ohjelmaa asentaa. Linkin lähetys vaikkapa mesessä ja siihen pääsee käsiksi salasanan syöttämällä..

En osaa tuohon vastata. Mutta ainakin kilpailjoilla kuten ADrivellä (50 gigaa ilmaista tilaa!) moinen optio löytyy.

Henkilökohtaisesti pidän kryptaamista parempana optiona kuin salasanasuojausta.

Storck

  • Vieras
Vs: Dropbox
« Vastaus #24 : 26.12.10 - klo:20.13 »
tiedosto on jaettavissa kaverille ilman että kaverin tarvitsee itse ohjelmaa asentaa. Linkin lähetys vaikkapa mesessä ja siihen pääsee käsiksi salasanan syöttämällä..

En osaa tuohon vastata. Mutta ainakin kilpailjoilla kuten ADrivellä (50 gigaa ilmaista tilaa!) moinen optio löytyy.

Henkilökohtaisesti pidän kryptaamista parempana optiona kuin salasanasuojausta.


Jees, tuo on hyvä - otin käyttöön, KIITOS

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Dropbox
« Vastaus #25 : 26.12.10 - klo:20.19 »
Jauhetaan vielä:

muistaako/tietääkö joku oliko tässä Dropboxissa vai jossain muussa sellainen ominaisuus että jokin tiedosto on jaettavissa kaverille ilman että kaverin tarvitsee itse ohjelmaa asentaa. Linkin lähetys vaikkapa mesessä ja siihen pääsee käsiksi salasanan syöttämällä..
Ainakin ilman tuota salasanaa onnistuu.
Menet sinne nettisivuille ja laitat jaettavan tiedoston public-hakemistoon. Sitten valitset siitä nuolivalikosta Copy public link ja laitat sen linkin kaverillesi esimerkiksi sen MSN-verkon välityksellä.
Linkki näyttää vähän tältä: http://dl.dropbox.com/u/4305182/Screenshots/Screenshot-2010-12-12.png
Jos kaverisi tietää minkä nimisiä tiedostoja sinulla on tuolla, hän voi arvata niiden linkit melko helposti, mutta sinällään tuo toimii ihan ok.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Storck

  • Vieras
Vs: Dropbox
« Vastaus #26 : 26.12.10 - klo:20.29 »
Ainakin ilman tuota salasanaa onnistuu.
Menet sinne nettisivuille ja laitat jaettavan tiedoston public-hakemistoon. Sitten valitset siitä nuolivalikosta Copy public link ja laitat sen linkin kaverillesi esimerkiksi sen MSN-verkon välityksellä.
Linkki näyttää vähän tältä: http://dl.dropbox.com/u/4305182/Screenshots/Screenshot-2010-12-12.png
Jos kaverisi tietää minkä nimisiä tiedostoja sinulla on tuolla, hän voi arvata niiden linkit melko helposti, mutta sinällään tuo toimii ihan ok.

Tuohan ei haittaa tuo arvailu mitään jos/kun vain public-hakemisto on jaettavissa ilman salasanaa, pitää salattavat tiedostot muualla.

Storck

  • Vieras
Vs: Dropbox
« Vastaus #27 : 16.05.11 - klo:16.13 »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Dropbox
« Vastaus #28 : 16.05.11 - klo:21.08 »
Ovatpa näppärästi vaihtaneet hiukan sanamuotoja tuonne käyttöehtoihin. Itsekin käyttelen, mutta eipä tuolta mitään kovin henk.kohtaista maatakaatavaa kyllä löydykään :)

matsukan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2148
    • Profiili
Vs: Dropbox
« Vastaus #29 : 17.05.11 - klo:15.41 »


Onko olemassa vastaavia open source serveri versioita dropbox:sta? Voisi laittaa pyörimään omalle kotiserverille.
Pohjois-pohjanmaa
-- motto:  backupin tarve huomataan aina liian myöhään

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Dropbox
« Vastaus #30 : 17.05.11 - klo:17.27 »
Itse en ainakaan löytänyt mitään vastaavaa. Kiinnostusta kyllä olisi omalla serverillä pyörivälle palvelulle jos sen saisi vielä toimiin dropboxin tavoin Linuxilla, Windowsilla ja Androidilla.

Terhi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Dropbox
« Vastaus #31 : 17.05.11 - klo:20.43 »
Onko olemassa vastaavia open source serveri versioita dropbox:sta? Voisi laittaa pyörimään omalle kotiserverille.

