Kirjoittaja Aihe: Darkfall online.  (Luettu 4718 kertaa)

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Darkfall online.
« : 20.05.08 - klo:21.00 »
Törmäsin tuossa uuteen kehitteillä olevaan MMORPG peliin nimeltä darkfall.
www.darkfallonline.com

Peli näyttää tähän mennässä enemmän kuin upealta, mutta kehittäjät painavat pitkää päivää ja pitävät yleisön jännityksessä, joten sisällön työstäminen on yhteisön ylläpitoa tärkeämpää... Noh, enpä voi moittia jos sitten lopputulos on®kertalaaki© täystyrmäys.

Joten odottelemaan jään.

myöskin olen saanut sellaisen vihjeen että Pelin kehittäjät saattavat harkita natiivia Linux versiota, mikäli heille löytyy apu koodaamiseen, Eli tässä voisi olla todellinen niskan nyrjäyttävä silmän karkki, mutta en usko että tekijät kelpuuttavat ihan ketä tahansa auttamaan käänöstyössä, jos nyt yleensä kallistuvat linux version kannalle.

Kuitenkin yrittänyttä ei laiteta jne.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #1 : 20.05.08 - klo:21.08 »
Itsekkin olen kuullut kyseisestä pelistä aika lailla. Lisäksi olen rekisteröitynyt eräille (suomalaiselle) foorumeille, joka päätti muutaman muun MMORPG:n ohella alkaa tukemaan myös Darkfallia. Aloittivat Darkfallin ja Age of Conanin tukemisen jo ennen niiden ilmestymistä, ja AoC:hän ilmestyy aivan tässä parin päivän sisällä.

Itse pelin idea on oikeasti niin radikaali, että voisin jopa aloittaa sen pelaamisen. PvP painotteinen, ei safe-zoneja, täysi lootti taposta, rakennetaan killan/klaanin kanssa oma kaupunki ihan minne huvittaa jne. Saa nähdä että toimiiko tämä idea vai ei. Toivottavasti toimii, sillä sitten on semmoista herkkua luvassa että nami. :) Toisaalta tämä peli on aikamoinen ikuisuusprojekti, BETAn ollaan luvattu ilmestyvän lähiaikoina, mutta niin luvattiin ensimmäisen kerran jo vuonna 2006. Pelin kehitys aloitettiin vuonna 2001.

Ja jos natiivi Linux- versio tulee niin ah!
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11168
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #2 : 20.05.08 - klo:21.36 »
Itsekkin olen kuullut kyseisestä pelistä aika lailla. Lisäksi olen rekisteröitynyt eräille (suomalaiselle) foorumeille, joka päätti muutaman muun MMORPG:n ohella alkaa tukemaan myös Darkfallia. Aloittivat Darkfallin ja Age of Conanin tukemisen jo ennen niiden ilmestymistä, ja AoC:hän ilmestyy aivan tässä parin päivän sisällä.

Itse pelin idea on oikeasti niin radikaali, että voisin jopa aloittaa sen pelaamisen. PvP painotteinen, ei safe-zoneja, täysi lootti taposta, rakennetaan killan/klaanin kanssa oma kaupunki ihan minne huvittaa jne. Saa nähdä että toimiiko tämä idea vai ei. Toivottavasti toimii, sillä sitten on semmoista herkkua luvassa että nami. :) Toisaalta tämä peli on aikamoinen ikuisuusprojekti, BETAn ollaan luvattu ilmestyvän lähiaikoina, mutta niin luvattiin ensimmäisen kerran jo vuonna 2006. Pelin kehitys aloitettiin vuonna 2001.

Ja jos natiivi Linux- versio tulee niin ah!
Tuohan kuulostaa hyvältä. Jos siinä kerta on tarkoitus tehdä killan/klaanin kanssa kaupunkin niin meidän varmaan pitäisi Ubuntu Suomessa tehdä oma. :)
Ja jos natiivi Linux- versio tulee niin ah!
Sitten minä ainakin pelaisin sitä. :)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Make1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #3 : 20.05.08 - klo:21.42 »
Itsekkin olen kuullut kyseisestä pelistä aika lailla. Lisäksi olen rekisteröitynyt eräille (suomalaiselle) foorumeille, joka päätti muutaman muun MMORPG:n ohella alkaa tukemaan myös Darkfallia. Aloittivat Darkfallin ja Age of Conanin tukemisen jo ennen niiden ilmestymistä, ja AoC:hän ilmestyy aivan tässä parin päivän sisällä.

