Kirjoittaja Aihe: Pelien fysiikka  (Luettu 3393 kertaa)

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Pelien fysiikka
« : 15.07.08 - klo:18.59 »
Minä luulin että HL2:n Source engine on on huippua, mutta tämä Cry-engine on kuin toiselta planeetalta!
http://hk.youtube.com/watch?v=YG5qDeWHNmk
http://hk.youtube.com/watch?v=V-y_eCsYExk&feature=related
http://hk.youtube.com/watch?v=5ULei3VxVe8&feature=related

Sen mukainen rautakin pitää varmaan olla. Raudan kehitys  on valtavan nopea, eikä sillä ole mitään esteitä edessä! Olen sanaton! Prosessorin ytimiä voi olla tulevaisuudessa yhdessä kotimikrossa tuhat kappaletta.
http://www.digitoday.fi/p/200817616

Ohjelmointi on nykymetodein sitten on vaikeata, mutta toivottavasti Open Source jengi kerkiää ennen Microsoftia luomaan sopivan sovelluskehittimen, ettei tarvitsisi itkeä (kirotuista)patenteista jälkeenpäin! Kohta jokainen pääsee tekemään sellaisia simulaatioita kotikoneilla että hirvittää  :o  ;D

Klapikone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
  • ubuntu 7.10 ja 8.10
    • Profiili
Vs: Pelien fysiikka
« Vastaus #1 : 15.07.08 - klo:21.34 »
  Tarkoittaakohan tuo "tulevaisuudessa"   50, 20 vai 10 vuotta. ???
No jos rauta todella kehittyy nykyisellä  nopeudella se voi olla kaiketi hyvinkin pian. :)
ad augusta per angusta

k00pa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 201
  • <*_*>
    • Profiili
    • Pelikoira
Vs: Pelien fysiikka
« Vastaus #2 : 18.07.08 - klo:11.46 »
Crysistä olen pelannut ja täytyy sanoa että ei ne fysiikat kovin paljon half-lifeä parempia ole. Tosin siinä on autoja joista voi irrota esim ovi rengas ja sitä rataa. Sanon että half-lifessä on parempi fysiikka pienempiän osien kohdalla. (kuten laatikko, pullo, tynnyri.)

Crysissessä on tajuttoman hienot grafiikat. Fysiikkan mallinnuns on vähän kankeata.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Pelien fysiikka
« Vastaus #3 : 18.07.08 - klo:13.07 »
Hmm.. Hienon näköistähän jne tuo on mutta ei tuo oikein fysiikan lakien mukaan mene: tynnyrit lentelevät ylöspäin ihan yhtäkkiä.. Fysiikan lakien mukaan suunnan pitäisi pääsääntöisesti olla alaspäin.

Tai sitten noissa on kyseessä joku epämääräinen pullahdus joka heittelee noita tynnyreitä sikin sokin.

Mutta hienon näköistähän tuo on, ei siinä mitään.

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Pelien fysiikka
« Vastaus #4 : 19.07.08 - klo:16.29 »
Tuossa ekassa videossa oli ainakin tornado ellen väärin katsonut.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Pelien fysiikka
« Vastaus #5 : 19.07.08 - klo:19.28 »
Ahaa? No en ole koskenutkaan koko peliin, ainoastaan videoita katselin. Joo ja oikeassa fysiikassa ne tynnyrit lytistyisivät. Se että videossa ne vähän ylöskinpäin lensivät, niin se kai on toi tornado efekti, sekä kimpoaminen pystysuunnassa. Valaistukset ja varjot ovat kyllä mahtavia. Kun vielä joskus kaiken saisi nähdä oikeassakin rosolutiossa...  ::)

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Vs: Pelien fysiikka
« Vastaus #6 : 20.07.08 - klo:00.25 »
Juu kaukanahan tuo on kyllä vieläkin loistavasta, juurikin tuo että ne esineet ei muokkaudu, ja talot hajoaa sillain että ne metallilevyt ei muokkaudu mitenkään mitä siitä lähtee irti siitä talosta.
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

yottabyte

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
  • software is like sex, it's better when it's free
    • Profiili
Vs: Pelien fysiikka
« Vastaus #7 : 22.07.08 - klo:22.10 »
oikeastaan minun mielestäni HL2 fysiikkamoottori on monissa asioissa parempi kuin crysiksen (näin gmodia paljon pelanneena voin sanoa). Crysiksessä on suurin ero oikeastaan se, että tietynlaisia puita voi katkoa, lehdet heilahtelevat osumista ja talot rakennetaan irtonaisista osista (niinpä pelaaja luulee että talot menee siististi rikki, vaikka oikeasti kasa irrallaan olevaa tavaraa on laitettu pystyyn ja rikkoutuu sitten osumista jne.) crysiksen fysiikkamoottori on kuitenkin vähemmän buginen ja sisältää useammanlaisille asioilla hyvät fysiikat (esim. vesi on todella realistista)
Ubuntu & Peppermint & Debian

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Pelien fysiikka
« Vastaus #8 : 23.07.08 - klo:21.21 »
oikeastaan minun mielestäni HL2 fysiikkamoottori on monissa asioissa parempi kuin crysiksen (näin gmodia paljon pelanneena voin sanoa). Crysiksessä on suurin ero oikeastaan se, että tietynlaisia puita voi katkoa, lehdet heilahtelevat osumista ja talot rakennetaan irtonaisista osista (niinpä pelaaja luulee että talot menee siististi rikki, vaikka oikeasti kasa irrallaan olevaa tavaraa on laitettu pystyyn ja rikkoutuu sitten osumista jne.) crysiksen fysiikkamoottori on kuitenkin vähemmän buginen ja sisältää useammanlaisille asioilla hyvät fysiikat (esim. vesi on todella realistista)

Jep! G-Mod 9.x olen minäkin pelaillut paljon. Mallintanut g-mod tarkoitukseen kenttiä ja pistänyt peliserveria pystyyn. Aika alkeelliset valaistus ja heijastus efektit cubemappineen verattuna itkumoottoriin (mitä nyt videoista näin).

Eikös noi Valvelaiset suunnitteli jotain pelejä käännetäviksi linuxille? (huhujen mukaan...)