Tahtois kanssa ja jossain vaiheessa etsiskelinkin, mutta huonolla menestyksellä..
~/ sweet ~/

Storck

  • Vieras
Vs: Dropbox
« Vastaus #32 : 17.05.11 - klo:23.23 »
Jauhetaan vielä:

muistaako/tietääkö joku oliko tässä Dropboxissa vai jossain muussa sellainen ominaisuus että jokin tiedosto on jaettavissa kaverille ilman että kaverin tarvitsee itse ohjelmaa asentaa. Linkin lähetys vaikkapa mesessä ja siihen pääsee käsiksi salasanan syöttämällä..
Ainakin ilman tuota salasanaa onnistuu.
Menet sinne nettisivuille ja laitat jaettavan tiedoston public-hakemistoon. Sitten valitset siitä nuolivalikosta Copy public link ja laitat sen linkin kaverillesi

Tuo ei taida enää onnistua, Dropbox haluaa lisää käyttäjiä. Testasin ja täytyy kirjautua ennen kuin tiedostoihin pääsee käsiksi - käytän ADriveä  8)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Dropbox
« Vastaus #33 : 18.05.11 - klo:00.26 »
Kyllä tuon pitäisi toimia dropboxissa. Btw onko ADrive pysynyt hyvin pystyssä? Sillä olisi jo ihan mukavasti tilaa, mutta en ole viitsinyt kokeilla kun ei oikein ole pistänyt silmään käyttäjäkokemuksia.

Storck

  • Vieras
Vs: Dropbox
« Vastaus #34 : 18.05.11 - klo:00.38 »
Kyllä tuon pitäisi toimia dropboxissa. Btw onko ADrive pysynyt hyvin pystyssä? Sillä olisi jo ihan mukavasti tilaa, mutta en ole viitsinyt kokeilla kun ei oikein ole pistänyt silmään käyttäjäkokemuksia.

Pitäisi kyllä, pyytää kirjautumaan...

ADrive toimii kyllä, ainoa siinä on se että siirtojen aikana täytyy selain pitää auki.

Storck

  • Vieras
Vs: Dropbox
« Vastaus #35 : 18.05.11 - klo:02.55 »
Kyllä tuon pitäisi toimia dropboxissa.
Pitäisi kyllä, pyytää kirjautumaan...

Ei pyydä täällä.



[ylläpito on poistanut liitteen]

Storck

  • Vieras
Vs: Dropbox
« Vastaus #36 : 18.05.11 - klo:11.36 »
No mutta, kotimainen (?) kilpailija tiedossa.

F-Secure avaa kilpailijan Dropboxille ja Evernotelle

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Dropbox
« Vastaus #37 : 18.05.11 - klo:13.07 »
Eikös tuon pystyisi itse laittamaan periaatteessa pystyyn laittamalla parille koneelle hakemistot ja peilaamalla niitä esim. rsyncillä? Tuo hakemisto sitten Apachella näkymään ulos ja käyttäjätunnistus siihen esim. htaccessilla. Köyhän miehen Dropbox :)

Storck

  • Vieras
Vs: Dropbox
« Vastaus #38 : 18.05.11 - klo:21.37 »
Storck, koskas Dropboxissa on voinu jakaa publicista alihakemistoja? :)

Nämä kyllä toimii.
https://www.dropbox.com/help/167

Olin kyllä jostain lukevinani että toimii...  Ei sitten taida toimia  :-[

gedit. tässä minun roppipoksissa on joku perustavaa laatua oleva ongelma, vetäisen puhtaalle pöydälle ja ihmettelen uudestaan.  >:(
« Viimeksi muokattu: 18.05.11 - klo:21.53 kirjoittanut Storck »

Storck

  • Vieras
Vs: Dropbox
« Vastaus #39 : 18.05.11 - klo:22.36 »
CocnaC, koskas Dropboxista ei ole voinut jakaa yhtään mitään?  ;)

Siis kun kaikki vedetty sileäksi eikä vaan saa jakolinkkiä tehtyä mistään. Ymmärrys loppuu, tätä on tutkailtu jo pari päivää ja nyt ihan kuutamolla.

Purgella poistettu Dropbox, palvelimelta poistettu kaikki, kaikki piilotiedostot poistettu jne jne
Asentelun jälkeen sama tilanne, ei saa mitään tiedostoa linkitettyä jakoon. Mielenkiintoista muttei niin hauskaa  ::)

Tuota jakovalintaa ei siis tule/ole koskaan tullutkaan (?)