Kirjoittaja Aihe: Videot "pieniä"  (Luettu 2141 kertaa)

Wizzardi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Videot "pieniä"
« : 31.08.08 - klo:12.41 »
(En tiedä onko tästä jo aihe, itse en keksinyt mitään hyvää hakuvaihtoehtoa.)

Eli kun yritän katsoa jotain leffaa mplayerilla tai millä tahansa, videot ovat pieniä. Toivottavasti ymmärsitte, hieman hankala selittää.. :D
Ennen videot ovat pyörineet hyvin, mutta nyt äsken tuli ilmoitus "error opening/initializing the selected video_out (-vo) device", googlasin sen ja sain vastauksen ja alkoi taas pelittää, mutta sen jälkeen ilmeni tuo nykyinen ongelma.

Pistetään tähän vielä kuva selvennykseksi: http://servut.us/nizpu/pics/other/ongelma.png

Niin ja MPlayerin olen asentanut uudelleen, mutta ei vaikutusta. Prossu on siis 733MHz P3, jos sitä tietoa tarvitsette. :P

Eme

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Videot "pieniä"
« Vastaus #1 : 31.08.08 - klo:12.50 »
Oletko kokeillut Mplayerin eri video ajureita. Preferences-->>video välilehti. Itsellä ainakin jollain ajureille ei osannut scaalata kuvaa esim. koko näytölle. Käytössä Ati X700 ja rajoitetut ajurit. Ajuri xv toimii itsellä. Toivottavasti jotain apua. :)

T: Eme

Wizzardi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Videot "pieniä"
« Vastaus #2 : 31.08.08 - klo:15.16 »
Juu, kaikki niistä olen kolunut läpi, mutta aina tulee tuo "error opening/initializing the selected video_out (-vo) device" -errori.
Ainoa "toimiva" on tuo x11. :/ Kiitos vastauksesta silti. Ja ennen minäkin käytin tuota xv:tä, kunnes tänään tuli tuo ihme error.

harrykaa

  • Vieras
Vs: Videot "pieniä"
« Vastaus #3 : 31.08.08 - klo:22.23 »
Se, että Xvideo -asetus ei toimi esim. wma tai avi  -tiedostoilla vaan aiheuttaa kuvan vilkkumista, nykimistä tms., johtuu siitä, että ATIn suljetut ajurit eivät "vielä" oikein linux-ympäristössä toimi. Päivitysten (nyt menossa EnvyNG:n kautta v. 8.6 ja AMD:n sivuilta v. 8.8.) jälkeen joku ongelma poistuu ja uusia ilmenee.

Voi kokeilla vapaita ajureita, jos ei välitä 3D toiminnosta tai HD-elokuvien katsomisesta.

Ainoa jotenkuten toimiva vaihtoehto esim. Totem-gstreamerilla tai VLC:llä (näitä voi kokeilla) on valita video outputiksi No Xv.

harrykaa