Kirjoittaja Aihe: Äänet ym. ei toimi...Linux Mint  (Luettu 2233 kertaa)

malfunction

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Äänet ym. ei toimi...Linux Mint
« : 16.01.09 - klo:13.19 »
Päivää arvon ihmiset.

Asensin just Linux mintin koneelle xp:n rinnalle ja pidän kyllä kovasti. Muutama asia kuitenkin pitäis selvittää ja niissä tarttisin pikkusen apua.

Eli ongelma nr1.
Mulla on m-audion fast track usb-äänikortti ja äänet toimii rytmilaatikossa, mutta ei missään muussa ohjelmassa. Eli kokeilin VLC:llä katella tvkaistalta ohjelmia ja muuten ihan jees mutta ei tuu ääniä.
Eikä myöskään totem-elokuvasoitin suostu toistamaan ääniä ollenkaan kun yritin kuunella radio rockin streamia.
Mahtaako joku teitää mistä on kysymys?

Ongelma nr2.
Koneessa on twinhanin mantis 2033 DVB-C kortti, jolla telkkaria pitäis pystyy kattelemaan, mutta ei ole hajuakaan kuinka se onnistuu. Latasin kyllä twinhanin sivuilta noi ajurit linuxille, mutta siihen tyssäs osaaminen... :oops:

kysymys nr3.
mulla on koneessa just nyt vanha GF5200FX eli nvidian x-serverillä säädellään kuvaa. Toisena "näyttönä" on siis putki telkaari ja siihen pitäis saada kaikki videot täysikokoisina. En löytänyt ainakaan x-server asetuksista mitään kokokuvan videoon liittyvää.

Ja meikäläinenhän on siis täysi noob näissä linux asioissa, eli älkää antako korville heti.

Kiitoksia.

Tomppa

malfunction

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Äänet ym. ei toimi...Linux Mint
« Vastaus #1 : 17.01.09 - klo:12.59 »
Nyt on siis äänet fixattu. Seuraavan ongelman kimpuun siis...

Kun firefoxilla olen lataamassa/avaamassa tiedostoa niin kuinka saan vlc:n oletussoittimeksi VLC tiedostoille? Firefox kyllä kysyy avataanko vai tallennetaanko tiedosta mutta kun klikkaan "avaa" ja yritän valita ohjelmaa(VLC-player) jolla tiedosto avataan niin vaihtoehtoina ei ole kuin elokuvasoitin.
Eli mistä löytyy fyysisesti VLC mun koneelta?

Ja kiitoksia jälleen.
« Viimeksi muokattu: 17.01.09 - klo:13.24 kirjoittanut malfunction »

Storck

  • Vieras
Vs: Äänet ym. ei toimi...Linux Mint
« Vastaus #2 : 17.01.09 - klo:13.35 »
/usr/bin



Älä kiittele etukäteen kun se ei takaa mitään (ärsyttävää)   8)

malfunction

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Äänet ym. ei toimi...Linux Mint
« Vastaus #3 : 17.01.09 - klo:14.02 »
/usr/bin



Älä kiittele etukäteen kun se ei takaa mitään (ärsyttävää)   8)

Kiitoksia näin jälkikäteen. Ei sunkaan tarvitse anteeksi pyydellä etukäteen... ;) Nyt lähtee ohjelma laakista pyörimään.

Sitten seuraava...

Eli kuten vissiin tossa aikaisemmin jo kirjottelin niin mulla on telkkari kiinni näyttiksessä, onko mahdollista saada kokokuvaa pelkästään telkkariin? Mulle ei ihan toi nvidian x server ole vielä auennut, ja en siis osaa sitä kunnolla käyttää. Saan kyllä kuvan telkkariin, mutta resoluutio on hieman pielessä ja ainoa käytettävissä oleva vaihtoehto on twinview. Kokeilin tota "separate X screen" vaihtoehtoa, mutta jotain erroria herjaa.
Muutenkin mielummin käyttäisin telkkaria pelkästään leffojen/ohjelmien katsomiseen ja pöydällä olevaa LCD:tä kaikkeen muuhun.
Mistäs pitäis lähtee liikenteeseen?