Itse pelin idea on oikeasti niin radikaali, että voisin jopa aloittaa sen pelaamisen. PvP painotteinen, ei safe-zoneja, täysi lootti taposta, rakennetaan killan/klaanin kanssa oma kaupunki ihan minne huvittaa jne. Saa nähdä että toimiiko tämä idea vai ei. Toivottavasti toimii, sillä sitten on semmoista herkkua luvassa että nami. :) Toisaalta tämä peli on aikamoinen ikuisuusprojekti, BETAn ollaan luvattu ilmestyvän lähiaikoina, mutta niin luvattiin ensimmäisen kerran jo vuonna 2006. Pelin kehitys aloitettiin vuonna 2001.

Ja jos natiivi Linux- versio tulee niin ah!
Tuohan kuulostaa hyvältä. Jos siinä kerta on tarkoitus tehdä killan/klaanin kanssa kaupunkin niin meidän varmaan pitäisi Ubuntu Suomessa tehdä oma. :)
Ja jos natiivi Linux- versio tulee niin ah!
Sitten minä ainakin pelaisin sitä. :)

Todellakin! Meitsi pelais teiän kanssa, joka päivä!  :D

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #4 : 20.05.08 - klo:21.50 »
Joo, mutta sen verran olen tosiaan ymmärtänyt että tekijät kai haluavat "Kalifiksi Kalifin paikalle" joten ne ei mitään bugi raakiletta julkaise...
Ja kehitys tiim koostuu tekijöistä, ei esittelijöistä, ja kerta ne tekee kaikki manuaalisesti, niin on siinä n. 100 neliökilometrin alassa hieman tekemistä...

Itse varmaankin perustan kiltan ja laitan jotkut rajat jne. ja kunnon säännöt... se tulee olemaan nannaa kun saa tarvittaessa tappaa kenet tahansa...

Make1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #5 : 20.05.08 - klo:22.41 »
Saanko mä liittyä jo etukäteen?  ;D

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #6 : 20.05.08 - klo:23.13 »
Saanko mä liittyä jo etukäteen?  ;D

Luulen että laitan säännöt, perjaateet jne. valmiiksi ennen kuin aloitan värväämisen, tämä sen takia että vältän ns. "tästä ei ollut puhetta" valitukset.

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #7 : 21.05.08 - klo:12.01 »
Kunhan eivät sortuisi mihinkään online-peleissä kuukausittain tapahtuvaan rahastukseen.

Jos joskus alkavat vaatimaan korvausta työstään niin, mieluummin maksan koko pelistä kerralla enemmän kuin siitä siitä että, onlinissa saa epäreilua hyötyä muihin verrattuna.

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #8 : 21.05.08 - klo:12.41 »
Kunhan eivät sortuisi mihinkään online-peleissä kuukausittain tapahtuvaan rahastukseen.

Jos joskus alkavat vaatimaan korvausta työstään niin, mieluummin maksan koko pelistä kerralla enemmän kuin siitä siitä että, onlinissa saa epäreilua hyötyä muihin verrattuna.

Ja sinäkö sitten menet palkattomaksi duunariksi pyöritämään tukipalveluita ja ylläpitämään kallita palvelin laitteistoja ?

Järjen käyttö on sallittu, ja se on täysin ymmärrettävää että tulevat pyytämään sen kuukausi maksun ja ilomielin maksan jopa enemmän kuin WoW:in pelaamisesta, ainakin alkuun että saavat kassavirran tasattua...

Olen löytänyt vastauksen "ilmaisen lounaan dilemmaan", Ilmaista lounasta EI OLE joku sen aina maksaa.

Ciuu96

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 171
  • Arch pyörii.
    • Profiili
    • Fedora Suomi
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #9 : 21.05.08 - klo:13.43 »
Itsekkin olen kuullut kyseisestä pelistä aika lailla. Lisäksi olen rekisteröitynyt eräille (suomalaiselle) foorumeille, joka päätti muutaman muun MMORPG:n ohella alkaa tukemaan myös Darkfallia. Aloittivat Darkfallin ja Age of Conanin tukemisen jo ennen niiden ilmestymistä, ja AoC:hän ilmestyy aivan tässä parin päivän sisällä.

