Kirjoittaja Aihe: Frets on fire ei toimi apua tyhmälle.  (Luettu 3424 kertaa)

hylsy123

• Käyttäjä
    • Profiili
Frets on fire ei toimi apua tyhmälle.
« : 11.06.08 - klo:04.13 »
Elikkäs jos viittisitte avittaa pikkasen. Mulla on siis ubuntu ja oon asentanu fretsin mutta se ei suostu aukeemaan. Yritin sieltä sovellukset pelit ja frets on fire mutta kone kuullostaa kuin peli lähtisi päälle, mutta ei silti käynnisty. Neuvokaa jotenkin että mäkin tajuun.

peran

• Vieras
Vs: Frets on fire ei toimi apua tyhmälle.
« Vastaus #1 : 11.06.08 - klo:04.58 »
Asensitko pakettienhallinnan kautta?

Tosin itse olen sitä juuri asentamassa tämän viestisi takia - ja näyttää toimivan, mutta saattaa tarvita 3d-näyttiksen ohjauksen. Tuli myös pelit-valikkoon.

Edit - t.s. Käynnistin Järjestelmät->Ylläpito->Synaptic pakettienhallinta

Sieltä etsi toiminnolla fretsonfire, ja asensin sen kakkospainikkeella merkitse asennettavaksi, ja sietten toteuta painiketta klikkasin. Tosin ennen kuin löytyy sieltä pitää ottaa käyttöön universe-ohjelmalähteet:
(Synapticista Asetukset->Ohjelmalähteet->ja täppä 'yhteisön pitämät avoimen lähdekoodin ohjelmat (universe)'.

Sen jälkeen sulje-painike ja sitten päivitä-painiketta. Ja sen jälkeen uudestaa etsi fretsiä.

Edit - Taisitkin olla jo onnistuneesti asentanut, joten laita 3d-näyttis käyttöön. Kai tiedät onko näyttiksesi ati vai nvidia. (s3:lle ei taida löytyä 3d-tukea). Järjestelmä->Ylläpito->laite ajurit
« Viimeksi muokattu: 11.06.08 - klo:05.13 kirjoittanut peran »

hylsy123

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.06.08 - klo:10.13 »
Tuolla laiteajureissa ei ollut mitään ja ylhäällä lukee suljetut ajurit elikkä mitäs siinä pitäis tehä? Ja nvidialta toi näyttäis ellen väärin oo lukenu.

hylsy123

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.06.08 - klo:10.18 »
Ainiin ja asensin pakettienhallinnan kautta.

Exitium

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 11.06.08 - klo:14.38 »
Asenna ne suljetut ajurit. Silloin tulee 3d- kiihdytys käyttöön.

Ja lisäksi pakettienhallinnan kautta ladattu Frets of Fire on jostain syystä erittäin hidas. Suosittelen lataamaan Frets on Firen sivuilta kunnon Linux- version. Jos haluat tarkempaa tietoa, niin kannattaa lukea tämä: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=17684.0
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

hylsy123

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 11.06.08 - klo:21.01 »
Se on kyllä ihan sieltä sivuilta ladattu ja ASENNETTU pakettienhallinnan kautta. Ja siellä laite ajureissa lukee: Suljettuja ajureita ei ole käytössä tässä tietokoneessa. Ja mitkä ajurit pitäis asentaa? En oikeen osaa tätä Linuxia käyttää ku tottunu paremmin Windowssiin.

Exitium

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 11.06.08 - klo:21.46 »
Ööh... Miten voit ladata sen sivuilta ja asentaa pakettienhallinnan kautta...? Sivuiltahan ladataan .tar.gz pakattu paketti, joka sitten puretaan ja sitten ajetaan pelin käynnistysscripti. Sitä ei tarvitse asentaa.

Ja mikä näytönohjain koneessasi on, jos sille ei ole tarjolla suljettuja ajureita...?
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

hylsy123

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 13.06.08 - klo:05.34 »
No oli mitä oli mutta sieltä pakettienhallinnan kautta etin sen ja valitsin ja klikkasin toteuta. Enkä mä tiiä mikä näyttis mul on.

peran

• Vieras
« Vastaus #8 : 13.06.08 - klo:05.49 »
No oli mitä oli mutta sieltä pakettienhallinnan kautta etin sen ja valitsin ja klikkasin toteuta. Enkä mä tiiä mikä näyttis mul on.

Näyttiksen saa selville päätteellä:
Koodia: [Valitse]
lspci

hylsy123

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #9 : 13.06.08 - klo:06.44 »
Öhhöhö oon ehkä vähän tyhmä mut mihin toi lspci pitää pistää?

peran

• Vieras
« Vastaus #10 : 13.06.08 - klo:07.05 »
Päätteeseen l. Mikäli on kyseessä Ubuntu, niin apuohjelmat->Pääte
Rivinvaihto tekstien perään.

hylsy123

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #11 : 13.06.08 - klo:08.26 »
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 82845 845 [Brookdale] Chipset Host Bridge (rev 03)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation 82845 845 [Brookdale] Chipset AGP Bridge (rev 03)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 PCI Bridge (rev 12)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801BA ISA Bridge (LPC) (rev 12)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801BA IDE U100 Controller (rev 12)
00:1f.2 USB Controller: Intel Corporation 82801BA/BAM USB Controller #1 (rev 12)
00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801BA/BAM SMBus Controller (rev 12)
00:1f.4 USB Controller: Intel Corporation 82801BA/BAM USB Controller #1 (rev 12)
00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801BA/BAM AC'97 Audio Controller (rev 12)
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Rage 128 PF/PRO AGP 4x TMDS
02:08.0 Ethernet controller: Intel Corporation 82801BA/BAM/CA/CAM Ethernet Controller (rev 03)
 Tuli vaa joku tollanen teksti?

peran

• Vieras
« Vastaus #12 : 13.06.08 - klo:10.02 »
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc Rage 128 PF/PRO AGP 4x TMDS
 Tuli vaa joku tollanen teksti?

Siellähän graffakorttisi lymyää. Tosin luulen, ettei sille vanhukselle löydy 3D-tukea Linukassa.

Jos koneesi on kannettava, niin emme pysty auttamaan, mutta pöytäkoneelle voinet ostaa hivenen uudemman grafiikanmurskaimen. Tosin sekin kannattaa olla jossain suhteessa muuhun koneen tehoihin.

Edit - Tosin, jos joku tietää sen pystyvän 3d:hen linukassa, niin nostakoon kätensä pystyyn. Minä kun olen toistaiseksi pyrkinyt kiertämään atit kaukaa.