Kirjoittaja Aihe: USB:n irroitus?  (Luettu 3608 kertaa)

ipia

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Profiili
USB:n irroitus?
« : 08.09.08 - klo:02.35 »
Bropleema on nyt seuraavanlainen eli kun siirrän esim. kuvia puhelimestani Ubuntuun usb kaapelin avulla niin kaikki sujuu muutoin hyvin, mutta kun valitsen "irroita taltio" niin kuvake kyllä häviää työpöydältä, mutta puhelin luulee yhä olevansa piuhalla kiinni.(myös usb muisteihin jää valot päälle)
Kokeilin samaa juttua winkkarissa ja kun valitsin poista niin puhelimenikin ilmoitti että voin poistaa usb kaapelin.
Missähän lienee vika, olisi kiva jos myöskin irroitettava laite tietäisi olevansa irroitettu esim. usb muistista sammuisi se valo.

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: USB:n irroitus?
« Vastaus #1 : 08.09.08 - klo:09.34 »
En osaa sanoa mistä tuo johtuu mutta itsellänikin puhelin (N95) napisee jotain että ei ole irrotettu oikein, mutta kaikki silti pelaa. Ehkä joku muu osaa kertoa taustat.
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: USB:n irroitus?
« Vastaus #2 : 08.09.08 - klo:18.06 »
Missähän lienee vika, olisi kiva jos myöskin irroitettava laite tietäisi olevansa irroitettu esim. usb muistista sammuisi se valo.

Eipä valo taida sammua irrotetusta usb-tikusta koskaan Ubuntussa.[ edit ainakaan Gnome-puolella]  Mutta fyysinen irrottaminen ei varmasti riko tikun sisältöä, kun se kerran on unmountattu oikein. 

edit.2
Näköjään netti tietää, että joistakin usb-tikuista valo sammuu, kun karjaisee sudo eject /dev/laite
« Viimeksi muokattu: 08.09.08 - klo:18.19 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: USB:n irroitus?
« Vastaus #3 : 08.09.08 - klo:18.46 »
Jep joo. Sama täällä, mp3-soitin ei sano ollenkaan että "yhteys katkaistu" vaan sanoo että "yhdistetty" vaikka osiot on unmountattu ihan oikein. Eikä oo myöskään särkynyt vaikka oon sen repäissyt irti. ;)

XP:llä sanoo että yhteys katkaistu, mutta Vistalla ei ;D
« Viimeksi muokattu: 08.09.08 - klo:18.50 kirjoittanut Tuplanolla »
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: USB:n irroitus?
« Vastaus #4 : 08.09.08 - klo:19.16 »
Missähän lienee vika, olisi kiva jos myöskin irroitettava laite tietäisi olevansa irroitettu esim. usb muistista sammuisi se valo.

Eipä valo taida sammua irrotetusta usb-tikusta koskaan Ubuntussa.[ edit ainakaan Gnome-puolella]  Mutta fyysinen irrottaminen ei varmasti riko tikun sisältöä, kun se kerran on unmountattu oikein. 

edit.2
Näköjään netti tietää, että joistakin usb-tikuista valo sammuu, kun karjaisee sudo eject /dev/laite

Tehkääpä joku joka osaa scripti joka tekee tuon ja neuvokaa miten se saadaan Nautilukseen yms paikkoihin sen Irrota-vakiokomennon tilalle tai rinnalle.

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: USB:n irroitus?
« Vastaus #5 : 08.09.08 - klo:19.23 »
Tehkääpä joku joka osaa scripti joka tekee tuon ja neuvokaa miten se saadaan Nautilukseen yms paikkoihin sen Irrota-vakiokomennon tilalle tai rinnalle.
Mä kaipaisin sellasta indikaattoria mikä ilmottaa kivasti että sitä ei oo mountattu. Esim. että voluumin nimi muuttuu harmaaksi tai jotain kivaa :)
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

anttimr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1625
    • Profiili
Vs: USB:n irroitus?
« Vastaus #6 : 08.09.08 - klo:19.35 »
Lainaus
Mä kaipaisin sellasta indikaattoria mikä ilmottaa kivasti että sitä ei oo mountattu. Esim. että voluumin nimi muuttuu harmaaksi tai jotain kivaa

Kasi-kympin Nautiluksessa on irroitus-nappulat, jotka osoittavat mountatut voluumit. Kuvakaappaus tosin Hardystä :)
718,3 Mt ja sabayon ovat tässä tapauksessa usb-tikun osioita.



[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 08.09.08 - klo:19.39 kirjoittanut anttimr »
Ubuntu 12.10 Quantal Quetzal

Bysmyyr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: USB:n irroitus?
« Vastaus #7 : 08.09.08 - klo:20.29 »
Mulla ainakin kdn:n puolella siinä on semmonen vihreä täppi kun on mountattu.(vakio kuvakkeilla)

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: USB:n irroitus?
« Vastaus #8 : 08.09.08 - klo:21.05 »
Tehkääpä joku joka osaa scripti joka tekee tuon ja neuvokaa miten se saadaan Nautilukseen yms paikkoihin sen Irrota-vakiokomennon tilalle tai rinnalle.
Mä kaipaisin sellasta indikaattoria mikä ilmottaa kivasti että sitä ei oo mountattu. Esim. että voluumin nimi muuttuu harmaaksi tai jotain kivaa :)

Mulla itse asiassa tikun kuva muuttuu, mutta vain hieman...

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: USB:n irroitus?
« Vastaus #9 : 09.09.08 - klo:07.26 »
Kasi-kympin Nautiluksessa on irroitus-nappulat, jotka osoittavat mountatut voluumit.
Jep, näin on ja se on hienoa. ;)

Mulla itse asiassa tikun kuva muuttuu, mutta vain hieman...
Mullakin, mut mp3-soittimen kuvake ei  :(
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!