No tänneppä on näitä vastauksia jo kertynytkin. Suurin osa jutuista on mielestäni koskenut jökkäämistä, joka ei aivan vastaa hakemaani kaatumista. Kaikkilla on tietenkin omat käsityksensä sanasta kaatuminen. Minulle se on win ajoista tuttu mustavalkoinen välähdys ja kone pakoittautuu käynnistymään uudelleen.
Tuli tämmöinen jatkokysymys mieleen, että milloin järjestelmästä voi sanoa, että se on kaatunut?
Pikaisen pohdinnan jälkeen sanoisin, että järjestelmä on kaatunut, jos se ei enää kykene selviytymään käyttäjän antamista komentosarjoista. Tämän voisi kaiketi olettaa juuri totaali "jökikisi".
No kunnon jökkikin on jo jotain. Varsinkin, jos sitä ei edes yritä niinkuin monet vastanneista. Äskeisen pohdiskeluni myötä tässä kunnon jökkissä saattaa olla kyse myös järjestelmän kaatumiseta, mutta se ei välttämättä ole sitä.
No hyvä on, jos olette saaneet koneitanne edes pienoiseen solmuun. Toki toivoin, ettei mahdollisista kaatamis kokeiluista, ole jäänyt pysyviä haittoja.
Itse olen nyt kakkoskoneella(7.10)kokeillut kaiken laista ja joskus on kone mennyt pahasti solmuun ja käsi nappulalle. Kerran käynnistin noin 30 semmoista supertux tasoista peliä(pelit eri pelejä)päällekkäin-> graafinen tila täyttä sotku ->komentorivi ja solmut vielä aukeni. Silloin ihmettelin, että johan on. Konekin kun oli liki 8 vuotta vanha.
Winukalla jää usein yhden pelin jökit mahdottomaksi selvittää. Näppis kun ei reagoi yhtään mihinkään.