Ubuntun käyttö > Ubuntu tietokoneissa

Hitain kone jota koskaan olen käyttänyt!

(1/5) > >>

Anakonca:
Eli olen täysin aloittelija Linux-maailmassa. Asensin Ubuntu 5.10 PC:n seuraavanlaiselle koneelle:

MSI KT7 Turbo VIA KT133A
AMD Athlon 1,3gHz
Radeon 9700 non-pro
Soundlaster 5.1live
512mt SDRAM
joku verkkokortti
350W AOpenin virtalähde
Maxtor 20gt kovo
LG:n polttava CD-asema

Pelkästään asennus tuotti sietämätöntä tuskaa, koska asennus jökkäsi pari kertaa jo peruskäsitteiden asennuksessa (79% kohdalla). Sitten kun muutaman kerran olin yrittänyt uudelleen ja uudelleen asennus ei jökännytkään vain jatkoi. Pääsin jo melkein ekan asennusosan loppuun, kun jökkäsi taas. Tämän jälkeen päätin kokeilla että jospa se johtuikin siiitä että kone kävi liian kuumana ja irrotin virtalähteen (koska se oli 1cm päässäprossuntuulettimesta joten luultavasti prossu ei viilennyt tarpeeksi) ja asetin sen koneeen ulkopuolelle. Taisin olla oikeassa koska tämän jälkeen asennus ei enää keskeytynyt.

Noh, siitä päästäänkin suoraan seuraavaan onglemaan. Asennuksen jälkeen pitää kirjautua sisään asettamillaan käyttiksellä/s.sanalla. Kirjautuminen ei itsessään tuottannut ongelmia mutta kun ruutuun ilmestyy vain hiiren kursori ja Ubuntun logolla varustettu kuva (luuktavasti jokin kirjautumiskuva). Annoin koneen olla päällä ja käytin toista konetta, kunnes noin 30min odottelun jälkeen (nämä menevät jo Commodore 64 tasolle) huomasin näytöllä jotain, Ubuntun taustakuva! Muuta ei vielä ollut ehtinyt ilmestyä kuin taustakuva. Vähitellen muutakin alkoi ilmestyä rutuun mutta kaikki oli laiskiaistakin hitaampaa.