Kirjoittaja Aihe: missä on update manager?[ratkaistu]  (Luettu 2318 kertaa)

gnome+kde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
missä on update manager?[ratkaistu]
« : 25.06.08 - klo:22.22 »
kokeilin saada em-jalkapallon videoa näkymään ylen sivuilta, ei näkynyt. kokeilin etsiä pakettienhallinnasta wma koodekkeja tjn. sitten sen muka asennettuani alkaa pukata virheilmoa ja erään mtv3 videon ääni on viallinen, pätkii.

virheilmo copypastena:

Ilmoita tästä ohjelmavirheestä paketille "update-manager", ja sisällytä raporttiin seuraava virheviest

'E:Väärän muotoinen rivi 58 lähdeluettelossa /etc/apt/sources.list (dist-jäsennys), E:Lähteiden luetteloa ei pystynyt lukemaan.'

mitä pitäisi tehdä? olen uusi ubuntunkäyttäjä ja tämä on ihan hepreaa vielä.

jos asiasta oli jo jossain juttua, niin en löytänyt. 8.04 on tämä ubuntu.
« Viimeksi muokattu: 25.06.08 - klo:23.36 kirjoittanut gnome+kde »

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: missä on update manager?
« Vastaus #1 : 25.06.08 - klo:23.10 »
Avaa pääte:
sudo gedit /etc/apt/sources.list

ja korjaa rivi 58 (helpointa lisäämällä rivin alkuun risuaita merkki eli #, rivejä joissa on # ohjelma ei lue vaan ne ovat lähinnä erillaisia ohjeita/tiedotuksia tiedoston muokkaajalle)---> tallennna

Päätteessä: sudo apt-get update

jos saat taas virhe ilmoituksen korjaa geditillä ks.rivit tai lähteet.
« Viimeksi muokattu: 25.06.08 - klo:23.13 kirjoittanut dafl01 »

gnome+kde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Vs: missä on update manager?[ratkaistu]
« Vastaus #2 : 25.06.08 - klo:23.40 »
jättiläismäiset kiitokset!!!! huraaa!!!

saksa johtaa just viimehetken maalilla 3-2 turkkia vastaan.

siis alkoi näkymään tuo ylen lähetyskin. vaikkakin hieman nykivästi, mutta kuitenkin, voi olla häikkää kans.väl. kuvayhteydessäkin.

ääniasetuksia onnistuin kans rukkaamaan siten, että toimii on-off. täysillä tai ei ollenkaan. pitää asetuksia vissiin katella uudestaan.

mutta nopea ja osuva oikea apu tuli just viime, eikun oikealla hetkellä ubuntulle ubuntuyhteisöltä. jippii. homma on ratkaistu.

gnome+kde

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 74
    • Profiili
Vs: missä on update manager?[ratkaistu]
« Vastaus #3 : 26.06.08 - klo:18.36 »
hyvä huomio tkv. tiesin kuitenkin korjaavani samaisen rivin, jonka olin yrittänyt asentaa väärin menetelmin ja se oli joku videokoodekkien wma-katselurivi, joka oli lopulta kuitenkin tarpeeton tässä minun käytössäni, koska ylen urheilulähetys alkoi näkymään sen poistettuani. siis sen tiesin, ettei ollut turvallisuuspaketti ainakaan kyseessä, vaan kuvaan liittyvä.

mun tapauksessani korjausohje oli juuri sopivan yksinkertainen, helppo ja toimiva etenkin tällaisen vaarattoman paketin korjaukseen. kiitokset siitä edelleen ohjeen neuvojalle.


gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: missä on update manager?[ratkaistu]
« Vastaus #4 : 26.06.08 - klo:18.40 »
tiesin kuitenkin korjaavani samaisen rivin, jonka olin yrittänyt asentaa väärin menetelmin ja se oli joku videokoodekkien wma-katselurivi, joka oli lopulta kuitenkin tarpeeton tässä minun käytössäni, koska ylen urheilulähetys alkoi näkymään sen poistettuani. siis sen tiesin, ettei ollut turvallisuuspaketti ainakaan kyseessä, vaan kuvaan liittyvä.

mun tapauksessani korjausohje oli juuri sopivan yksinkertainen, helppo ja toimiva etenkin tällaisen vaarattoman paketin korjaukseen. kiitokset siitä edelleen ohjeen neuvojalle.

Mitähän ihmettä siellä sorsalistalla on ollut, sinne ei laiteta mitään muuta kuin pakettivarastojen osoitteet.
update-managerilla ei ole muuta tekemistä tuon tiedoston kanssa, kuin tarkistaa onko ne osoitteiden listaukset päivittyneet.

http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/Ohjelmien_asentaminen_ja_pakettivarastot
Tuo on muutenkin hyvä lukaista läpi.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!