Kirjoittaja Aihe: Ubuntu Suomi yhdistykseksi?  (Luettu 46379 kertaa)

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -yhdistys ja Ubuntun levittäminen
« Vastaus #60 : 22.08.07 - klo:13.02 »
Tarkoituksena ei ollut mitenkään "hyökätä" heikkiä ja muita vastaan, vaikka tuo vuodatukseksi lueteltava edellinen viestini siltä tuntuikin :D Pitäisi ehkä omalta osalta tarkemmin tutustua wikiin ja sivustoon oikein kunnolla, ennen kuin avaan suuni :) Tosin nyt kun olisi aikaa niin tuntuu että sivut ei oikein aukea, kenties joku päivitys meneillään?

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -yhdistys ja Ubuntun levittäminen
« Vastaus #61 : 22.08.07 - klo:13.34 »
Tosin nyt kun olisi aikaa niin tuntuu että sivut ei oikein aukea, kenties joku päivitys meneillään?
Ukkonen rikkonut jotain pääkaupunkiseudulla ja yhteydet ovat poikki.

Mitä tulee tähän yhdistysasiaan, niin olen vähän kahden vaiheilla. Tässä ketjussa on ollut hyviä argumentteja puolesta ja vastaan. Canonicalin laitekeskus tarjonnee nyt sen verran tasokkaat palvelimet, ettei palvelimia hoitamaan tarvita yhdistystä.

Linux-yhdistykselle on kuitenkin tarvetta, kysymys onkin siitä, kannattaako suhteellisen huonossa jamassa olevan FLUGin rinnalle/tilalle perustaa uutta yhdistystä vai riittäisikö Ubuntu Suomen ja FLUGin "yhteistyö" esim. rahaliikenteen osalta. Tuo, että FLUG ei edes ota uusia jäseniä tällä hetkellä kertoo kyllä jotain nykyisestä tilanteesta...

Ubuntu on kyllä onnistunut luomaan ympärilleen ainutlaatuisen yhteisön joka saattaisi myös auttaa "Ubuntu Suomi ry:tä". Hankala asia, suhtaudun yhdistykseen varauksella (mutta luultavasti olen mukana, jos yhdistys kuitenkin päätetään perustaa). Mielellään näkisin myös FLUGin aktivoitumisen, mutta tässä asiassa kaikki Ubuntu-yhdistystä haluavat (myös allekirjoittanut) voivat katsoa peiliin ja miettiä, voisiko FLUGin hyväksi tehdä jotain.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -yhdistys ja Ubuntun levittäminen
« Vastaus #62 : 22.08.07 - klo:14.10 »
Jos FLUGia heräteltäisiin ja siitä lähtisi jotain "Ubuntu Ry" juttuja eteenpäin, niin mielestäni sitä pitäisi kuitenkin sitten "mainostaa" ennemmin Ubuntuun liittyvillä nimikkeillä kuin FLUG. Jotenkin tuntuu siltä että ihmiset kiinnostuisivat enemmin Ubuntu yhdistyksestä kuin Finnish Linux User Groupista. Henk. kohtaisia perusteita tälle väitteelle on se että tuo FLUG vaan tuntuu niin suurelta ja mahtavalta tähän pieneen Ubuntu toimintaan nähden. (Vaikka todellisuudessa se taitaa ainakin tällä hetkellä olla toisinpäin?)

Kari Argillander

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 437
  • Kubuntu - Hardy
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -yhdistys ja Ubuntun levittäminen
« Vastaus #63 : 22.08.07 - klo:14.14 »
Flug tuntuisi olevan vähän liika asiallinen. Ihmettelen kyllä miksei uusia jäseniä voi ottaa onko hallitus vieroituksessa. Olisihan se mukava johkin kuulua itse haluaisin kovasti auttaa Linuxin kehitystä, mutta olevan vähän aikaan saamaton. Foorumilla onneksi voi auttaa ihmisiä ja kavereitakin voi valistaa mikä se Linux oikeastaan on.
Kaikkea täällä sanomaani saa käyttää public domain lisenssillä. Lainauksia ei saa käyttää ellei lainauksen lähde sitä salli. Tiedostoja ei saa käyttää ellei sitä erikseen sallita.

