Kirjoittaja Aihe: Doom-klooni PrBoom ei toimi(Ratkaistu)  (Luettu 2924 kertaa)

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Doom-klooni PrBoom ei toimi(Ratkaistu)
« : 01.08.08 - klo:18.33 »
Asensin Lisää/Poista toiminnon kautta Doom kloonin PrBoom. Peli asentui hyvin ja peli avautuu ensimmäiseen valikkoon. Sitten seuraa totaalinen seisaus. Järjestelmänvalvonta ilmoittaa PrBoomin olevan "unessa". Käynnistys päätteeltä ei anna virheilmoitusta. Pelijutut eivät todellakaan ole vahvinta osaamistani joten voisiko joku ystävällisesti kertoa tarvitsenko jotain "lisäjippoja" pelatakseni tätä perusräiskintää. Kone on Dell 110L 1.4GHz Celeron, 512 RAM. Koneella pyörii ET Wolfestein kohtuullisesti (juniori testasi  :D) terveisin Timo
« Viimeksi muokattu: 01.08.08 - klo:23.15 kirjoittanut oh7jha »
"Linux, made in Finland"

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Vs: Doom-klooni PrBoom ei toimi
« Vastaus #1 : 01.08.08 - klo:18.45 »
Kokeile käynnistää päätteestä ja katso mitä se näyttää kun jumii?

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Doom-klooni PrBoom ei toimi
« Vastaus #2 : 01.08.08 - klo:21.38 »
Avasin pelin CTRL-ALT-F2 kautta ja siellähän se herjalista oli:
Direct /util: opening /dev/fb0 and /dev/ fb/0 failed no such file or directory
DirectFB/FBDev: Error opening frame buffer device
DirectFB/FBDev: use "fbdev" option or set FRAMEBUFFER environment variable
DirectFB/FB/Core: could not initialize system core --> Initialization error
Could not initialize SDL Direct FBCreate: Initialization error!
toivottavasti kopioin kaiken oikein
terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Vs: Doom-klooni PrBoom ei toimi
« Vastaus #3 : 01.08.08 - klo:22.19 »
http://linux.die.net/man/6/prboom

Tuota kaivelin man sivua ja pisti silmään gl tuki, kokeile sillä jos tuki löytyy.
Koodia: [Valitse]
prboom -vidmode gl

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Doom-klooni PrBoom ei toimi(Ratkaistu)
« Vastaus #4 : 01.08.08 - klo:23.18 »
Kiitokset qwertyy! Toimii kuin unelma!  ;D ;D ;D Aloitankin örkkijahdin samantien, terveisin Timo
ps. jotta taas oppisin jotain niin minkä "lukon" tuo "-vidmode gl" oikein aukaisi??
"Linux, made in Finland"

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5672
    • Profiili
Vs: Doom-klooni PrBoom ei toimi(Ratkaistu)
« Vastaus #5 : 02.08.08 - klo:12.48 »
En kyllä tiedä miksi tuo framebuffer tila ei ole sinulla toiminut, se kun käsitykseni mukaan on linuxeissa se mikä aina pitäisi toimia. Tosiaan tuo gl vipunen ottaa OpenGL tuen käyttöön, mitä yleensä käytetään 3D kiihdytetyissä peleissä, kuten tuossa ET:ssä varmaankin.

Tuolla jotain, tosin framebuffer juttua en suomeksi löytänyt.
http://fi.wikipedia.org/wiki/OpenGL
http://en.wikipedia.org/wiki/Framebuffer

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Doom-klooni PrBoom ei toimi(Ratkaistu)
« Vastaus #6 : 02.08.08 - klo:15.20 »
En kyllä tiedä miksi tuo framebuffer tila ei ole sinulla toiminut, se kun käsitykseni mukaan on linuxeissa se mikä aina pitäisi toimia.
Jos se liittyy jotenkin X.orgin säätöihin? Muistelen, että siellä oli jotain framebufferista joskus... ::)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.