Kirjoittaja Aihe: Hurjaa takuuta.  (Luettu 4117 kertaa)

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Hurjaa takuuta.
« : 10.09.08 - klo:15.08 »
Ostin tuossa joku viikko sitten acerin läppärin. Samana iltana käydessäni suihkussa, kone oli sammunut. Ei lähtenyt käyntiin sitten millään.
Soitin acerin tukeen, josta pyydettiin soittamaan huoltotukeen sitten aamulla, se kun oli jo mennyt kiinni. Mielessä kävi soitto kauppaan josta koneen ostin mutta kun takuulapussa luki että tässä tilanteessa tulee ottaa yhteyttä acerin suomen toimistoon niin minä sitten päätin toimia niin.

Seuraavana aamuna yritin __11__ kertaa sinne huoltoon, mutta aina oli kaikki varattuja. Kahdestoista kerta toden sanoo ja sieltä vastattiin. Kysyi sähköposti osoitetta jonne huolto lähettää rahtikirjan niin että voin dhl:n kautta pistää koneen huoltoon. Heillä kun ei kuulemma ole seinäjoella tätä palvelua tarjolla.

Ei kuulunut sähköpostia kolmeen tuntiin, vaikka heti lupasi sen lähettää joten aloin uuden soittopommituksen. Nyt tärppäsi jo viidennellä kerralla.
Syykin selvisi, miksen sähköpostia ollut saanua. Oli kuulemma lähtenyt väärään osoitteeseen. Yhtä kaikki, sähköposti rahtikirjoineen saapui muutamassa minuutissa.
Tulostin rahtikirja sen enempää sitä tutkimatta ja soitin dhl:lle että tulevat noutamaa. Lupasivatkin noudon seuraavaksi päiväksi.

Tässä vaiheessa vasta tajusin katsoa rahtikirjaa tarkemmin. Määränpää oli Saksa. Siis wtf? Saksaan saakka alle vuorokausi sitten ostettu kone.
Voitte kuvitella jotta savua rupesi näkymään korvista. Ei varmaan alle kuukauden tarttisi odotella konetta takaisin. Hemmetin hyvää palvelua.

Päätin sitten kuitenkin soittaa koneen myyneeseen firmaan että olisiko heillä jotain parempaa palvelua tiedossa. Mielestäni vastaostettua konetta nyt ei kuitenkaan kuulu varrota saksan reissun vertaa.

Myyjäliikkeen myymäläpäällikkö hämmästeli myös tätä takuutoimintaa silmät kosteina naurusta. Sanoi että tuo se rikkinäinen tänne niin hän antaa uuden tilalle ja soittaa kiukkuisena acerille että "mitä vittua". Myymäläpäällikkö siis tosiaan sanoi tuon lauseen minulle puhelimessa tasan noin ;D

Rähmäkäpälä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 159
  • Xubuntu 11.10
    • Profiili
Vs: Hurjaa takuuta.
« Vastaus #1 : 10.09.08 - klo:15.12 »
Jotenkin ei yllätä kun on Acerista puhe. Toivottavasti kaupasta saamasi uusi kone toimii vähän pitempään ;)

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Hurjaa takuuta.
« Vastaus #2 : 10.09.08 - klo:15.18 »
Kävi joskus vähän samanlaisesti. Tosin piti hieman lyödä nyrkkiä pöytään, että myyjä suostui antamaan toimivan sen rikkinäisen tilalle. Se ensimmäinen kappale hyrräsi peräti sellaiset viitisen minuuttia  ::).
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Hurjaa takuuta.
« Vastaus #3 : 10.09.08 - klo:16.14 »
Ei muuten ole mitenkään harvinaista, että koneet lähetetään nykyään suoraan saksaan tai muualle pitkälle reissulle. Tämä pätee lukuisiin merkkeihin. Onneksi osa liikkeistä hoitaa takuuasiat hyvin, eikä näiden virallisten reittien kautta.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Hurjaa takuuta.
« Vastaus #4 : 10.09.08 - klo:16.19 »
Ei muuten ole mitenkään harvinaista, että koneet lähetetään nykyään suoraan saksaan tai muualle pitkälle reissulle. Tämä pätee lukuisiin merkkeihin.
Juu minun ASUkSeni on käynyt kahdesti Hollannissa...jos nyt en väärin muista...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Hurjaa takuuta.
« Vastaus #5 : 10.09.08 - klo:16.33 »
Acerit on ceestä, eli p. Nimim. kokemusta on ennen kuin isukki lampun osti.
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Vs: Hurjaa takuuta.
« Vastaus #6 : 10.09.08 - klo:17.13 »
Lainaus
Ei muuten ole mitenkään harvinaista, että koneet lähetetään nykyään suoraan saksaan tai muualle pitkälle reissulle.

