Kirjoittaja Aihe: Acer TM5530G / Atheros WLAN-ongelmia [RATKAISTU]  (Luettu 1746 kertaa)

jvauhkon

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Olen yrittänyt puoli päivää virittää WLAN-yhteyttä yhteistoimintaan Ubuntun kanssa, ja vaikka aiheesta tuntuu löytyvän samankaltaisia ketjuja, päätin kuitenkin aloittaa uuden. Olen nimittäin aamupäivän aikana käynyt läpi esimerkiksi
- http://www.ubuntugeek.com/atheros-ar5007-wireless-with-madwifi-on-ubuntu-804-hardy-heron.html
- http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?action=printpage;topic=19585.0
ja nipun muita vastaavia ketjuja, mutta mikään ei tunnu auttavan. Siispä kokeilen jos jollakulla olisi vastaavalla alustalla valmis ratkaisu tarjolla.

Tähän mennessä olen siis kokeillut valmiiden ajureiden (System-Administration-Hardware drivers) ottamista pois päältä ja vaihtoehtoisten ajureiden asentamista käyttämällä apuvälineinä sekä Madwifi että acer_acpi. Ainoa poikkeus ylläoleviin ketjuihin on, että asennukset olen pääasiassa hoitanut aptitude-työkalulla. Tulos on pääsääntöisesti ollut se, mikä on noissa ketjuissa lähtötilanne, eli verkkolaite löytyy, mutta ei millään tavalla reagoi ajureihin. Toisin sanoen, lspci tulostaa seuraavaa:

Koodia: [Valitse]
...
03:00.0 Ethernet controller: Broadcom Corporation NetXtreme BCM5764M Gigabit Ethernet PCIe (rev 10)
06:00.0 Ethernet controller: Atheros Communications Inc. AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter (rev 01)
...


Vastaavasti lshw -C network tulostaa:

Koodia: [Valitse]
  *-network
       description: Ethernet interface
       product: NetXtreme BCM5764M Gigabit Ethernet PCIe
       vendor: Broadcom Corporation
       physical id: 0
       bus info: pci@0000:03:00.0
       logical name: eth0
       version: 10
       serial: 00:1d:72:3b:65:8c
       width: 64 bits
       clock: 33MHz
       capabilities: bus_master cap_list ethernet physical
       configuration: broadcast=yes driver=tg3 driverversion=3.86 firmware=5764m-v3.34 latency=0 module=tg3 multicast=yes
  *-network UNCLAIMED
       description: Ethernet controller
       product: AR242x 802.11abg Wireless PCI Express Adapter
       vendor: Atheros Communications Inc.
       physical id: 0
       bus info: pci@0000:06:00.0
       version: 01
       width: 64 bits
       clock: 33MHz
       capabilities: cap_list
       configuration: latency=0

Jatkumona luonnollisesti ifconfig löytää eth0- ja lo-laitteet ongelmitta, mutta tuosta yhdestä ei ole hajuakaan. ndisgtk-työkalu antaa network-admin -virheilmoitukset:
Koodia: [Valitse]
Gtk-WARNING **: Unknown property: GtkComboBox.items
CRITICAL **: Unable to lookup session information for process '7457'
, missä prosessin numero vaihtelee eri yrityskerroilla.

Sinänsä mulla on A-linkin USB-malli, jonka kautta WLAN toimii ongelmitta, mutta kiinnostaisi käyttää tuota integroitua kun sellainen kerran löytyy. Apua siis arvostaisin!
« Viimeksi muokattu: 13.10.08 - klo:08.37 kirjoittanut jvauhkon »

Tappiox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Acer TM5530G / Atheros WLAN-ongelmia
« Vastaus #1 : 28.09.08 - klo:11.24 »
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?PHPSESSID=509c19db2e0892a42ce64c27065f62f2&topic=20722.msg154181
tällä sain toimimaan... :D
kone acer aspire 2920z, integroitu AR242x kortti.

jvauhkon

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Acer TM5530G / Atheros WLAN-ongelmia
« Vastaus #2 : 13.10.08 - klo:08.36 »
Pitkästä aikaa kävin taas tämän ongelman kimppuun, ja tuolla ohjeellahan se tosiaan ratkesi ihan nätisti. Miten lie mennyt ohi tuo ohje silloin edellisellä kerralla. Suurkiitos vaan avusta!