Myrtti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
    • http://myrtti.fi
Vs: Ubuntu Suomi -yhdistys ja Ubuntun levittäminen
« Vastaus #64 : 27.08.07 - klo:12.11 »
Joo-oh. Itse kuulun FLUGin hallitukseen ja erittäin kiireisen työviikon takia en ehdi tämän ihmeemmin kommentoida kuin että hallitus on tietoinen kyllä tästä ketjusta ja jos kukaan muu ei vastaa, niin minä vastaan ensi viikonloppuna.
GCS/ED/FA/H/P/S/L/O d- s:+ a33 C++ UL+ P+ L+++ E W+++ N+ o K+ w+(---) !O M?>+ V? PS++>$ PE>$ Y+ PGP- t+ 5+++ X+ R tv- b+++ DI++++ D-- G e>+++ h- r x+

Kari Argillander

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 437
  • Kubuntu - Hardy
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -yhdistys ja Ubuntun levittäminen
« Vastaus #65 : 27.08.07 - klo:13.49 »
Kiitos myrtti :) Odotellaan sitten vaan vastausta mielenkiinnolla.
Kaikkea täällä sanomaani saa käyttää public domain lisenssillä. Lainauksia ei saa käyttää ellei lainauksen lähde sitä salli. Tiedostoja ei saa käyttää ellei sitä erikseen sallita.

Myrtti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
    • http://myrtti.fi
Vs: Ubuntu Suomi -yhdistys ja Ubuntun levittäminen
« Vastaus #66 : 27.08.07 - klo:15.49 »
Erittäin mielenkiintoista on ollut lukea myös teidän spekulointejanne. Not.

Yhdistyksissä toimii vapaaehtoisia. Aina vapaaehtoisten voimat ja aika ei riitä kaikkeen. Tältä pohjalta jos lähdetään jatkamaan spekulointia ja jätetään ne "vieroitushoidossa" yms. jutut sikseen.
GCS/ED/FA/H/P/S/L/O d- s:+ a33 C++ UL+ P+ L+++ E W+++ N+ o K+ w+(---) !O M?>+ V? PS++>$ PE>$ Y+ PGP- t+ 5+++ X+ R tv- b+++ DI++++ D-- G e>+++ h- r x+

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi -yhdistys ja Ubuntun levittäminen
« Vastaus #67 : 27.08.07 - klo:16.35 »
Ei se ihan heittämällä kait käy paitsi yksittäisinä ihmisinä / ( FLUG;in ) jäseninä joita ei nyt kuitenkaan oteta.

               http://www.flug.fi/saannot/

Elikä onko nykyinen malli "sittenkin parempi" haluaako tämä porukka kuitenkin olla itsenäinen Ubuntu yhteisö ry tai ei?

Aika löysä yhteenliittymä, mutta ehkä juuri sentähden tämänhetkisen asemansa saavuttanut.




« Viimeksi muokattu: 27.08.07 - klo:16.54 kirjoittanut pttk »
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

Timo Jyrinki

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 1255
    • Profiili
    • kotisivu
Vs: Ubuntu Suomi -yhdistys ja Ubuntun levittäminen
« Vastaus #68 : 29.08.07 - klo:17.34 »
Jos muuten haluaa organisaatiotoimintaan liittyä, ei kannata unohtaa Free Software Foundation Europeakaan - http://www.fsfeurope.org/. Toiminta Ruotsissa ja "Skandinaviassa" (voisi puhua ennemmin Pohjoismaista / Nordic Countries / North Europe) on jossain määrin käynnistynyt, en tiedä onko kukaan suomalainen toiminnassa vielä varsinaisesti mukana.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu Suomi yhdistykseksi?
« Vastaus #69 : 27.08.08 - klo:20.41 »
Tökkäsenpä tätä aihetta. Edelleen olen mieltä että omaa yhdistystä ei kannata perustaa vaan flug riittää.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

jp1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi yhdistykseksi?
« Vastaus #70 : 27.08.08 - klo:20.50 »
Tökkäsenpä tätä aihetta. Edelleen olen mieltä että omaa yhdistystä ei kannata perustaa vaan flug riittää.
r

Samaa mieltä.
Ota neuvoja vastaan pääasiassa vain heiltä, jotka ovat jo olleet siellä mihin sinäkin olet menossa.

