kun yritin jälleen tuossa viime viikolla latailla valokuvia digikamerasta, niin taas yllättäen ei tunnistanutkaan kameraa ja aika monen tempun jälkeen onnistuin kuitenkin saamaan kuvat tietokoneelle, mutta en sitten enää millään verkkoalbumille enää.
se on outoa, koska aiemmin sekin onnistui, vaikka ubuntu herjasikin ettei kameraa tunnista. eikä juuri tuota minulla käytössäni olevaa digikameraa ole valmiina ubuntun luettelossa ollenkaan. on vain läheisiä malleja ja hieman vanhempia kameramalleja, esim. dmc-fz50 löytyy, mutta ei tätä mulla olevaa panasonicin dmc-fz18 mallia.
mikä tähän nyt auttaisi, vai onko ainoa tie vaihtaa käyttistä, eikun jakelua, kun aiemmin openSUSE 10.3 kameralta koneelle ja verkkoalbumeihin siirto sujui kuin vettä vain, vaikkei tietsikoista ollut sitäkään vähää kokemusta kuin nyt jo sentää on, mutta siis hyvin vähän.
kiitos, jos joku asiasta tietävä osaa kertoa, että mitä kannattaisi tehdä ubuntun kanssa jotta tämä mun kameramallini olisi toimiva tässäkin ubuntun versiossa.