Kirjoittaja Aihe: Ohjelmaa/lisäosaa nettisivujen selaamiseen yhdessä, mutta eri paikoissa?  (Luettu 3215 kertaa)

jstonewell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Hei!

Onko kukaan törmänny sellaiseen ohjelmaan, jolla vois surffata yhdessä netissä, vaikka käyttäjät on aivan eri paikoissa? Siten että sama sisältö näkyisi molempien ruuduilla, ja vois esim. täyttää nettilomakkeita yhdessä?

Oisko jotain hakusanaa millä kannattas tällasta ohjelmaa etsiä?

Mahdollisesti Ubuntulle tällaisia saatavilla?

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Graafinen etäkäyttö? Applications -> Internet -> Remote Desktop Viewer
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori

jstonewell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Kiitos vastauksesta!

Homma menee hieman mutkikkaammaksi siinä, kun kuvio on seuraavanlainen:

-"Isäntä", jonka surffaamista (selainkäyttöä) muut seuraavat. Pitäisi nähdä reaaliajassa esim. mitä lomakkeisiin täytetään.

-"Katsojat", 5-15 käyttäjää, jotka seuraavat mitä isäntä tekee. Katsojilla on erilaisia käyttöjärjestelmiä (Win, Linux, MacOS).
Osa katselijoista on ulkomailla.

Katsojien ei tarvitsisi nähdä mitään muuta kuin selainnäkymä. Työpöytää yms. käyttöjärjestelmään liittyvää ei ole tarvetta nähdä.
Pääpaino tässä olisi ohjelman helppokäyttöisyydellä, esim. sopiva selaimen lisäosa olisi varmaan paljon helpompi kuin desktop sharing.
Kun on useampia käyttöjärjestelmiäkin pelissä. Ei siis pelkkää Ubuntua.

Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
En tiedä miten etätyöpöytäyhteyttä käytetään 5 eri koneesta samaan aikaan, lieneekö edes mahdollista ? Mutta jos kyseessä on vain katselu niin tietenkin voisi harkita jonkinlaista videon lähetystä mitä muut sitten katselevat. Miinuspuolena on tarve kohtuullisen nopealle nettiyhteydelle ( riippuen asetuksista) ja reaaliaikaisuus saattaa kärsiä.

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
kokeiles tätä. http://www.adobe.com/acom/connectnow/

ainakin tässä voi jakaa pelkän firefoxin vaikka ja muistaakseni myös antaa oikeuksia muille hallita sitä.

Linux user #460798

Towei

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Tämähän on hieno sovellus, on vaan aika raskas käyttää ja aiheuttaa ongelmia ainakin minun Pentium 2:lla :) Itse pitäisin enemmän sovelluksesta, jossa pelkän selainnäkymän jakaminen kävisi kätevästi. Tulisiko kenellekään mieleen ihan selainnäkymän jakamiseen tarkoitettua palvelua?

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Tämähän on hieno sovellus, on vaan aika raskas käyttää ja aiheuttaa ongelmia ainakin minun Pentium 2:lla :) Itse pitäisin enemmän sovelluksesta, jossa pelkän selainnäkymän jakaminen kävisi kätevästi. Tulisiko kenellekään mieleen ihan selainnäkymän jakamiseen tarkoitettua palvelua?

tuskimpa sellaista on. olen itsekkin etsinyt vastaavia mutta tuloksetta mitään hyvää ainakaan ole löytänyt.

Linux user #460798

Towei

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Löytyi nettisivu: http://www.screen2.com/
Tuolla voi ainakin jotain tehdä. En ole vielä ehtinyt enempää testaamaan, mutta pääsee tällä ainakin alkuun.