IBM ThinkPad T41 Pentium M 745 / Ubuntu 8.04LTS & XP Pro
HP Omnibook xe3 / Xubuntu 8.04LTS & Win98E

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi yhdistykseksi?
« Vastaus #71 : 28.08.08 - klo:01.43 »
Oletan itsekin... kuten pttk tuossa aiemmassaan...
Lainaus
Aika löysä yhteenliittymä, mutta ehkä juuri sentähden tämänhetkisen asemansa saavuttanut.

Sitä ubuntumaisuutta voi sitten yhä vielä itse kukin korostaa vaikka niillä teepaidoilla ja sen sellaisilla julkisestikin.
Jos niitä aktiivisia olemassaolevia voimavaroja jouduttaisiin kanavoimaan vielä yhdistyksen pyörittämiseen, saattaisi se jopa vaikuttaa laadullisestikin...
Anteeksi vain epäilykseni. Olen myös mielelläni väärässä tuon asian suhteen.
Eli jos FLUGIN ovet on kerran auki... miksi rakentaa päälekkäistä uutta kompleksia?  :-X

    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi yhdistykseksi?
« Vastaus #72 : 09.09.08 - klo:10.55 »
Heh, lueskelin mitä olen noin vuosi sitten ummikkona tänne kirjoitellut ja hieman nolottaa  :-[ Nyt sitä vasta on oppinut ymmärtämään että vapaaehtoisesti hommia tekevät eivät voi revetä joka suuntaan kun tarvii ja ei se FLUG ja linux.fi niin isoja ja pahoja olekkaan :)

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ubuntu Suomi yhdistykseksi?
« Vastaus #73 : 09.09.08 - klo:11.44 »
Heh, lueskelin mitä olen noin vuosi sitten ummikkona tänne kirjoitellut ja hieman nolottaa  :-[ Nyt sitä vasta on oppinut ymmärtämään että vapaaehtoisesti hommia tekevät eivät voi revetä joka suuntaan kun tarvii ja ei se FLUG ja linux.fi niin isoja ja pahoja olekkaan :)

heh :) eli jos joku ehdottelee tyhmiä, odotellaan vuosi ja palataan asiaan :)

Ei vaan, mutta niin ne näkemykset muuttuu ajan kuluessa juu.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi yhdistykseksi?
« Vastaus #74 : 09.09.08 - klo:14.24 »
Heh, lueskelin mitä olen noin vuosi sitten ummikkona tänne kirjoitellut ja hieman nolottaa  :-[ Nyt sitä vasta on oppinut ymmärtämään että vapaaehtoisesti hommia tekevät eivät voi revetä joka suuntaan kun tarvii ja ei se FLUG ja linux.fi niin isoja ja pahoja olekkaan :)
samaa kattelin itse jo talvella (omia tyhmiä postauksiani siis), kumma miten itse ei muistanut, miten ummikko on joskus ollut, ja miten on reagoinut mihinkin.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

jp1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Ubuntu Suomi yhdistykseksi?
« Vastaus #75 : 09.09.08 - klo:18.59 »
Heh, lueskelin mitä olen noin vuosi sitten ummikkona tänne kirjoitellut ja hieman nolottaa  :-[ Nyt sitä vasta on oppinut ymmärtämään että vapaaehtoisesti hommia tekevät eivät voi revetä joka suuntaan kun tarvii ja ei se FLUG ja linux.fi niin isoja ja pahoja olekkaan :)

Siperia opettaa ;)
Ota neuvoja vastaan pääasiassa vain heiltä, jotka ovat jo olleet siellä mihin sinäkin olet menossa.

IBM ThinkPad T41 Pentium M 745 / Ubuntu 8.04LTS & XP Pro
HP Omnibook xe3 / Xubuntu 8.04LTS & Win98E