Itse pelin idea on oikeasti niin radikaali, että voisin jopa aloittaa sen pelaamisen. PvP painotteinen, ei safe-zoneja, täysi lootti taposta, rakennetaan killan/klaanin kanssa oma kaupunki ihan minne huvittaa jne. Saa nähdä että toimiiko tämä idea vai ei. Toivottavasti toimii, sillä sitten on semmoista herkkua luvassa että nami. :) Toisaalta tämä peli on aikamoinen ikuisuusprojekti, BETAn ollaan luvattu ilmestyvän lähiaikoina, mutta niin luvattiin ensimmäisen kerran jo vuonna 2006. Pelin kehitys aloitettiin vuonna 2001.

Ja jos natiivi Linux- versio tulee niin ah!
Tuohan kuulostaa hyvältä. Jos siinä kerta on tarkoitus tehdä killan/klaanin kanssa kaupunkin niin meidän varmaan pitäisi Ubuntu Suomessa tehdä oma. :)
Ja jos natiivi Linux- versio tulee niin ah!
Sitten minä ainakin pelaisin sitä. :)

Todellakin! Meitsi pelais teiän kanssa, joka päivä!  :D

Niin mäki! :) :)  :D


Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #10 : 21.05.08 - klo:14.02 »
Hieman toistan itseäni, mutta haluan korostaa, että peli on ns. "ikuisuusprojekti" joten ei ole ollenkaan varmaa että tuleeko se BETA vieläkään. Ja ilmestyykö koko peli edes milloinkaan. Lisäksi tuo "täydellinen" PvP vaatii semmoiset systeemit että jos pari überpronolifenörttiä pääsee dominoimaan koko peliä niin pelaaminen ei ole enää kivaa kun kuolee joka kerta kun loggaa sisään. Jonkinmoinen tasapuolisuusperiaate pitäisi olla, että peli olisi pelattava. Lisäksi odotellaan aluksi sitä Windows- versiota.

Tämän sanoin vain, että ette ala heti suunnittelemaan mitään erityistä. Lisäksi itse henkilökohtaisesti puoliksi lupauduin toiseen klaaniin/kiltaan, joten en pääse Pupuntulijoiden kanssa riehumaan. :P Ja jos Darkfall ei ilmesty lähiaikoina, niin luultavasti aloitan sitten tuon aikaisemmin mainitsemani Age of Conanin pelaamisen.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #11 : 21.05.08 - klo:19.27 »
Hieman toistan itseäni, mutta haluan korostaa, että peli on ns. "ikuisuusprojekti" joten ei ole ollenkaan varmaa että tuleeko se BETA vieläkään. Ja ilmestyykö koko peli edes milloinkaan. Lisäksi tuo "täydellinen" PvP vaatii semmoiset systeemit että jos pari überpronolifenörttiä pääsee dominoimaan koko peliä niin pelaaminen ei ole enää kivaa kun kuolee joka kerta kun loggaa sisään. Jonkinmoinen tasapuolisuusperiaate pitäisi olla, että peli olisi pelattava. Lisäksi odotellaan aluksi sitä Windows- versiota.

Tämän sanoin vain, että ette ala heti suunnittelemaan mitään erityistä. Lisäksi itse henkilökohtaisesti puoliksi lupauduin toiseen klaaniin/kiltaan, joten en pääse Pupuntulijoiden kanssa riehumaan. :P Ja jos Darkfall ei ilmesty lähiaikoina, niin luultavasti aloitan sitten tuon aikaisemmin mainitsemani Age of Conanin pelaamisen.

Siis pelin jossain esittelyssä viitattiin että jos joku pelaaja tulee oikein pahaksi uhkaksi, peli joko itse tai pelaajat voivat tehdä questin hänen pysäyttämiseksensä, ja kehittäjien mukaan 4 keskitasoista hahmoa voittaa 1 überpheer pr0 nolifen ... joten niitä saa olla todellinen armejja (kilta) jos meinaavat tasapainoa edes hieman kolistella ...

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #12 : 22.05.08 - klo:10.58 »
Ja sinäkö sitten menet palkattomaksi duunariksi pyöritämään tukipalveluita ja ylläpitämään kallita palvelin laitteistoja ?

Järjen käyttö on sallittu, ja se on täysin ymmärrettävää että tulevat pyytämään sen kuukausi maksun ja ilomielin maksan jopa enemmän kuin WoW:in pelaamisesta, ainakin alkuun että saavat kassavirran tasattua...

Olen löytänyt vastauksen "ilmaisen lounaan dilemmaan", Ilmaista lounasta EI OLE joku sen aina maksaa.