Niinpä, oma Hp-kannettava kävi Puolassa. Olivat sitten laittaneet mukaan uuden virtalähteen eikä muuta :) 
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

jake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1262
    • Profiili
Vs: Hurjaa takuuta.
« Vastaus #7 : 10.09.08 - klo:17.32 »
Ei muuten ole mitenkään harvinaista, että koneet lähetetään nykyään suoraan saksaan tai muualle pitkälle reissulle. Tämä pätee lukuisiin merkkeihin. Onneksi osa liikkeistä hoitaa takuuasiat hyvin, eikä näiden virallisten reittien kautta.

juu ei niin. Mä sain Aceristani rahat takaisin ja sain pitää sen koneenkin, kun sen se hiirilevy (tuchpad???) oli rikki
...mutt se kyy toimii hiirellä edelleen...

ja työkaverin HP:n kannettava lähetettiin kk:sien reisulle Hollantiin ja pikkupalvelimen HP osti takaisin

Et sellasta 'laatua' nyky-pc:issä

Kaikille avoin standardi antaa mahdollisuuden valita itselle sopivin ohjelmisto käyttöön.
Millään taholla ei ole oikeutta pakottaa muita käyttämään jotain tiettyä sovellusta tietojen vaihdossa.
"Valitsin siis avointa standardia noudattavat sovellukset, esim: OpenOffice, Firefox ja tiett

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Hurjaa takuuta.
« Vastaus #8 : 10.09.08 - klo:17.46 »
Mä sain Aceristani rahat takaisin ja sain pitää sen koneenkin, kun sen se hiirilevy (tuchpad???) oli rikki
...mutt se kyy toimii hiirellä edelleen...
Höh. Kävisipä mullekin noin. Voisi sitten hankkia kaveriksi vaikka Eee:n jota käyttäisi sylissä... :)

PS. Se on touchpad... ;)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Rähmäkäpälä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 159
  • Xubuntu 11.10
    • Profiili
Vs: Hurjaa takuuta.
« Vastaus #9 : 10.09.08 - klo:17.52 »
Mä sain Aceristani rahat takaisin ja sain pitää sen koneenkin, kun sen se hiirilevy (tuchpad???) oli rikki
...mutt se kyy toimii hiirellä edelleen...
Höh. Kävisipä mullekin noin. Voisi sitten hankkia kaveriksi vaikka Eee:n jota käyttäisi sylissä... :)

PS. Se on touchpad... ;)
Douchebag 8)

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: Hurjaa takuuta.
« Vastaus #10 : 10.09.08 - klo:19.57 »
mua jäi vaivaamaan tuli tuosta dhl:n turhasta tilaamisesta mitään maksuja sulle, vai selvisitkö pelkällä peruutuksella :D
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Hurjaa takuuta.
« Vastaus #11 : 10.09.08 - klo:20.37 »
Itse olen myös TET:ssä (yläasteen työelämään tutustumista) ollut joka kerta paikallisessa ATK-liikkeessä, omaavat Acerin edustuksen ja ovat sitä monesti kironneet. Kun myyvät Acerin, osaavat tilata DVD-asemat yms. valmiiksi koska joka ikinen kerta sieltä tulee 1 viikossa - 5 kk sisällä se kone takaisin että "tää ei toimi". Jos ei satu olemaan osaa niin lähettävät Acerille, mutta Acerin takuuhommelit ovat niin perseestä että aina kun sinne jotain lähettää niin kuukausi nyt ainakin menee että se tulee takaisin. Joskus se ei sittenkään toimi. Toisinaan taas ollut ihan softavika (vistassa ei webkamera enää toiminutkaan paitsi ajurien asentamisen aikana). Acerilta tulee vastaukseksi "lähettäkää meille, ei me mitään kerrota ku on salaista". Siinähän oppii Vistan systeemit samalla kun sen tappelee kuntoon.
Yrittävät nykyisin kaupata kaikkea muuta mahdollista kuin Aceria, jopa HP:t ovat laadukkaita, vaikka nekin ovat nimensä veroisia (Helvetin Paskoja).

Aika yleisiä ovat Acereissa nuo emolevyjen poksahtamiset ja DVD-asemien rikkoutumiset. Ei ihme, kotelo siinä heiluu niin paljon että yhdestä huolimattomasta nostosta saattaa emo napsahtaa poikki tai sitten itsekseen poksahtaa huonon laadun takia (säästösyyt).

Eli siis kyllä se on ihan oikeasti niin että kaupatkin noi Acerit kiroavat alimpaan helvettiin.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

E.K.Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 736
    • Profiili
    • Sähköaivoilua
Vs: Hurjaa takuuta.
« Vastaus #12 : 10.09.08 - klo:22.08 »
mua jäi vaivaamaan tuli tuosta dhl:n turhasta tilaamisesta mitään maksuja sulle, vai selvisitkö pelkällä peruutuksella :D

Ei tullut. Sen jälkeen kun koneen myynyt myymälä suostui vaihtoon, soitin dhl:n ja sanoin että kuljetuksen voi peruuttaa. Sehän olikin vasta seuraavana päivänä joten kuluja ei edes ollut vielä siinä vaiheessa.
Acer olisi kuitenkin maksanut koko roskan. Se ainoa piste niille tässä tapauksessa.

Nyttemmin kone toiminut mainiosti. Ubuntu menee out-of-box, jopa wlan toimii näin linux-tyhmän taidoilla.
Koneesta muutenkaan oikeastaan mitään pahaa sanottavaa. Toimii ja kukkuu kuten pitää. Tiedä sitten vuoden päästä. Toisaalta sain tämän avajaistarjouksena 299e joten kauhian korkealta en putoa ;D