Kirjoittaja Aihe: GMAIL -ehdot  (Luettu 2632 kertaa)

Petri Y

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 186
    • Profiili
GMAIL -ehdot
« : 13.07.08 - klo:01.06 »
Onko kukaan koskaan lukenut aktivoituessaan johonkin palveluun kaikki käyttäehdot  ::)

Itse en ole oikeastaan koskaan lukenut niitä enkä lue mutta GMAILin kohdalla sen satuin lukemaan
ja hämmästyin mihin kaikkeen niillä on suora oikeus kun olen hyväksynyt ehdot ja aktivoinut palvelun.
- kaunis päivä asentaa ubuntu -

Matzi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 249
  • Linux Mint 14 Nadia
    • Profiili
Vs: GMAIL -ehdot
« Vastaus #1 : 13.07.08 - klo:15.34 »
Itse en ole oikeastaan koskaan lukenut niitä enkä lue mutta GMAILin kohdalla sen satuin lukemaan
ja hämmästyin mihin kaikkeen niillä on suora oikeus kun olen hyväksynyt ehdot ja aktivoinut palvelun.
Kyllähän heillä on lähes kaikki oikeudet tehdä mitä lystää.  No, kertovat he sentään sen, että yhdistelevät eri tietoja yhteen, mitä saavat koottua.  Jos ajattelee positiivisesti, niin sehän olisi hyvä, jos he pyydettäessä antaisivat ko. henkilölle tiedot, mitä hänestä on.  Ajatelkaa, jos vaikka olisi unohtanut vaimon, anopin ja niin edelleen merkkipäivän, niin voisi vierittää syyn....... ;D

t.matti

Mario92

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 691
  • OMNOMNOMN
    • Profiili
    • Marioplaneetta
Vs: GMAIL -ehdot
« Vastaus #2 : 20.07.08 - klo:17.52 »
En niitä ole kuin läpipuolin lukenut. Itse pidän vain sen mielessä, että tiedot voivat mennä minne vaan ja käyttäessä palvelua on ihmisiksi.

Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa.

Zeamar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: GMAIL -ehdot
« Vastaus #3 : 30.07.08 - klo:23.10 »
Itsellä vähän sama juttu Mario92:n kanssa, en yleensä lue ohjelmien ja palveluiden käyttöohjeita koska ovat vaikeaselkoista lakitekstiä ja useimmiten englanniksi, joskus tulee otsikot läpi selattua, mutta suunnilleenhan sen tietää  mitä niissä lukee: ohjelmiston kehittäjä ei ota vastuuta jos ohjelmisto sekoittaa koneen, palvelun tarjoaja ei ota vastuuta materiaalista jonka käyttäjä lähettää palveluun, palvelun tarjoaja pitää itsellään oikeiden muuttaa käyttöehtoja ilmoittamatta ennakkoon jne...

tetrafuran

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 405
    • Profiili
Vs: GMAIL -ehdot
« Vastaus #4 : 31.07.08 - klo:01.44 »
Siinähän menisi ikä ja terveys jos kaikki ehdot täytyisi lukea. Ajatteleppa sitäkin kun juuri eilen laitoin yhdelle koneelle windows xp:n ja officen sekä muutamia ilmaisia ohjelmia, kuten picasa, firefox jne. Koko päivähän siinä olisi joutunut lukemaan erilaisia sopimuksia ja ehtoja. Nuo tekstit eivät ole ollenkaan liian lyhyeksi jääneitä tai typistettyjä. Windows käyttäjä osaa ulkoa seuraavan mantran: "next, next, next, next, next, finnish" ja sen se pystyy myös klikkaamaan läpi vähintäänkin äänennopeudella.

Nettipalveluista sen verran, että ei kai kukaan selväjärkinen ihminen anna meiliin, foorumiin, download palveluun tai mihinkään muuhunkaan rekisteröintiin oikeaa nimeä, syntymäaikaa tai yhtään muutakaan, mitä ei ole pakko antaa. Ihan sama, mitä sanovat käyttöehdoissa; ei noihin siltikään voi luottaa. Kerrotaan vain käyttäjänimi, e-mail ja mahdollinen salasana. Jos vain mahdollista niin ei anneta edes oikeaa meiliä. Jos muuta vaativat, niin saavat varautua puppugeneraattorin tuotoksiin.

Etunimi: Oskari
Sukunimi: Olematon
Osoite: Nollakatu 0
jne.
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them. For the beast had been reborn with its strength renewed, and the followers of Mammon cowered in horror.