Juuri siksi olisi parempi jos rahastaisivat pelistä etukäteen sen mitä rahastavat. Senhän tietää että niitä jotka laittavat ja joilla on varaa laittaa peliin vaikka 100 € varmasti löytyy. Itse en kuitenkaan näe mielekkääksi edes yrittää voittaa sellaisilla keinoilla.

Olen pelannut muutamaa tuollaisen kuukausirahastuksen sisältävää peliä. Koska olen työssäkäyvä niin olisihan mulla varaa ja koukkuun jää helposti, mutta ei sittenkään enää kiitos; Jätän väliin.
Näitä online pelejä muuten kasvaa kuin sieniä sateella.

John Rivera

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #13 : 22.05.08 - klo:14.16 »
Näitä online pelejä muuten kasvaa kuin sieniä sateella.

Joo, ja laatu on sen mukaan, eli erinomaisia on harvassa ja osa jopa myrkyllisiä (riippuvuutta aiheuttava).

Minun mielipiteeni on että kaikki MMO pelit saisi rinnastaa uhka peleihin ja vähintään 15 ikärajat niihin että saa suomesta pelata, vapauden rajoittamista ehkä, mutta harvaan peliin ne alle 15 pelaajat tuo sitä todellista sisältöä ja menestystä ... En kyllä välittäisi pennin jeniä vaikka saisivat K18 leiman ...
On meinaan sen verran paljon pornahtavaa aineistoa monessa.

Make1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #14 : 23.05.08 - klo:23.42 »
Itse en suosi kuukausi maksu pelejä koska se on aivan turhaa maksaa yli 10e pelaamisesta. Kannattaa ostaa 50e peli ja pelata sitä
mielensä mukaisesti. Mitä jos ei enään peli innosta jossain vaiheessa ja sinä oot maksanut kuukauden etukäteen?

Znake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #15 : 24.05.08 - klo:00.02 »
Itse en suosi kuukausi maksu pelejä koska se on aivan turhaa maksaa yli 10e pelaamisesta. Kannattaa ostaa 50e peli ja pelata sitä
mielensä mukaisesti. Mitä jos ei enään peli innosta jossain vaiheessa ja sinä oot maksanut kuukauden etukäteen?

Oon tästä samaa mieltä. Ite oon pelannu pari vuotta on/off Guild Warsia (siinä, kun ei kk-maksuja ole ja GW2 jatkaa samalla linjalla).

Aiheeseen palatakseni... Kävin sivuilla ja peli näytti hienolta MUTTA, kuten sanoin, kk-maksut ei kiinnosta (eikä ole varaakaan). Ne tässäkin varmaan tulee olemaan, niin ei oikein jaksa kiinnostua kokeilemaan vain pettyäkseen sen takia, ettei ole varaa pelata enempää.
« Viimeksi muokattu: 24.05.08 - klo:00.04 kirjoittanut Znake »

Jyrki L

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 472
    • Profiili
Vs: Darkfall online.
« Vastaus #16 : 04.06.08 - klo:13.28 »
Kunhan eivät sortuisi mihinkään online-peleissä kuukausittain tapahtuvaan rahastukseen.

Jos joskus alkavat vaatimaan korvausta työstään niin, mieluummin maksan koko pelistä kerralla enemmän kuin siitä siitä että, onlinissa saa epäreilua hyötyä muihin verrattuna.

Ja sinäkö sitten menet palkattomaksi duunariksi pyöritämään tukipalveluita ja ylläpitämään kallita palvelin laitteistoja ?

Järjen käyttö on sallittu, ja se on täysin ymmärrettävää että tulevat pyytämään sen kuukausi maksun ja ilomielin maksan jopa enemmän kuin WoW:in pelaamisesta, ainakin alkuun että saavat kassavirran tasattua...

Olen löytänyt vastauksen "ilmaisen lounaan dilemmaan", Ilmaista lounasta EI OLE joku sen aina maksaa.

Jäin kaivelemaan verta vanhoista haavoista. Päätit sitten kirjoittaa tästä uudesta 'Maksullisesta' pelisaitista Ubuntun sivuille, joka mainostaa itseään ilmaisena. Pidemmän päälle tulee halvemmaksi ostaa muutama peli Windoussille kuin tuhlata rahaa online peleihin. Windoussin online peleissäkin yleensä riittää se alkuperäisen CD:n osto esim. Civ 4. Mutta joo ei tässä mun viestissä näkäjään enää mitää uutta ole.