Kirjoittaja Aihe: Firestarter, asennus ja käyttö..  (Luettu 2353 kertaa)

LinuxManne

  • Vieras
Firestarter, asennus ja käyttö..
« : 10.06.08 - klo:11.52 »
Hei!

Tarkoitus pyörittää seuraavaa osoitetta Javalla Firestarterilla Apachella U8.04 ssä..

-> http://www.lautapelit.dy.fi/JCaveGame/launch.html

www osoite tulee sisältämään lautapelejä open ohjelmilla tuotettuina..

Java, OpenGL ja Apache on jo hallussa mutta nyt tarvitsis neuvoja Firestarterin ja U8.04 käytössä..

Firestarter on installoituna ja SYSTEM - PREFERENSES - SESSIONS lipukan takaa on asennettu se
käynnistymään kun kone käynnistyy,
kuitenkin U8.04 antaa virheilmoituksena että en ole root privilidges tai jotain,
virhe ikkuna kuitenkin koneen käynnistyksen yhteydessä avautuu ja firestarter ei ole käynnissä kun
Ubuntu käynnistyy..

toinen ongelma on varmaankin jo ratkaistu edellisessä ketjussani, mutta, tarvitsen vielä vahvistuksen..
mulla on nyt Firestarter firewall käytössä ja olen asentanut POLICY - ALLOW SERVICE seuraavan HTTP 80 ANYONE,
eli toi ylläoleva linkki siis lataa html sivun myös muittenkin koneissa kuin omassani..
pidän koneeni käynnissä iltaan asti, kiitos kun vahvistat toimii viestillä linkkini..

Java ohjelmani tarvitsee Graphics 3D tuen näytönohjain ajureilta ja Java JRE 1.5+ toimiakseensa..

eli, Firestarter käynnistymään bootin yhteyteen ja vahvistus viesti linkistäni,,

//----

kiitos,,
« Viimeksi muokattu: 10.06.08 - klo:12.03 kirjoittanut LinuxJari »

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Firestarter, asennus ja käyttö..
« Vastaus #1 : 10.06.08 - klo:12.03 »
Linkki toimii.

firestarteria ei tarvitse avata bootin yhteydessä. Kyseinen ohjelma on vain hallinta-ohjelma palomuurin säännöille.
Voit itse varmentaa tuon komentamalla
Koodia: [Valitse]
sudo iptables -Ljoka listaa palomuuri-säännöt
Älä siis käynnistä sitä firestarteria ennen kuin olet tuon tehnyt, niin näet.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Firestarter, asennus ja käyttö..
« Vastaus #2 : 10.06.08 - klo:12.11 »

mitenkä tämä Firestarter ikoni, mulla on juuri nyt punainen pallo jossa on musta salama tossa mun paneli palkissa,
onko Firestarter siis toiminnassa vaikka tuota punaista pallukkaa ei panelissa olekkaan ??

Niin, mitähän tuossa edellisessä viestissä sanoin siitä ohjelmasta ;)
http://www.fs-security.com/ Tuolta lisätietoa.
Ja lopuksi lainaus.
Lainaus
Quitting the program

A frequently asked is question is, what happens when you quit the program. The answer is that the firewall will keep functioning.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Senior

  • Vieras
Vs: Firestarter, asennus ja käyttö..
« Vastaus #3 : 07.07.08 - klo:20.04 »
Linkki toimii.

firestarteria ei tarvitse avata bootin yhteydessä. Kyseinen ohjelma on vain hallinta-ohjelma palomuurin säännöille.
Voit itse varmentaa tuon komentamalla
Koodia: [Valitse]
sudo iptables -Ljoka listaa palomuuri-säännöt
Älä siis käynnistä sitä firestarteria ennen kuin olet tuon tehnyt, niin näet.


Mitenkäs se Firestarterin ja ufw:n yhteiskäytön laita on? Sain koneen parin minuutin pysähdystilaan ufw enablella sekä Firestarterin "Lock firewall"-valinnalla. Pitkän odottelun jälkeen sain kuitenkin päätteen auki ja laiton ufw:llä portit auki. Muutenkin olen hieman sitä mieltä, että palomuureissa "portit kiinni" toiminta näyttää varmemmin aiheuttavan järjestelmän sakkautumista.